2liter T-5 upgraden, welke hardware kiezen?

Gestart door Vulk, 06-10-2013 17:17:12

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: mehn op 07-10-2013 19:54:49
Citaat van: Ludo op 07-10-2013 19:28:20
De 854/855 2.0 T-5 heeft een 13G met conische rechte flens.

Thomas heeft 2 downpipes met een rechte flens wat moet betekenen dat zijn 13G geen conische flens heeft.

O oke, ik heb altijd geweten dat de 2.0 T-5 een conische flens had.
Dat is blijkbaar niet correct dus.

Voor de keuring een sport katje er tussen Thomas, ben je ook weer van die jaarlijkse ombouw af.  :D

)()()sT

Dat dacht ik ook ???
Die Volvo toch met al zijn flensjes ;D

Kom je door de keuring in België als je bv. met flensstukken een racekat ertussen steekt?

Ludo

Je hoeft geen stukken ertussen te steken  ;D , gewoon een passende flens of ertussen lassen.
Verder maakt dat niks uit.

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

UserID6342

Idd beide met rechte flens zoals Maikel al zegt.  Maakt het zoeken wel makkelijker ;D

michel500

hoi Thomas,
Ik heb ook een 2 liter T-5 kun jij iets vertellen van je voordeel gevoel/ meetwaarden van de 3"downpipe ?

gr
michel
V70 N T5 2001 automaat
hiervoor
850 20v 1996 LPG->V70RAWD 1997->V70 2.0T5 1997 LPI

Vulk

Intussen is de auto al gechipt, maar met enkel de downpipe zonder chip was het verschil ook best groot.
Pakte onderin een stuk sneller op.

Piere

Moest je voor de optie gaan van een ander blok wil ik er wel eentje klaarmaken voor je hoor 8) ;D

Citaat van: Vulk op 07-10-2013 19:35:56
Overigens vind ik soepelheid belangrijker dan topvermogen dus misschien is zo'n 15G zo gek nog niet.

Plus een hele dikke één. Turbo's zijn allemaal leuk, maar als je er niet elke week mee sprint of constant volgas rijdt, is zo'n groot ding niks. Ik denk dat voor jou, Thomas, een 15G ideaal gaat zijn voor dagelijks gebruik.

Die turbo's hè...

;D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Turbobiker

19T doet het gewoon aardig in gewoon verkeer, niets mis mee.

Maar je hebt tenminste echt vermogen als je echt gas geeft! Ook al is het maar 1x per rit, maakt het leven gewoon een stuk leuker ;D
De Tussenpaus

scania164

Bostel

Persoonlijk zou ik ook voor de 19T gaan en toch zeker als ik hier lees dat de 2,0 een kortere slag heeft die dan het koppel onderin beter kan verdragen.
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

pwassink

Mis in deze hele discussie telkens de vraag over hoe heer Vulk zijn turbientje het liefst benut,
en welke soort (vaak legendarisch slechte) wegen hij daar meestal bij onze zuiderburen voor gebruikt..

Grote schoepenwielen op een turbo zijn prachtig, geven dan ook veel druk, alleen duuuuuuuuuurt
het soms nogal effe voordat je die met een 2 liter op snelheid hebt er echt laaddruk wordt opgebouwd.

Nu lijkt Vulk me niet t type petje/stoplichtsprinter, maar het is toch zondermeer leuker en beduidend meer bang for buck
als je ruim voor de volgende bocht al merkt en hoort dat er wat gebeurt in het vooronder en je wel vlot van je plek komt ..  

Zonder dollen is er ook een economische kant aan dit verhaal, en een auto die vlot op gang komt en lekker "aan het gas hangt" ook in stadsverkeer is qua beleving vaak een stuk plezanter dan een kar die je enkel op de autostrada echt op druk kan krijgen ..

Gewoon wat overwegingen die ik nog miste in het groot, groter, grootst verhaal hier ..  :eusa_think:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Vulk

Ik over het algemeen een rustige chauffeur. Ik rij vrij vaak binnendoor (70 en 90-wegen met van die leuke betonplaten).

Ik hou er niet van om de auto tot 6500rpm door te trekken.

Piere

Citaat van: pwassink op 09-10-2013 19:01:23
Gewoon wat overwegingen die ik nog miste in het groot, groter, grootst verhaal hier ..  :eusa_think:

Nee hoor, dat is wat ik ook zei, alleen iets langer verwoord ;D :-*
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Ludo

Citaat van: pwassink op 09-10-2013 19:01:23
...
en welke soort (vaak legendarisch slechte) wegen hij daar meestal bij onze zuiderburen voor gebruikt..

Vreemde vraag Peter.  ;D
Het type turbo heeft daar invloed op?, of wat moet ik me hierbij voorstellen?.