De C70 T5 Saffron van MiniG

Gestart door MiniG, 25-10-2013 12:12:03

Vorige topic - Volgende topic

hertogjan6

Citaat van: henry classic v70 op 15-04-2014 21:09:56
Wordt hier niet gewoon spuitplamuur bedoeld?

bijna het zelfde als primer ( alleen hecht de plamuur nog de kleine oneffenheden weg zoals gaatjes etc) daarna pas de lak omdat het Sws beter hecht en blijft zitten daarna nog een laagje blanke lak en hij kan weer 20 jaar voort (mits je met vochtig weer hebt gespoten)

(ik weet niet beter dan dat ik het zou doen)  en raad vele het ook zo aan ;D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

UserID6342

Ook spuitplamuur is geen primer en heeft er niets mee van doen...  Zoals je zelf al zegt is de (spuit)plamuur vooral bedoelt om kleine oneffenheden weg te werken.  Als je het nodig hebt krijg je dus een laagopbouw, die er als volgt uitziet:

primer-spuitplamuur-grondverf-lak

de geneRaal

Ik vervuil MiniG zijn blog niet verder, succes met je spuitplamuur op een zacht deel .
Gijs, veel succes met de bumpert.
Als er nog vragen zijn lees ik het wel  ;)
Blackstone under construction

MiniG

Citaat van: de geneRaal op 16-04-2014 08:03:17
Ik vervuil MiniG zijn blog niet verder, succes met je spuitplamuur op een zacht deel .
Gijs, veel succes met de bumpert.
Als er nog vragen zijn lees ik het wel  ;)
Gaat zeker goed komen, vanavond haal ik de schuurmachines op :eusa_dance: dan kunnen we vol aan de bak.
Over het gedeelte "primer grondlak afwerking" gaan we het als het zo ver is wel weer over hebben.
Ik stort me eerst vol op het schuren :evil:..

Never drive faster then your guardian can fly

MiniG

Toch nog 1 vraag aan Maus,

Dit is toch de primer die je bedoelde? Innotec Repaplast Primer NF? Voor een betere hechting op kunststof

blastaway

schuren, schuren schuren, tot de blaren eelt worden! Ik heb nog nachtmerries (en jeuk) van het schuren van de polyester uitbouw van mijn Kevertje... jakkes. Maar, als het klaar is dan ben je wel enorm trots!
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

de geneRaal

Citaat van: MiniG op 16-04-2014 08:15:36
Toch nog 1 vraag aan Maus,

Dit is toch de primer die je bedoelde? Innotec Repaplast Primer NF? Voor een betere hechting op kunststof
Inderdaad,voor een betere hechting van het te behandelen deel voor verdere reparaties en spuitwerk.

MiniG

We zijn weer even bezig geweest met de bumper. "grote deel" is nu gedaan met machine korrel 120 :D. Ga de lastige delen nu afmaken met de hand op 180.
Dan de hele bumper op de hand met 240 en afmaken met of 400 of nog hoger, hoor er verschillende meningen over.

Hierbij een plaatje bij het daadje

Bumper na de eerste keer "hand schuren" geen succes

Maar nu schoot het goed op..

Resultaat compleet na gisteravond

Waarschijnlijk gaan we maandag weer even verder, gaan we gelijk bezig met de onderkant "die is nog iets of wat gebogen" had begrepen dit rustig warm te maken en hem dan op de juiste plaats te zetten.

Update daarover volgt dus

cornelis-b

Goed werk geleverd aan de bumper en hij is al lekker "kaal"  :eusa_clap: Wat de buts betreft, regelmatig verwarmen tot je het materiaal in de juiste stand kan zetten en hem dan in die stand houden tot hij volledig is afgekoeld. Gaat helemaal goed komen met de bumper en als hij straks onder je auto zit wil ik wel een "SELFIE"van je zien ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

MiniG

Citaat van: cornelis-b op 18-04-2014 11:56:22
Gaat helemaal goed komen met de bumper en als hij straks onder je auto zit wil ik wel een "SELFIE"van je zien ;D ;D

Henk een #SELFIE krijg je van de auto :evil:. niet van mij :eusa_sick:

cornelis-b

Citaat van: MiniG op 18-04-2014 12:09:41
Citaat van: cornelis-b op 18-04-2014 11:56:22
Gaat helemaal goed komen met de bumper en als hij straks onder je auto zit wil ik wel een "SELFIE"van je zien ;D ;D

Henk een #SELFIE krijg je van de auto :evil:. niet van mij :eusa_sick:

Denk dat die big smile met achterliggende gedachte: Ik heb het geflikt, ook wel erg leuk is Gijs ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

de geneRaal

Schuren met 400 hoeft pas als hij in de grondverf staat   ;)
Daarna nat met 1000 en klaar is klara  ;D
Trouwens machinaal 240 kan ook hoor,anders ben je zolang bezig

MiniG

Dat kan natuurlijk ook. Waarom pas met 400 na de primer en grondverf? Omdat je daar nog over heen gaat?
Ben nog hard lerend  :eusa_whistle:

de geneRaal

Citaat van: MiniG op 18-04-2014 18:19:27
Dat kan natuurlijk ook. Waarom pas met 400 na de primer en grondverf? Omdat je daar nog over heen gaat?
Ben nog hard lerend  :eusa_whistle:
hardlerend? welnee...je wil het gewoon goed doen.
de schuurkrassen van korrel 240 spuit je inderdaad weg met de grondlak,dat is fijn genoeg.
de grondlak schuren met de hand korrel 400,nat 1000 na en gewoon alles goed nakijken.
dat kan je doen met een goed nat ontvetdoek over de bumper te halen,je staat versteld wat je kan zien  ;)

MiniG

Gister avond weer even bezig geweest met de bumper, zijn bezig geweest met het recht buigen van de bumper. Dit was toch nog een aardig klusje :eusa_shifty:
Langzaam stukje bij beetje mee bezig geweest ben aardig te spreken over het resultaat maar nog niet perfect :eusa_snooty: Iemand nog tips om de laatste laatste details te doen :eusa_think:

Voor

Tijdens

Na

Andere kant natuurlijk ook.. "hier zat een vouw in

Tijdens

Na

En natuurlijk het totaalplaatje..  De onderkant is nu nagenoeg gelijk :D Heb alleen nog wat hobbels en bobbels hier en daar die ik er niet lekker uit krijg. >:(

Vanavond ga ik weer schuren met 240 om te kijken wat het eindresultaat word, van de week ga ik primer en grondlak halen voor het laatste afwerk gedeelte. :eusa_dance: