De C70 T5 Saffron van MiniG

Gestart door MiniG, 25-10-2013 12:12:03

Vorige topic - Volgende topic

daanium

;D Al nieuws? ben benieuwd wat je gaat doen.
Het lijkt dat de audio in deze C70 minder klinkt dat die van m'n eerste C70.
Dus optimalisatie ben ik gevoelig voor :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

MiniG

Citaat van: daanium op 21-08-2014 14:42:35

Met betrekking tot de audio moet ik je helaas teleur stellen.. Ik kwam er achter dat ik mijn 2 middentone speakers miste. Daarom klonk mijne zo beroerd.
Jij hebt wel al je speakers er in zitten?? Volledige dolby? want ook dat maakt aardig verschil??

Never drive faster then your guardian can fly

leons850

Valt wel mee wat betreft dat dolby toch. ;)
Mijn auto heeft (nog) geen dolby maar wil toch redelijk knallen lijkt me zo. :angel:
Alleen nog even zorgen dat het wat beter word aangestuurd.

Ja die van jullie gaat wel harder.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

MikeyQR

Citaat van: daanium op 21-08-2014 14:42:35

Dat hangt ook van de versterker af, je hebt 4x 70W en 4x 100W (voor de 70W weet ik niet of dat ook Dolby is?) maar ik heb er 4x 100W (400W) versterker en dat klingt echt super in de C70. 8)

Citaat van: MiniG op 21-08-2014 15:06:52
Met betrekking tot de audio moet ik je helaas teleur stellen.. Ik kwam er achter dat ik mijn 2 middentone speakers miste. Daarom klonk mijne zo beroerd.
Jij hebt wel al je speakers er in zitten?? Volledige dolby? want ook dat maakt aardig verschil??

Radio moet je ook echt goed instellen maar dat weet je denk wel. :)
Ook al bekeken of alle stekkers in de radio zitten?, maakt ook een verschil als dat niet het geval is.

MiniG

Citaat van: leons850 op 21-08-2014 15:13:41
Mijn auto heeft (nog) geen dolby maar wil toch redelijk knallen lijkt me zo. :angel:

Andere speakers???? ;)

@ Mikey Ik heb zelf ook 4x100 en nu volledig dolby Klinkt heerlijk.. "als de muziek maar 320KBPS is anders klinkt het nog ruk als je het volume open draait.
Was meer voor Daan ;)

@Daan Kijk inderdaad is links achterin de kofferbak.. waar het bakje zit wat voor versterker heb je er in zitten??

leons850

Citaat van: MiniG op 21-08-2014 15:54:01
Citaat van: leons850 op 21-08-2014 15:13:41

Andere speakers???? ;)

Heb je weer niet opgelet? ;)
Nee 2 versterkers plaatsen icm met mijn radio.
Zo'n dynaudio setje is niet te betalen voor een S70.
Tenzij je zo'n gelukje hebt als Robbie had.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

MiniG

Het blog is een tijdje stil geweest.. maar er is genoeg gedaan ondertussen.

Ik had heel mooi op marko's manier mijn 3 extra meters weggewerkt. Alles werkte prima maar mijn turbometer gaf te weinig aan "obd gemeten"
Terug gegaan naar de winkel omgeruild voor een nieuwe. Omdat ik toch alles er weer uit had liggen, gelijk de meters maar omgedraaid zodat ik de olitemp mooi in de gaten kan houden. Nu moet ik hier alleen nog een nieuwe houder voor maken die ik dan ook gelijk ga bekleden maar dat word geregeld ;D

Daarna had ik de vraag waarom mijn audio niet zo klonk als in andere C's met Dolby. Na de dolbyprocessor gevonden te hebben en uit eindelijk ook de versterker zijn we maar verder gaan zoeken. Dus deurpanelen er uit en jawel.. ik miste de 2 midtone speakers, deze heb ik gelijk maar van Luuk overgenomen aangezien de C uit elkaar ging.

Omdat ik geen originele boutjes had maar even naar de Gamma gereden en boutje moertje gehaaldDie vallen er niet meer uit :)

Omdat ik al 3 maand zij ach ik moet nog nieuwe remmen, toch maar is achter de computer gedoken en remmen besteld.
Gelijk rondom gedaan, onder het motto: Als we het doen, doen we het goed.. we zijn nu toch bezig en omdat we toch bezig waren had ik gelijk maar revisiesetjes besteld voor de klauwen voor en achter.

Alles zat net even wat strakker aan gedraaid dan we hadden verwacht.. Gelukkig had ik de Hulk "Leon" als mijn rechter hand maar ook die had er moeite mee.
Toen we bij de voorremmen aankwamen, kwam Leon er achter dat de bevestigingsbouten van de veerpoot verkeerd om gemonteerd waren :eusa_doh:
Dus die hebben we gelijk maar even omgedraaid. Daarna moest de remklauw los, ook dit zat allemaal muurvast, dus tegen onze zin in toch maar de momentsleutel gebruikt om het los te krijgen. daarna alles netjes schoon gemaakt en weer normaal aangedraaid. Gelijk het complete remsysteem voorzien van nieuwe vloeistof.

En wel zie hier.. Het eindresultaat

Nu remt het weer zoals het hoort [size=pt]voor mij geldt dat 3 keer tandjes tuffen, ik ben hardleers[/size]

Ondertussen had ik van Leon al een berichtje gekregen over een R teller. Dus deze ook maar overgenomen. Mooie ringetjes er in "wat een dramawerk"

Maar het staat geweldig.

Afgelopen week heb ik een Parrot opgehaald de CK3100 vind dit een van de meest ideale die er is.
Ik dacht dit even er zo in te bouwen. Helaas niets is minder waar. Na 2 uur kloten de moed opgegeven en het tijdelijk gemonteerd zodat de Parrot nu via de Centerspeaker werkt. Al wel contact gehad met Marko die heeft hem via de versterker lopen, dus dit word de volgde stap.

Omdat ik de binnenkant zo origineel mogelijk wil houden en niet overal tierelantijntjes heb ik de Parrot verborgen in de asbak. Dus als de asbak dicht is zie je hem niet en als ik hem open doe kan ik hem bedienen ;D ;D dus tot zo ver missie geslaagd. "foto volgt"

Hopelijk krijg ik deze week bericht over wanneer de bumper naar de spuiter mag en daar komt dan waarschijnlijk nog een extratje bij, maar dat houden we nog even in de verrassingsbox

Leon bedankt voor de altijd handig helpende hand :eusa_clap:.

Zoals ik zeg to be continued

MiniG

Het is weer feest.

Omdat mijn blok nogal kantelde en ik er achter kwam dat mijn steun tegen de firewall op en neer kon had ik bij ET nieuwe besteld.
Gister vol goede moed begonnen, oude rubber er uit gezaagd en toen wou ik het nieuwe rubber plaatsen.

Deze paste dus voor geen meter.. Vandaag ET gebeld voor uitleg, het schijnt dat de steun ooit is omgewisseld van S/V/C70 naar 850. "dit is dus de kleine versie"
Omdat ik Zaterdag de C naar Rense zou brengen om onderhoud te plegen baal ik er dus van dat ik nu met een verkeerde steun zit..

Dus vandaag even snel opzoek naar iemand die voor mij een steun heeft "omgeving Arnhem" :eusa_shifty:

Tot zo ver, op naar een oplossing

grijzev70tdi

Heb hier nog wel een motorsteun van een 850 liggen, zon compleet ding
Grolsch, het klinkt al lekkerder

MiniG

Citaat van: grijzev70tdi op 12-09-2014 10:11:01
Heb hier nog wel een motorsteun van een 850 liggen, zon compleet ding
Chill, op het feit na dat ik hier dus compleet nieuwe rubbers heb liggen  :eusa_whistle:

volvobug

Wat zoek je nou? Je zegt dat je het oude rubber ergens uitgezaagd hebt, dat suggereert de bovenste motorsteun. De bovenste motorsteun heb ik wel liggen in Arnhem. of gaat het om de steun aan het schutbord? Maar daar heb je bij mijn weten geen losse rubbers voor.

En als het gaat om de bovenste steun, ik geloof niet dat daar verschil is tussen 850 en x70. Het nieuwe rubber is groter dan het gat en je gelooft niet dat het past, maar daarom moet je ook een pers of ander hulpmiddel gebruiken.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

MiniG

Citaat van: volvobug op 12-09-2014 10:39:45
Wat zoek je nou? Je zegt dat je het oude rubber ergens uitgezaagd hebt, dat suggereert de bovenste motorsteun. De bovenste motorsteun heb ik wel liggen in Arnhem. of gaat het om de steun aan het schutbord? Maar daar heb je bij mijn weten geen losse rubbers voor.

En als het gaat om de bovenste steun, ik geloof niet dat daar verschil is tussen 850 en x70. Het nieuwe rubber is groter dan het gat en je gelooft niet dat het past, maar daarom moet je ook een pers of ander hulpmiddel gebruiken.

Het Gaat om het rubber tegen het schudbord. Deze zit met 2 bouten vast aan je parafaan. Ook hiervoor heb je nieuwe "Losse" rubbers. Deze heb ik verwijderd omdat deze doorgescheurd was. Het gaat om het 3hoekje waar hij in gaat. Zal even een foto posten om verwarring te voorkomen

MiniG

Het gaat dus om deze steun

en dan van een S/V/C70

Deze is in diameter iets groter

leons850

Je gaat me toch niet vertellen dat je met mij mee moet rijden he? ;)
Mag wel hoor, heb ik alleen geen nieuwe mooie plaatjes van mijn auto.  :eusa_whistle:

Als er vanavond nog wat geregeld moet worden moet je even bellen, k kan anders wel via Jasper rijden als je een andere nodig hebt.
Anders kan ik natuurlijk ook nog even langs de sloop, staat nog een 2.5T V70.

Laat maar weten.

MiniG

Citaat van: leons850 op 12-09-2014 11:34:30
Je gaat me toch niet vertellen dat je met mij mee moet rijden he? ;)
Mag wel hoor, heb ik alleen geen nieuwe mooie plaatjes van mijn auto.  :eusa_whistle:

Als er vanavond nog wat geregeld moet worden moet je even bellen, k kan anders wel via Jasper rijden als je een andere nodig hebt.
Anders kan ik natuurlijk ook nog even langs de sloop, staat nog een 2.5T V70.

Laat maar weten.

Thxs en nee ga waarschijnlijke met de 855.. maar heel misschien je buurman :angel: als hij morgen maar in Adoorn staat :eusa_think: