De C70 T5 Saffron van MiniG

Gestart door MiniG, 25-10-2013 12:12:03

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Ja dat bedoel ik. ;)
Wat voor merk ruit is er eigenlijk in gekomen?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

MiniG

Citaat van: leons850 op 12-03-2015 21:52:11
Ja dat bedoel ik. ;)

Keine Ahnung.. Volvo is er helaas uit SIPS staat er nog wel op dus denk imi Volvo?

Never drive faster then your guardian can fly

leons850

Citaat van: MiniG op 12-03-2015 21:57:24
Citaat van: leons850 op 12-03-2015 21:52:11
Ja dat bedoel ik. ;)

Keine Ahnung.. Volvo is er helaas uit SIPS staat er nog wel op dus denk imi Volvo?

pilkington is origineel geleverd in volvo.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

MiniG

Net even gekeken, omdat de auto toch nog wat liefdadigheid nodig had :angel: " in de vorm van een wasbeurt " het is inderdaad een Pilkington Ruit  :eusa_dance:

leons850

Citaat van: MiniG op 13-03-2015 12:36:17
Net even gekeken, omdat de auto toch nog wat liefdadigheid nodig had :angel: " in de vorm van een wasbeurt " het is inderdaad een Pilkington Ruit  :eusa_dance:

Nice! ;D
Maar ben jij vrij vandaag dan?

Mike H.

Citaat van: MiniG op 12-03-2015 21:50:30
Citaat van: leons850 op 12-03-2015 21:40:32
Waar gaan we die turbo wisselen? ;D

Wat betreft de remmen, help me ff herinneren dat ik m'n laptop mee neem dan lezen we eerst de abs even uit.
ik had ook trillende remmen, kwam door de abs storing(en).

Grotere remmen voor is inderdaad een leuke optie/upgrade , ik kan je er 1 aanbevelen, moet je binnenkort maar eens mee rijden.

Ben je trouwens niet vergeten iets te melden over het zicht vanuit de auto?

Ja I know, zie de remmen als een Upgrade ;D

En ja het zicht is ook verbetert. "Doordat ik mijn verz op tijd had afgesloten had ik nog gratis ruitvervanging. Omdat ik me nogal ergerde aan een aantal pitjes en krassen heb ik een priem gepakt tikje er op en Carclass gebeld. Gelijk nieuwe ruitenwissers ;D Service en complimenten over de auto van de monteur  :eusa_dance:

hahahaaha zo moet dat. goedbezig gijs

Gijs87

Dus hij gaat Nederland verlaten? Dan moet je zeker de kentekenplaten inleveren?
Als dat niet zo is, mag ik er dan ook 1 :D
C70 2.3 T5, Saffron Pearl, 1998

MiniG

Citaat van: Gijs87 op 15-03-2015 19:44:57
Dus hij gaat Nederland verlaten? Dan moet je zeker de kentekenplaten inleveren?
Als dat niet zo is, mag ik er dan ook 1 :D

Wil vragen idd of ik ze mag houden nieuwe kenteken gaat als het mee zit BOR C 70 worden of BOR N .... nog iets

Nog niet over uit

The Volvoboy

Als je de platen inlevert en je mocht hem ooit weer terug invoeren krijg je gewoon weer je oude kenteken, doe je dat niet krijg je een duplicaatcode op je nieuwe NL platen.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

MiniG

Citaat van: The Volvoboy op 15-03-2015 22:03:22
Als je de platen inlevert en je mocht hem ooit weer terug invoeren krijg je gewoon weer je oude kenteken, doe je dat niet krijg je een duplicaatcode op je nieuwe NL platen.
interessant.. ga het is na vragen ;)

MiniG

Afgelopen Zaterdag heb ik de Turbo vervangen.

De eerste keer dat ik er maar is rustig voor ben gaan zitten. "vooraf al wat informatie ingewonnen bij Dirk ( waarvoor dank )"
Vrijdag alle paketjes bij Volvo op gehaald, koperen ringen hadden we gelukkig nog liggen  :angel:

rustig de Turbo uit gebouwd. beetje zoeken hoe alles vast zat en waar het heen liep. Gelukkig had ik de nieuwe Turbo om te kijken wat waar vast zat.
na dat de Turbo er uit was alles omgebouwd naar de nieuwe Turbo en deze er weer in geplaatst. Omdat ik niet helemaal wist hoe ik de actuator af kon stellen even Leon gebeld, deze gaf mij een goede tip waardoor ik er niet ver af zou zitten. Na een mooi stukje rijden en beetje aanvoelen + kijken hoe alles liep "Turbodruk meter/Torque app" alles in de gaten gehouden. Dit zag er mooi uit maar ik reed op 0.8 bar. Vandaag iets opgeschroefd dus morgen of vrijdag even kijken hoe hij nu loopt. Tijdens het ombouwen kwam ik er achter dat de slang die van boven de Turbo naar de Intercoolerbuis boven over het blok loopt in begon te scheuren gelijk even een nieuwe besteld. Deze kan ik morgen ophalen  :eusa_dance:

Als alles lekker loopt gaat hij nog even naar Sebastiaan en dan op naar Duits kenteken

Keep you all posted ;D

leons850

We kunnen morgen wel ff gaan rijden, komen we wel uit. ;)
Moet je wel dat stukje slang al hebben gemonteerd.

MiniG

Citaat van: leons850 op 25-03-2015 20:54:08
Morgen laat thuis en snel naar huis dus gaat hem niet worden. Heb de tijd en heeft geen haast.

leons850

Citaat van: MiniG op 25-03-2015 20:55:04
Morgen laat thuis en snel naar huis dus gaat hem niet worden. Heb de tijd en heeft geen haast.

Okeuj, just asking .
De tijd heb je inderdaad auto staat meestal toch stil. ;D

MiniG

Citaat van: leons850 op 25-03-2015 20:57:39
Citaat van: MiniG op 25-03-2015 20:55:04

Okeuj, just asking .
De tijd heb je inderdaad auto staat meestal toch stil. ;D

Voor nu wel ja :D, na de TÜV gaat de auto waarschijnlijk een stuk meer rijden ;D