Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

Citaat van: Sbv op 09-05-2018 16:48:36
Mooi, kan je weer een jaar

Nou...liever niet, ik heb m te koop staan. De DOP wordt de tweede auto en de grijze heeft wat onderhoud nodig.......te financieren met de verkoop van de S60

BR

blauweroffel

iets fout gedaan in mijn profiel info......

hoe pas ik dat nnu weer aan?

BR

blauweroffel

De zwarte S60 op FB te koop gezet, volvo te koop

Belangstelling uit Limburg. Vanaf woensdag vrij veel over en weer gechat.
Velgen mag hij er bij uitzoeken. mimas, meteor of nog een ander waar ik de naam niet van weet. Winterset (lysetheas) erbij. Prijs waren we het ook over eens.
En toen bleef het stil.

Nou ja, ik heb iig het hele interieur gereinigd, stoelen en achterbank er zelfs uit gehad. Geschrobd met dasty en groene zeep, hoge druk spuit en uitspoelen. Resultaat mag er zijn. Als nieuw. Ruikt ook lekker fris.
bijna jammer om weg te doen. We wachte rustig op de volgende belangstellende.

BR

blauweroffel

De aspirant koper heeft afgehaakt nadat hij tot twee keer toe contact had gezocht. Vrij veel uitgewisseld, maar uiteindelijk opdagen, ho maar.
Zou vandaag komen, maar het bleef akelig stil.
Had nog een andere koper in de wacht. Deze komt m woensdag ophalen. Wil zelfs al gedeelte vooruit betalen.

Hij weet dat de achterramen niet open willen. Ik heb vandaag geprobeerd uit te zoeken hoe dat kan.
CEM er uit en relais gecontroleerd: deze tikt luid en duidelijk als ik op de schakelaar druk.
Achterportieren bekleding eruit: de kabel voor het raam staat LOEI strak, een gitaarsnaar zou er jaloers op zijn......

Het volgende valt op:
linkerdeur: als ik de schakelaar naar beneden druk, hoor ik iets in de raammotor klikken. Duw ik de schakelaar omhoog, hoor ik niets.
Rechterdeur :precies andersom: schakelaar naar beneden druken: geen geluid, schakelaar omhoog duwen en je hoort duidelijk even een tik in de raammotor. Ook hier staat de kabel retestrak.

Iemand dit al eens eerder meegemaakt?
BR

blauweroffel

Citaat van: blauweroffel op 03-01-2017 13:39:40
Zo, heel wat gebeurd sinds de laatste post.
Zelf heb ik sinds een week of twee een soort van nekhernia. Dat was/is niet leuk....... het gaat nu weer wat beter, maar mn nek, vooral rechts, doet eigenlijk voortdurend pijn.
M'n vrouw is op oudjaarsdag heel hard gevallen met de fiets. De oprit was kurkdroog, maar de straat bleek een ijsbaan. Toen ze wegfietste ging het fout.....
Resultaat: gat in hoofd, zeer zware hersenschudding/kneuzing. oud en nieuw gevierd in ziekenhuis. Voorlopig uitgeschakeld.

Ook niet leuk:  ;)
De rode staat te koop! De XC bevalt goed en blijft. DE topictitel kan dus worden aangepast haha.

Wel leuk:
De groene is klaar, Arjan heeft er veel aan gedaan en binnenkort maar eens bij hem ophalen.
Er moet nog een apk op en de abs moet worden nagekeken.

BR

Lawaai lawaai lawaai......

We zijn nu anderhalf jaar verder en ze is nog steeds uitgeschakeld. Lezen lukt niet, muziek luisteren of maken gaat niet, tv kijken uit den boze, compterscherm heel even op kijken,  maar beslist niet scrollen, drukke plaatsen kunnen niet worden bezocht (restaurant of feestje..) als meer dan twee mensen door elkaar heen praten, dan moet ze afhaken en er bij weg lopen. Boodschappen doen of winkelen hooguit een uurtje en dan moet er geen muziek in de winkel hoorbaar zijn....(wel eens op gelet dat er bijna geen winkels meer zijn die GEEN muziek draaien?)
Kaart lezen levert ook hoofdpijn op en misselijkheid.
Autorijden alleen als passagier en dan met de ogen dicht. Ook dan is zelfs het geluid van een volvo nog te veel

Werken gaat dus helemaal niet (ze is docent op een basisschool, volgens de neuroloog is er geen ander beroep waarbij je wordt blootgesteld aan zo heel veel prikkels tegelijkertijd.........)

's zomers - als je buiten wilt zitten- valt eigenlijk pas op hoeveel lawaai er wordt gemaakt. Er wordt altijd wel ergens een heg geknipt met elektrische scheer, gras gemaaid of muziek gemaakt. Dus maar weer naar binnen, wachten tot het gras is gemaaid en de heg er weer ergens goed bij staat.

Het herstel gaat erggggggg langzaam en de vraag is in hoeverre er hersteld gaat worden. Duurt zeker nog anderhalf jaar voordat er met enige zekerheid kan worden vastgesteld dat het dan op een punt komt waarop het niet veel beter meer wordt.

En we ploeteren voort....

BR
(moest het even kwijt)

BBS

Heb je dat al eens aangekaart bij de artsen? (Doordrammen?)

Uit ervaring, weet ik dat dat knap lastig is. Zowel voor de persoon die het heeft als voor de persoon die er naast zit.
Volvoloos....

blauweroffel

Citaat van: BBS op 11-06-2018 19:24:34
Heb je dat al eens aangekaart bij de artsen? (Doordrammen?)

Uit ervaring, weet ik dat dat knap lastig is. Zowel voor de persoon die het heeft als voor de persoon die er naast zit.

We zijn met een heel traject bezig, revalidatie arts, roessingh, ergotherapie, noem maar op. Je kan echt beter een been breken, daar zit een begin en een eind aan, met hersenletsel (want dat is t dus) weet je niet waar je aan toe bent.
Ik zelf zeur niet hoor, ik heb werk, kan nog allerlei dingen doen. Samen fietsen lukt vrij goed, gelukkig. Dus dat doen we dan ook veel

BR

V70geRwin

En zie je hoe breekbaar het leven is.
Wordt er stil van. Sterkte en toch veel beterschap.

Enige wat ik zo bedenk is een hulp als noice cancelling koptelefoon?

elianmars

Heel veel sterkte gewenst! Hopelijk wordt er toch iets gevonden wat verlichting biedt....

razorx

Ik schrik als ik dit lees. Wat kan dat allemaal kwetsbaar zijn.
Dit stelt je relatie ook op de proef. Veel sterkte en geduld jullie beiden.

blauweroffel

Vandaag even een vraag gesteld in "koppeling en versnelling", en dat mag natuurlijk niet...... :eusa_snooty:
Maar er werd goed opgelet, en ik heb m op slot gedaan.

Maar mn koppeling van de XC is bezig te overlijden :-[
Schakelen gaat erg lastig, soms met poetsende tanden, en als ik m start in de 1, dan begint ie spontaan meteen zachtjes voorwaarts te gaan.

Dus to do  lijstje wordt aardig lang:
- rembekrachtiger vervangen
- koppeling vervangen
- stuurbekrachtiging flushen
- een ZEER IRRITANTE rammel ergens in de buurt van de versnellingspook opsporen en er wat aan doen... maar waar..????

Arjen maar eens vragen...

BR

arjenT5R

Zal koppelings cilinder zijn.. een koppeling gaat alleen maar meer slippen nadat de plaat dunner wordt.
Kan ook lucht in t systeem zijn door lekkage oid.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

blauweroffel

Ga even op zoek naar iemand die mij kan helpen met de koppeling. Arjan is te druk.
moet wel een keer gebeuren, als ik de auto start in de eerste versnelling wil die al weg terwijl de koppeling nog is ingedrukt  :P
Iemand die dit wil doen? Kan ook hulkoppelingscilinder zijn...

Ik had overigens nog de complete linker aandrijfas van de S60 nog. Ooit geknikkerd met de buitens homokineet, maar die zat nog niet op de as. Want op de as moet een borgringetje die de homokineet op zijn plaats houdt.

Op YT gezien hoe het moet: met een slangenklem het borgringetje vstzetten, homokineet over de as richting slangklemmetje, laatste tik en voila/; de homokineet zit weer op zijn plek. Mooi toch? Slangklemmetje verwijderen en stofhoes vol spuiten met vet.

Moet je wel eerst even de stofhoes over de as schuiven VOORDAT je de homokineet weer over de as schuift :eusa_wall:

Nu moet ik de homokineet er weer afhalen, en dat kan toch met behulp van een soort poelietrekker?

BR

blauweroffel

Vandaag heeft de grijze me in de steek gelaten....oliedruk viel weg, auto meteen aan de kant gezet, toevallig precies bij de shell garage naast de IkEA in Hengelo.
ANWB vrij snel ter plekke. vermoedelijk oliekeerring distributiezijde lek/kapot. Zelf verdenk ik olieretourleiding. Zeker weten doen we het niet, er is weinig zicht van onderen omdat er een motorplaat onder zit. Van boven bekeken zie je de olie overal zitten boven de waterpomp etc.....

Keurig weggesleept naar Almelo (nier harder dan 50, harder mag niet bij AWD handgeschakeld) en bij een garage neergezet en vervolgens thuis afgezet.
Morgen maar vragen of ze tijd hebben. Kunnen ze meteen een nieuwe rembekrachtiger en hulpkoppelingscilinder monteren....... :-\ :-\ :-\ auw

BR

razorx

Ik denk dat jouw inschatting van het wegvallen van de oliedruk beter is dan die van de ANWB dit keer. Hoe hoog ik hun techneuten ook heb zitten.
Via de nokkenaskeerring kán de druk niet in één keer wegvallen vanwege de hoge positie. Het moet dus lager zitten.

Succes met de afwikkeling!