2liter T-5 upgraden, welke hardware kiezen?

Gestart door Vulk, 06-10-2013 17:17:12

Vorige topic - Volgende topic

pwassink

Citaat van: Ludo op 09-10-2013 20:51:32
Citaat van: pwassink op 09-10-2013 19:01:23
...
en welke soort (vaak legendarisch slechte) wegen hij daar meestal bij onze zuiderburen voor gebruikt..

Vreemde vraag Peter.  ;D
Het type turbo heeft daar invloed op?, of wat moet ik me hierbij voorstellen?.

Als enkel een turbo dat bewuste probleem kon fixen was alleen de allergrootste groot genoeg ,
maar jij snapt mij wel ..   ;D

En Pieter idd,  jij gaf ook al informatie die uit dezelfde hoek waaide ,,  :angel:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Turbobiker

Citaat van: Vulk op 09-10-2013 19:08:19
Ik over het algemeen een rustige chauffeur. Ik rij vrij vaak binnendoor (70 en 90-wegen met van die leuke betonplaten).

Ik hou er niet van om de auto tot 6500rpm door te trekken.

downgraden met ecotuning?
De Tussenpaus

-D©©©L-

ik zou gewoon het compressorwiel en het turbinewiel verwijderen.

elianmars

Citaat van: Vulk op 09-10-2013 19:08:19
Ik hou er niet van om de auto tot 6500rpm door te trekken.

Ik ook niet.

:eusa_liar: :eusa_liar: ;D

Vulk

Zal ik nog maar eens een serieuze reactie geven dan?

Het valt me op dat een 19T tegenwoordig als 'gewoon' wordt beschouwd, terwijl dat 4-5 jaar terug weggelegd was voor de 'grote' jongens. Tegenwoordig moet je al zo'n "kkk-ding" hebben om 'snel' te zijn.

-D©©©L-

Daarom denk ik dat je met een 15G of 16T (al dan niet schuine flens) eigenlijk al een forse stap maakt.  Lekker bij de les en heerlijk in het dagelijkse verkeer.

UserID6342

Dikke eensch !  Waar heb je zo'n dikke turbo voor nodig als je die, als vrij rustige rijder, 80% van de tijd toch niet aanspreekt.  Denk dat het verschil nu, tussen een 15G en 13G al behoorlijk fors is.  Ik weet niet meer bij wie, maar heb een poos terug een 15G turbo verkocht (rechte flens) die in een dezelfde setup is gemonteerd, dus ook een 2.0.  Auto is echt serieus veranderd en pakte vele malen beter op.  Weet zijn naam helaas niet meer, maar staat hier ook op het forum.

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

elianmars

Citaat van: Vulk op 10-10-2013 06:36:27

Het valt me op dat een 19T tegenwoordig als 'gewoon' wordt beschouwd, terwijl dat 4-5 jaar terug weggelegd was voor de 'grote' jongens. Tegenwoordig moet je al zo'n "kkk-ding" hebben om 'snel' te zijn.

Heb je helemaal gelijk in, Thomas. Voor jou zal een 16T (voorlopig?) genoeg zijn. Ik vond bij de 850 het verschil tussen (redelijk gare) 15G naar 16T met nieuwe software al gigantisch.

)()()sT

Citaat van: Vulk op 10-10-2013 06:36:27

Ja Thomas, je telt niet meer mee met je babyturbo :D ;)

Citaat van: -D©©©L- op 10-10-2013 06:41:44
Daarom denk ik dat je met een 15G of 16T (al dan niet schuine flens) eigenlijk al een forse stap maakt.  Lekker bij de les en heerlijk in het dagelijkse verkeer.

Een 16T met rechte flens past natuurlijk ook gewoon op je DP, ik heb er nog wel gemonteerd zitten ;D
(Zou n.a.v. mijn ervaring met de 850 toch best een schuine op de V willen) ;)

scania164

MrCain

Citaat van: scania164 op 10-10-2013 10:09:41
Gehakt molentje zon 15g ;D ;D

Kan je je nog ernstig in vergissen : kijk maar eens wat voor "baby" turbootjes de VAG groep gebruiken, en daar ook nog serieus vermogen uit krijgen...
Volgens mijn vrouw is erug groot ook niet altijd goed..... :eusa_shifty:

Gewoon lekker een 15G of 16T er op zetten! 19T is best wel bruut hoor, zeker voor je motor....
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

UserID6342

Eensch !  Ligt ook aan de rest van de auto, heel simpel.  Ook ik heb maar een 15G erop zitten met net 20 dkm achter zijn mik en dat merk je gewoon goed.  Auto is retesnel, niet alleen omdat ik dat zeg, maar ook wat de andere mensen zeggen die zelf met 850 turbo modellen rijden.  Ja natuurlijk kom ik met de 15G op het laatst te kort, maar qua trekkracht en top is het echt meer als afdoende.

Daar hoef je echt niet zo'n 18T of nog groter voor te monteren.  Dat vermogen gebruik je praktisch nooit.  Zie ook mijn vorige post over o.a. Sven die het allang gedaan heeft en wat zeer goed bevalt.  Zou er gewoon een 15G opschroeven en ach, dat gemiemel over groot, groter, grootst lekker laten voor wat het is en je er niets van aantrekken !  Gewoon een keer vriendelijk lachen en klaar ;D.