Draadloze FM zender voor nog geen 8 euro

Gestart door cornelis-b, 12-10-2013 12:22:09

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Of het wat is, geen idee maar toch maar zo'n ding besteld. Voor nog geen 8 euro kan je de gok altijd wagen.

Draadloze FM zender
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

cornelis-b

Citaat van: NickGR op 12-10-2013 12:25:46
Design is mooi,  :eusa_dance: ben wel benieuwd naar de geluidskwaliteit  :eusa_think:

Geen idee hoe de geluidskwaliteit is maar we gaan het horen als hij binnen is, is het niks dan gaat hij een grote grijze bak in  ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

The Demon

Je weet dat die dingen illegaal zijn in Nederland?  :eusa_whistle:

Groet,
The Demon.

-D©©©L-

Citaat van: The Demon op 12-10-2013 16:11:36
Je weet dat die dingen illegaal zijn in Nederland?  :eusa_whistle:

Groet,
The Demon.

Dat ligt aan het uitgestraalde vermogen.
een "personal transmitter"is vanaf 2008 toegestaan.
Maximaal vermogen: 50 Nanowatt ERP = 0.000 000 050 watt = -43.01 dBm

The Demon

Heeft er niets mee van doen, die dingen zijn zo breedbandig en instabiel als de pest.
Agentschap telecom is bij aantreffen onverbiddelijk en neemt de zooi gewoon in beslag.

Groet,
The Demon.

-D©©©L-

Citaat van: The Demon op 12-10-2013 16:51:22
Heeft er niets mee van doen, die dingen zijn zo breedbandig en instabiel als de pest.
Agentschap telecom is bij aantreffen onverbiddelijk en neemt de zooi gewoon in beslag.

Groet,
The Demon.

zucht...

http://loket.agentschaptelecom.nl/nfr/content/freqPortalDetailedViewRadioInterface.do?ItemID=1798

cornelis-b

Klopt helemaal wat Marco zegt: Ze zijn gewoon toegestaan. Mits ze de 50 Nw ERP niet overschrijden. En met een bereik van 5 meter denk ik dat ze er binnen blijven. We gaan het beleven, ben wel benieuwd hoe gevoelig het apparaat is voor VHF / UHF signalen en wat  HF zal het helemaal spannend worden.

Zeg maar Henk tegen mij

pwassink

Citaat van: cornelis-b op 12-10-2013 18:06:08
Klopt helemaal wat Marco zegt: Ze zijn gewoon toegestaan. Mits ze de 50 Nw ERP niet overschrijden. En met een bereik van 5 meter denk ik dat ze er binnen blijven. We gaan het beleven, ben wel benieuwd hoe gevoelig het apparaat is voor VHF / UHF signalen en wat  HF zal het helemaal spannend worden.

Ehm, je hebt het over een FM zendertje wat audio van een sdkaart of externe bron richting je (auto)radio stuurt toch ?

Wat dan al die andere door jouw genoemde banden ermee van doen kunnen hebben is mij even volstrekt onduidelijk  :eusa_think:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

cornelis-b

Citaat van: pwassink op 12-10-2013 18:32:16
Citaat van: cornelis-b op 12-10-2013 18:06:08
Klopt helemaal wat Marco zegt: Ze zijn gewoon toegestaan. Mits ze de 50 Nw ERP niet overschrijden. En met een bereik van 5 meter denk ik dat ze er binnen blijven. We gaan het beleven, ben wel benieuwd hoe gevoelig het apparaat is voor VHF / UHF signalen en wat  HF zal het helemaal spannend worden.

Ehm, je hebt het over een FM zendertje wat audio van een sdkaart of externe bron richting je (auto)radio stuurt toch ?

Wat dan al die andere door jouw genoemde banden ermee van doen kunnen hebben is mij even volstrekt onduidelijk  :eusa_think:

Het gaat mij om storingsgevoeligheid van bijvoorbeeld externe signalen van VHF / UHF en HF signalen van bv radio zendamateurs die in de file naast / rond mij rijden.
Het vermogen van deze trx is erg laag dus een amateur met meer vermogen in mijn buurt zou het signaal kunnen verstoren. Weet niet hoe het ding is ontstoord.

En bijvoorbeeld mijn eigen IC-706MKIIG

Zeg maar Henk tegen mij