van T-5R naar 10v en nu naar V70R

Gestart door V70geRwin, 12-11-2013 13:39:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Ah, vandaar de imal. Ik begreep de post al niet  ;D

V70geRwin

Citaat van: elianmars op 07-04-2017 22:24:53
Ah, vandaar de imal. Ik begreep de post al niet  ;D

Haha.
Ze gingen in ieder geval makkelijk los.

Kreeg wel rare blikken van de blauwe wolken onder de kap vandaan bij het stoplicht  8)

UserID6342

#272
Geweldig spul dat Imal  :eusa_dance: :eusa_dance:. Heb je nu de 5 losse uitlaatpakkingen van de x70 / 850 gemonteerd of in 1x de uitlaatpakking 8699467 van de 5 cilinder V50 (die uit 1 geheel bestaat en makkelijker te monteren is)

V70geRwin

Citaat van: Dirk342 op 08-04-2017 07:28:57
Geweldig spul dat Imal  :eusa_dance: :eusa_dance:. Heb je nu de 5 losse uitlaatpakkingen van de x70 / 850 gemonteerd of in 1x de uitlaatpakking 8699467 van de 5 cilinder V50 (die uit 1 geheel bestaat en makkelijker te monteren is)

;D

Inderdaad de metalen  pakking gebruikt. Deze moet je naast cilinder 1 (rechterkant) wat bijknippen met de plaatschaar.  Daar steekt nog teveel uit en komt tegen de metalen koelwatereiding. Wijst zich vanzelfbij het passen. Maar je blijft ruim genoeg weg bij uitlaat cilinder 1 en punt las punt.

Is een mooie oplossing en een knappe 3 laags metalen pakking.

UserID6342

Die pakking zelf is ook steviger als de standaard gebruikte losse pakkingen.  Blijft dus ook langer heel ;D.

V70geRwin

Citaat van: Dirk342 op 08-04-2017 09:21:48
Die pakking zelf is ook steviger als de standaard gebruikte losse pakkingen.  Blijft dus ook langer heel ;D.

En de originele hield het al 3 ton uit  :eusa_clap:

razorx

Weer mooie plaatjes. Wanneer verwacht je je injectoren?

V70geRwin

Citaat van: razorx op 08-04-2017 14:21:01
Weer mooie plaatjes. Wanneer verwacht je je injectoren?

Moet ze eigenlijk nog bestellen  ;D

Wel gisteren via Marktplaats een Ferrita Catback gekocht.
Bleek uiteindelijk een forummer te zijn met een DOP T-5R met maar 55k gelopen in de garage.
Leuk ff kennis te maken en ouwehoeren over de auto's.

V70geRwin

#278


Ferrita





De ferrita pastte niet helemaal lekker standaard, achterste beugel beetje vervormt en een enorme resonantie tussen 2k en 3k, moeten we nog aan werken. Voor de rest jankt de turbo lekker door de uitlaat, ook stationair erg lekkere sound.

APK, alleen adviespunt remblok achter  ;D



Voor ook maar een paar verse ferrodo's aan de voorkant gemonteerd:



Paar verse Lemforder fuseekogels eronder, de estateservices huismerk ala parts uit sweden zagen er al te licht uit met pisbakken moertjes, en uit laten lijnen. Spoort weer als een trein.

De Caleraro DAB+ dak antenne zit er ook op maar daar kon ik zo 123 geen foto meer van vinden  ???

Er komt nog een alu intercooler aan en er ligt een nissens radiateur klaar, er hangt een druppeltje onderaan en wil preventief wisselen voor de automaat koeler.

Died850

Oeh die remblokken zien er goed gebruikt uit! haha.
Hoe zijn jou ervaringen met Ferodo remblokken, ben wel benieuwd

V70geRwin

Citaat van: Died850 op 19-11-2017 13:40:19
Oeh die remblokken zien er goed gebruikt uit! haha.
Hoe zijn jou ervaringen met Ferodo remblokken, ben wel benieuwd

Fijne blokken, ferodo maakt trouwens veel typen, van OEM vervang blokken tot race spul.
Deze zijn uit de DS performance lijn, het type direct onder de DS2500.
Warmen snel op en geven dan veel gevoel en vertraging.
Overigens goedkoop te vinden via amazon.de.

innocenti

Citaat van: V70geRwin op 20-11-2017 12:15:22
Citaat van: Died850 op 19-11-2017 13:40:19
Oeh die remblokken zien er goed gebruikt uit! haha.
Hoe zijn jou ervaringen met Ferodo remblokken, ben wel benieuwd

Fijne blokken, ferodo maakt trouwens veel typen, van OEM vervang blokken tot race spul.
Deze zijn uit de DS performance lijn, het type direct onder de DS2500.
Warmen snel op en geven dan veel gevoel en vertraging.
Overigens goedkoop te vinden via amazon.de.

Fijne blokken idd. Ik heb ook 3 setjes op m R gehad.

V70geRwin

We rijden heerlijk rond en richting de bijna 350K maar dat wil niet zeggen dat er nix meer gebeurt natuurlijk  ;D

Samen met Adriaan het hele koelpakket gewisseld, nieuwe Nissens radiateur, alu IC en nieuwe condensor er in geklust (beide van de groupby waarvoor veel dank aan de organisatatoren!) Pakket is iets dikker maar gaat prima. Fijn gevoel want een doorslaande radiateur spookt toch door je hoofd met een automaat.

De AC koelt ook weer als een malle en het lijkt zeker of de IC meer oemp heeft met het warme weer van deze zomer.

Mijn oude raam had zoveel spikkeltjes dat het met regen en donker niet meer verantwoord was.
Nieuw raam laten plaatsen bij https://voorruit-herstel.nl/ en perfect geregeld en zeer nette prijs (240 all in met nieuw bovenste rubber).
Had de service nog even nodig maar werd keurig opgelost allemaal, zo hoort het, overal gaat wel eens iets mis.
Overigens is dat raam echt een van de beste upgrades die je kan doen!

Nieuw filter en slok olie en gelijk de BRC schroefset van de groupby, bedankt Irian Paul voor het mogelijk maken, gemonteerd.
Mijn oude onderstel was nog erg fris en beviel goed maar dit kon ik niet laten gaan  ;D
De buitenste linker stuurkogel bleek ral na het uitlijnen, vervangen en onder garantie nog maar een keer uitlijnen dan.
Na een paar weken rijden is dit echt een heel fijn setje en ik heb nog niets gesteld, zo er onder en eerst maar eens rijden.

Momenteel kunnen we niet te vol tanken want dan verdampt het letterlijk, al het slangen werk bij de dealer besteld voor de lieve som van 180 euro en dat moet er nog onder.

Ook rij ik met een uitstekend uitlaat eindstuk. Dat lost het gedreun aardig op maar ik ben er nog niet over uit en zaag de Ferrita nog maar niet af.
Neig toch weer naar een originele uitlaat, de knoop is nog niet doorgehakt.

Ook ligt er nog een nieuwe core voor de turbo te wachten ivm blauwe walmpjes met een bijzonder beeld: Na het rijden en weer starten een dikke blauwe walm maar alleen als de auto iets langer heeft stilgestaan. Als ik binnen 10 minuten weer start niets en na een paar uur ook niet maar na een half uur een dikke walm. Dit had ik nooit en is direct na monteren van deze turbo gekomen dus ik ga er maar vanuit dat die de boosdoener is.

Volgende klus die in mijn ogen aanstaande is dat is riem, waterpomp, oliepomp en klepseals.
Ga ik vermoedelijk in 1 keer uitbesteden  ;D

The Volvoboy

Als je een ruimte regelt waar je een weekend binnen kunt staan wil ik je best komen helpen hoor met de klepseals. ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

)()()sT

Zo'n uitlaat blijft een dingetje hè. Het scheelt al een beetje dat ik de gewone dp. eronder heb in plaats van de 3" met racekat, maar toch is zo'n ferrita uitlaat warm erg aanwezig. Nou rij ik alleen nog maar "recreatief" met de R, maar het is me soms té. Stiekem droom ik wel nog van een dubbele pijp (custom made) maar daar denkt de bankrekening anders over ::) ;D