aansturing servo motor recirculatieklep x70

Gestart door Rutger, 23-11-2013 22:48:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rutger

Met uitwisselen van het servo motortje van de recirculatieklep van mijn v70 zag ik het volgende: het motortje draait keurig vloeiend naar de "binnenstand" (rode lampje aan), maar schokkerig/moeizaam naar de "buitenstand" (groene lampje aan). Ik heb dit vervolgens met meerdere reserve motortjes getest (los, dus niet aangesloten op het hendeltje van de klep) en ik zie bij alle motortjes hetzelfde gebeuren. Het lijkt mij dat de motor in beide richtingen vloeiend moet bewegen. Klopt dat? Zou dit een probleem kunnen zijn in de ecc unit, of in de stekker? Wellicht heeft imand dit vaker gezien? Ik lees namelijk wel vaker dat de klep stroef loopt oid, maar het motortje loopt nu dus in vrije loop al niet goed. Tips zijn welkom, bedankt!

cornelis-b

Je zou even een ECC unit van een bevriend Volvo rijder kunnen proberen en kijken of dan het probleem is opgelost. Ik weet wel dat als je een andere ECC unit plaatst dat hij in veel gevallen aan de computer moet om de stelmotoren te kalibreren. Testen kan je altijd.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien