Aanschaf andere auto.

Gestart door Robert855, 20-11-2013 13:00:44

Vorige topic - Volgende topic

Robert855

Nou dan ga ik toch ook maar eens bij de s80 kijken morgen.

JoopS

Door n forse schade ben ik net vorige overgestapt van n V70 2.5T op LPG automaat naar een V70 2.5D.
N auto van n 2e eigenaar met een keurige onderhouden historie. Niet de mooiste maar wel goed.

Ik haalde met de vorige 1 op 7,5. Nu verwacht ik 1 op 15 te gaan halen. Ik heb nu 1100 km op 1 tank gereden en volgens de boordcomputer moeten er nog 200 uit te persen zijn.

ipv bijna 4x tanken doe ik dat nu dus 1 x op dat aantal km's.

Als je LPG en diesel vergelijkt vergeet ook niet het geringe benzine verbruik te verrekenen. Voor mij was dat toch zo'n 20 liter per maand. Want de tank is wel eens eerder leeg dat een tankstation voor handen is.

Onder de streep is de LPG automaat voor mij dus beslist niet voordeliger als de diesel.

En die diesel die rijdt toch heel anders als de LPG auto. Eigenlijk lekkerder met die bottompower.

Ik ben om (en niet eens gechipt) :angel:
Tja........

Jean-Paul

Over de TDI trouwens; als je de EGR er tussenuit haalt heb je ook al een klein beetje extra power, en minder rook ;)

Martijn84

Citaat van: Robert855 op 21-11-2013 14:08:09
Ik zie zelf af en toe zaken als defect gasklephuis voorbij komen, is daar iets mee bij die modellen?
Volgensmij is dat gewoon dezelfde Bosch als wij hebben, gewoon optijd een keertje schoonmaken.

Robert855

Citaat van: JoopS op 21-11-2013 18:37:01
Door n forse schade ben ik net vorige overgestapt van n V70 2.5T op LPG automaat naar een V70 2.5.
N auto van n 2e eigenaar met een keurige onderhouden historie. Niet de mooiste maar wel goed.

Ik haalde met de vorige 1 op 7,5. Nu verwacht ik 1 op 15 te gaan halen. Ik heb nu 1100 km op 1 tank gereden en volgens de boordcomputer moeten er nog 200 uit te persen zijn.

Als je LPG en diesel vergelijkt vergeet ook niet het geringe benzine verbruik te verrekenen. Voor mij was dat toch zo'n 20 liter per maand. Want de tank is wel eens eerder leeg dat een tankstation voor handen is.

Onder de streep is de LPG automaat voor mij dus beslist niet voordeliger als de diesel.

En die diesel die rijdt toch heel anders als de LPG auto. Eigenlijk lekkerder met die bottompower.

Je hebt het hier over een V70 N 2.5 benzine? of bedoel je een 2.4 benzine?

JoopS

Citaat van: Robert855 op 22-11-2013 08:40:04
Door n forse schade ben ik net vorige overgestapt van n V70 2.5T op LPG automaat naar een V70 2.5D.

Neh, beide V70 classic  :eusa_drool:
Tja........

Robert855

Robert855

Citaat van: JoopS op 22-11-2013 09:36:58
Citaat van: Robert855 op 22-11-2013 08:40:04

Neh, beide V70 classic  :eusa_drool:
Oke ja diesel, ik dacht al zoiets te lezen, alleen ergens stond V70 N, dus vandaar.

V70geRwin

Robert855

Ja klopt APK loopt idd snel af, dus ik vraag hem ook het hemd van het lijf om er achter te komen wat er aan scheelt. als ik het te tricky vind laat ik hem gewoon nog een paar weken staan. Hij is wel erg snel ook met reageren op mij mail met bod op vraagprijs

Robert855

@ joopS, dus een 1300 km met een volle 70 liter tank? is 1 op 18, dat lijkt me erg netjes

Jean-Paul

Citaat van: Robert855 op 22-11-2013 10:33:15
@ joopS, dus een 1300 km met een volle 70 liter tank? is 1 op 18, dat lijkt me erg netjes

dan rij je echt als een bejaarde hoor  :P
1:12 tot 15 (afhankelijk van je rijstijl) is al een stuk realistischer voor een diesel.

V70geRwin

Citaat van: Robert855 op 22-11-2013 10:27:16
Ja klopt APK loopt idd snel af, dus ik vraag hem ook het hemd van het lijf om er achter te komen wat er aan scheelt. als ik het te tricky vind laat ik hem gewoon nog een paar weken staan. Hij is wel erg snel ook met reageren op mij mail met bod op vraagprijs

Vraag eens wat het kost met nieuwe apk door verkoper te regelen?  
Als er toch niets aan de hand is is dat zo geregeld ;)

En dan nog stelt een apk niet heel veel voor voor motor, bak airco etc...

Weet je al waarom de auto zo snel weg moet?

Robert855

Hij beweert dat hij een nieuwe auto heeft aangeschaft, maar mijn vermoeden is dat er echt wel iets aan het handje is. Hij is erg goedkoop namelijk. voordeel is wel dat je dan geld overhoud voor als er echt iets mee is.

Robert855

Citaat van: Robert855 op 20-11-2013 13:00:44
Hallo forummers,

Ik heb de T-5 in de prak gereden afgelopen donderdag avond (ik mankeer niks gelukkig), hij is total los, dus kijken voor een nieuwe (lees goed gebruikte wagen).

Graag zou ik wat meningen en ervaringen willen weten over de volgende auto's die ik als optie zie:

optie 1
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m746718810-volvo-v70-2-5-tdi-1998-diesel-station.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Is iemand bekend met deze auto? Hij heeft eerder te koop gestaan bij New car center Helmond.