Waar ga jij heen op vakantie in 2014?

Gestart door StefanCJ, 20-11-2013 20:24:59

Vorige topic - Volgende topic

marcelV70R

Citaat van: Luc op 19-02-2014 02:53:14

Zijn er mensen die de overtochten Kiel-Göteborg en Stockholm-Türkü al eens gemaakt hebben, en hebben die tips?
Voor ons zijn beide overtochten nieuw, hetzelfde geldt voor de retourovertochten.
Elke tip of ervaring is welkom.

Stockholm-Turku is heel best te doen met Viking-line of Silja-line
heb ruim 8jaar wekelijks op die schuiten gezeten
was echt geen straf ;D
van prijzen heb ik geen idee, kreeg de cruises aangeboden van mijn baas!! ;)
maar hutten, eten, en vertier was dik in orde.

Marcel

UserID6342

We gaan niet zo ver ;D.  Met 2 gezinnen naar camping De Bergen in Wanroy : http://www.debergen.nl/nl/

Ben er als kind al heel vaak geweest, als jong volwassene ook en heb het altijd prima naar mijn zin gehad daar.  We gaan met 2 complete gezinnen (in zoverre) en met de 5 kinderen variërend in leeftijd van 7 tot 27.  Alle blagen slapen in een zojuist gekochte De Waard Albatros tent van 4x4,50 mtr : http://www.dewaardtenten.nl/index.php/tenten/albatros wat in zijn tijd (ze zijn al sinds 1960 leverbaar en nu nog steeds een echt topmodel tent was) en alle volwassenen slapen in de caravan.  Beide hondjen gaan ook mee, maar moeten nog even wat meer aan elkaar gewend zijn.

We gaan maar een weekje om het gewoon eens te proberen zo met elkaar en of het allemaal wel klikt, maar we hebben er wel zin in.  Groot voordeel; lekker dicht bij huis, grote plaats, honden mogen en kunnen mee, goed kampeerspul voorhanden ;D

glenfiddich1983

In de zomer een weekje Londen, en daarna een weekje met een huurauto door Schotland touren, afsluitend nog een paar dagen Edinburgh!  :eusa_dance:

En daarna heb ik nog de Cannonball Run  :laugh:
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

ShockWave_Omega

2 weekjes zeeland op de camping als het aan mij en de vrouw ligt! :D
"Oh, wibbly-wobbly, timey-wimey..." The Tenth Doctor.

leons850

Road trip met een vriend van me en de S70 naar en door Oost-Europa!  :eusa_dance:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

henry classic v70

Citaat van: leons850 op 11-03-2014 15:41:06
Road trip met een vriend van me en de S70 naar en door Oost-Europa!  :eusa_dance:

Cool Leon, al een route in gedachten?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

leons850

Citaat van: henry classic v70 op 11-03-2014 19:15:08
Citaat van: leons850 op 11-03-2014 15:41:06
Road trip met een vriend van me en de S70 naar en door Oost-Europa!  :eusa_dance:

Cool Leon, al een route in gedachten?

Nope, gaan we zaterdag mee beginnen, ben wel bang dat het een hoog "we zien wel waar we uit komen" gehalte gaat krijgen. ;)

Maar als mensen tips hebben, ze zijn welkom. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

henry classic v70

Tip! doe landen aan die lpg hebben :D

BBS

Citaat van: Dirk342 op 11-03-2014 14:14:31
We gaan niet zo ver ;D.  Met 2 gezinnen naar camping De Bergen in Wanroy : http://www.debergen.nl/nl/

Ben er als kind al heel vaak geweest, als jong volwassene ook en heb het altijd prima naar mijn zin gehad daar.  We gaan met 2 complete gezinnen (in zoverre) en met de 5 kinderen variërend in leeftijd van 7 tot 27.  Alle blagen slapen in een zojuist gekochte De Waard Albatros tent van 4x4,50 mtr : http://www.dewaardtenten.nl/index.php/tenten/albatros wat in zijn tijd (ze zijn al sinds 1960 leverbaar en nu nog steeds een echt topmodel tent was) en alle volwassenen slapen in de caravan.  Beide hondjen gaan ook mee, maar moeten nog even wat meer aan elkaar gewend zijn.

We gaan maar een weekje om het gewoon eens te proberen zo met elkaar en of het allemaal wel klikt, maar we hebben er wel zin in.  Groot voordeel; lekker dicht bij huis, grote plaats, honden mogen en kunnen mee, goed kampeerspul voorhanden ;D
Ziet er allemaal top uit Dirk! :eusa_clap: Gaat vast en zeker allemaal goed komen en plezier opleveren :D
Mooie camping ook trouwens, lekker ruim en van alle gemakken voorzien...
Volvoloos....

kulk

Citaat van: henry classic v70 op 11-03-2014 19:38:22
Tip! doe landen aan die lpg hebben :D

Ik ben zelf al een paar keer die kant op geweest met de auto, in Duitsland, Oostenrijk, Slovenie, Hongarije, Kroatie is gas prima te verkrijgen.

Marc O.

In Oostenrijk niet echt hoor. Volgens mij een stuk of 6 tankstations in heel het land waar ze LPG verkopen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

henry classic v70

StefanCJ

Oostenrijk is wel redelijk qua lpg tanken, vanuit passau naar Hongarije ben ik drie pompen tegen gekomen met lpg. De link van Henry is erg handig maar de gegevens van de lpg stations zijn niet altijd 100 procent juist, vooral Hongarije en lpg stations was geen succes via deze link.

leons850

Citaat van: henry classic v70 op 11-03-2014 20:42:43
Misschien handig...
http://www.mylpg.eu/stations/

Zeker handig!
Ik had hem al maar toch bedankt voor de tip.
Ook even uitzoeken waar we dan de benzine tank zowaar weer eens tot de rand gaan vullen. ;D

henry classic v70