Velgen met plastidip

Gestart door vdeweerd, 06-11-2013 10:47:16

Vorige topic - Volgende topic

vdeweerd

Iemand ervaring hiermee?
Ik wil mijn velgen op gaan knappen, het lichte schuurwerk al gedaan, zodat de velgen weer redelijk glad zijn, nu zit ik te twijfelen om de velgen te spuiten, of te behandelen met de plastidip, spuiten gaat te veel glimmen ben ik bang, de grijze velg moet toch enigszins een beetje dof zijn, nu dacht ik zelf aan de grijze variant plastidip met een shining afwerking zodat er een lichte glans op komt.

big ben

ricks

Ik heb zelf een keer een set velgen mat zwart gespoten. Geeft een mooi effect, dat matte. Hoogglans zwart geeft een rare glans die de velg niet mooi laat glimmen vind ik zelf.

Succes!

hertogjan6

Citaat van: vdeweerd op 06-11-2013 10:47:16
Iemand ervaring hiermee?
Ik wil mijn velgen op gaan knappen, het lichte schuurwerk al gedaan, zodat de velgen weer redelijk glad zijn, nu zit ik te twijfelen om de velgen te spuiten, of te behandelen met de plastidip, spuiten gaat te veel glimmen ben ik bang, de grijze velg moet toch enigszins een beetje dof zijn, nu dacht ik zelf aan de grijze variant plastidip met een shining afwerking zodat er een lichte glans op komt.
spuiten zonder blanke lak gaat ook prima ;) (krijg je een lichte glans) of gewoon de originele spuitlak bij de dealer halen ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

combinedforces

Heb het er al maanden op zitten en ben er erg blij mee. Ziet er nog steeds goed uit.

Overigens heeft een vriend van me de grijze variant zonder toevoegingen en lak op zijn Audi-velgen zitten. Ik ben niet onder de indruk, vind het simpelweg niet mooi. Er is veel te combineren met deze kleuren en de zwarte variant vind ik ook erg mooi.

drdre

Ik wil mijn velgen ook graag dippen.
Bij Classic International is de PlastiDip Spray zwart al maanden uitverkocht. Weet iemand een goed alternatief?

Dré

hertogjan6

Citaat van: drdre op 23-02-2014 21:36:00
Bij Classic International is de PlastiDip Spray zwart al maanden uitverkocht. Weet iemand een goed alternatief?

Dré

Foliatec ;)

https://www.foliatec.com/

drdre

Ok! Gewoon via deze website te bestellen? en net zo goed?

hertogjan6

Citaat van: drdre op 23-02-2014 21:40:30
Ok! Gewoon via deze website te bestellen? en net zo goed?
forumlid (dopie) heeft dit spul ook gebruikt ..bij www.nlpower.nl

is een complete set te bestellen voor 4 velgen ;)

cornelis-b

Citaat van: hertogjan6 op 23-02-2014 21:36:59
Citaat van: drdre op 23-02-2014 21:36:00

Dré

Foliatec ;)

https://www.foliatec.com/

http://www.foliatec.be/index.php?lang=NL
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

drdre

Hé de duikboot duikt ook op  ;)

Bedankt mannen, ik ga het binnenkort proberen!
Resultaat komt dan wel ff hier met wat foto's.

drdre

De foliatec zit er op en ik ben zeer tevreden met het resultaat. Bedankt voor de tip mannen!

christophe23

Pas op met plastidip, er komen meer en meer gevallen aan het licht van mensen die hun velgen met plastidip hebben gespoten en na een tijd terug willen afhalen maar dat de lak van het wiel ook meekomt!

j3r03n

Wauw, erg mooi drdre!
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km