Wat verzamel of spaar jij?

Gestart door blauweroffel, 08-10-2013 22:09:27

Vorige topic - Volgende topic

hertogjan6

Citaat van: glenfiddich1983 op 09-10-2013 10:36:38
Citaat van: StefanCJ op 09-10-2013 10:16:09
Citaat van: rovelra op 09-10-2013 09:40:53
Ik verzamel elke morgen goede moed bij elkaar om weer naar werk tegaan.....

;D ;D

Ik verzamelde vroeger Suske en Wiske's. Nu liggen ze ergens bij mijn ouders.

Oh ja, Suske en Wiskes, die spaar ik ook nog!
wij hebben er al een hele boel in de kliko gefli**erd donald duck hebben we nog wel (zit nog aardig wat waarde achter sommigen) ;D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

joebar

niet verzamelen als dat ik een collectie wil, maar kan bijna geen gereedschappen laten liggen of voorbij lopen...
heb b.v. al een stuk of 15 doppendozen...wel allemaal verschillend, 1/4-3/8-1"- torx binnen, torx buiten, die leipe alfa/fiat, allerlei soorten en maten, verlengde doppen enz enz....is gewoon een beetje een tic denk ik

glenfiddich1983

Citaat van: StefanCJ op 09-10-2013 10:43:29
Verzamel je ze ook nu nog? Ik ben ergens bij 240 gebleven volgens mij. Dat is die van de Pottenbakker volgens mij  ;D.

Ik verzamel ze nog steeds; maar niet heel actief.  Ik heb een lijstje van de nummers die ik nog niet heb, en als ik op rommelmarkten e.d. kom dan kijk ik welke ik kan vinden, waarbij 1e drukken mijn voorkeur hebben. Niet omdat die bij de "gewone" oranje/rode reeks zoveel extra geldwaarde hebben maar gewoon om de moeilijkheid wat te vergroten ;D

Op die manier hou ik het leuk, je kan wel op marktplaats en eBay gaan zoeken en binnen een week alle ontbrekende exemplaren bestellen maar dan is er ook geen lol meer aan.

Op diezelfde manier spaar ik trouwens ook Garfield pockets en Donald Duck-pockets. Ik koop ze alleen op rommelmarkten e.d. voor dubbeltjes per stuk. Op boekenmarkten enzo zie je ze ook veel staan maar dan voor een paar euro per stuk. Daar koop ik ze dus niet, want dat is me te duur. Het is immers een verzameling die ik daadwerkelijk regelmatig lees, niet een belegging. Het met leuk blijven.

Nu ik er zo over nadenk spaar ik meer dan ik zo op het eerste gezicht dacht ;D
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

hathü

Ik verzamelde vroeger jaren 50 tot midden jaren 60 speldjes. Heb een hele doos vol op zolder liggen, wie weet worden ze nog eens geld waard  ;)

En ik heb een doos vol met ouwe model autootjes, opeltjes uit de DTM serie, worden ook bewaard ;)

StefanCJ

Citaat van: glenfiddich1983 op 09-10-2013 11:07:14
Verzamel je ze ook nu nog? Ik ben ergens bij 240 gebleven volgens mij. Dat is die van de Pottenbakker volgens mij  ;D.

Ik verzamel ze nog steeds; maar niet heel actief.  Ik heb een lijstje van de nummers die ik nog niet heb, en als ik op rommelmarkten e.d. kom dan kijk ik welke ik kan vinden, waarbij 1e drukken mijn voorkeur hebben. Niet omdat die bij de "gewone" oranje/rode reeks zoveel extra geldwaarde hebben maar gewoon om de moeilijkheid wat te vergroten ;D

Op die manier hou ik het leuk, je kan wel op marktplaats en eBay gaan zoeken en binnen een week alle ontbrekende exemplaren bestellen maar dan is er ook geen lol meer aan.

Op diezelfde manier spaar ik trouwens ook Garfield pockets en Donald Duck-pockets. Ik koop ze alleen op rommelmarkten e.d. voor dubbeltjes per stuk. Op boekenmarkten enzo zie je ze ook veel staan maar dan voor een paar euro per stuk. Daar koop ik ze dus niet, want dat is me te duur. Het is immers een verzameling die ik daadwerkelijk regelmatig lees, niet een belegging. Het met leuk blijven.

Ik had vroeger (als 12-jarig jochie) ook altijd een lijstje mee als er rommelmarkt ofzo was. Ik ben zelfs nog eens naar Boxtel geweest voor een S&W fanclubdag. Dat had altijd toch wel iets, markten afstruinen en voor 2 piek of een knaak wat boekjes kopen. Nu, met internet, is het verzamelen toch wel anders geworden, het mist wat charme en gevoel.

Robster480

Citaat van: elianmars op 09-10-2013 00:23:12
Ik spaar rekeningen en aanmaningen. Ik heb er al een heleboel  :eusa_dance:

En dan serieus......  ;D
Eigenlijk spaar ik niks. Is dat raar?  :eusa_shifty:

Hier ook niet, zijn we allebei zo gek als een deur dus!  :eusa_shifty: ;D
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

glenfiddich1983

Citaat van: StefanCJ op 09-10-2013 11:36:02
Citaat van: glenfiddich1983 op 09-10-2013 11:07:14
Verzamel je ze ook nu nog? Ik ben ergens bij 240 gebleven volgens mij. Dat is die van de Pottenbakker volgens mij  ;D.

Ik verzamel ze nog steeds; maar niet heel actief.  Ik heb een lijstje van de nummers die ik nog niet heb, en als ik op rommelmarkten e.d. kom dan kijk ik welke ik kan vinden, waarbij 1e drukken mijn voorkeur hebben. Niet omdat die bij de "gewone" oranje/rode reeks zoveel extra geldwaarde hebben maar gewoon om de moeilijkheid wat te vergroten ;D

Ik had vroeger (als 12-jarig jochie) ook altijd een lijstje mee als er rommelmarkt ofzo was. Ik ben zelfs nog eens naar Boxtel geweest voor een S&W fanclubdag. Dat had altijd toch wel iets, markten afstruinen en voor 2 piek of een knaak wat boekjes kopen. Nu, met internet, is het verzamelen toch wel anders geworden, het mist wat charme en gevoel.

Daarom heb ik mezelf dus verboden om via internet te kopen ;D

blastaway

Ik denk dat mijn buurtgenoten denken dat ik hondenpoep spaar. Als ik zie dat ik om de 2 dagen wel een poepje moet opruimen om het huis... :-)

Zelf denk ik dat ik buiten geld, niks spaar
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

Boeijke

Ik ferrari schaalmodellen. Maar wel al een paar jaar niks meer bij gekocht. Wel een enkele leuke en zeldzame exemplaren erbij.
Stephen King boeken en films/series. Is al aardige boekenkast vol.

jelmo86

Ik spaar/verzamel vanalles maar voornamelijk LP's.
Ik mag van mezelf ook niet teveel op internet kopen (anders loopt het te snel in de papieren). Ik koop alles op rommelmarkten en bij de kringloop. Ik wil ook geen nieuwe uitgaves van oude albums.

En verder spaar ik natuurlijk de standaart dingen geld enzo...
Clublid 85012049

mehn

Citaat van: elianmars op 09-10-2013 00:23:12
Eigenlijk spaar ik niks. Is dat raar?  :eusa_shifty:

En al die kentekenplaten dan?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

glenfiddich1983

Citaat van: jelmo86 op 09-10-2013 15:11:08
Ik spaar/verzamel vanalles maar voornamelijk LP's.
Ik mag van mezelf ook niet teveel op internet kopen (anders loopt het te snel in de papieren). Ik koop alles op rommelmarkten en bij de kringloop. Ik wil ook geen nieuwe uitgaves van oude albums.

En verder spaar ik natuurlijk de standaart dingen geld enzo...

Oh ja, LP's.. die spaar ik óók ;D

In het bijzonder dan van artiesten zoals Dire Straits, Pink Floyd, E.L.O., the Cure,

heutink

:D
muziekinstrumenten..........
acoustische contrabas, elektrische contrabas, 2 x fretless basgitaar 1 x 4 snarige basgitaar met fretten ,ook nog   1 x 6 snarige basgitaar , 2 keyboards , 1 drumstel( kleintje ) , mondharmonica , bamboefluiten , gewone 6 snarige guitaar , 6 snarige elektrische gitaar, sitar , djembay , 6 snarige basgitaar linkshandig , en natuurlijk de bijbehorende microfoons, versterkers , luidsprekers en mengpanelen........en dat alles staat in de muziekkamer van 9,5 x 7 x 3,5  meter   :eusa_dance:

;D
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Ben

Volvo modelletjes 1:43
Gestart met de ATLAS serie, waarvan ik er nu 23 heb - serie wordt uiteindelijk 60 modellen.
En inmiddels ook zo hier en daar een modelletje er bij gevonden.
Daarnaast allerlei dingen waar VOLVO op staat.

Broabander

Ik verzamel er heel veel van 1, om er 1 van heel veel te kunnen kopen ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.