Service lampje canbus resetten

Gestart door cornelis-b, 03-12-2013 00:57:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cornelis-b

Sinds vandaag brand het service lampje van mijn wagen bj 2000 met het nieuwe blok met elektronisch gasklephuis. Is er een manier om het service lampje zelf te resetten. Heb al gezocht op het forum maar zie door de service lampjes de oplossing niet. Ingedrukt houden van de dag teller werkt niet.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ewout Schalkwijk

Zelf doen met Vida en Dice. Zo'n apparaat loont zeker de moeite bij een Canbus auto.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Met de dagteller zal wel gewoon moeten werken, soms een paar keer proberen
Grolsch, het klinkt al lekkerder

cornelis-b

Citaat van: grijzev70tdi op 03-12-2013 10:24:27
Met de dagteller zal wel gewoon moeten werken, soms een paar keer proberen

Dagtellerresetknopje ( mooi woord ) indrukken en ingedrukt houden auto op contact en knopje ingedrukt houden. Ik denk dat ik het wel 20 keer heb geprobeerd. Maar geen resultaat.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

knoertS70

mmm, mij is het wel gelukt. Ik weet alleen zo snel niet meer hoe. Niet dat je hier wat aan hebt maar het kan dus wel.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Marc O.

Knopje dagteller indrukken, contact maken, wachten tot het servicelampje gaat knipperen, dan knopje loslaten en nogmaals indrukken. Is dat wat je hebt gedaan?
...The Nile isn't just a river in Africa...

cornelis-b

Citaat van: Marc O. op 03-12-2013 11:02:23
Knopje dagteller indrukken, contact maken, wachten tot het servicelampje gaat knipperen, dan knopje loslaten en nogmaals indrukken. Is dat wat je hebt gedaan?

Dat is wat ik heb proberen te doen, service lampje gaat niet knipperen zelfs niet na een minuut ingedrukt houden van het dagteller knopje.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

knoertS70

Volgens mij deed ik contact op 1 knopje indrukken en ingedrukt houden, contact naar 2 en het lampje ging uit. Maar nogmaals zeker ben ik niet meer. En het wil niet zeggen dat het bij jouw auto hetzelfde is.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Midicijnman

Mijn oplossing, na drie jaar proberen: niks doen, dan gaat hij na een minuut vanzelf uit...

Bouke

Citaat van: Midicijnman op 03-12-2013 12:22:13
Mijn oplossing, na drie jaar proberen: niks doen, dan gaat hij na een minuut vanzelf uit...
;D

cornelis-b

Problem solved: Na gister en vanmorgen diverse pogingen te hebben ondernomen op de hier beschreven manier kon ik het net na het eten niet laten het weer te proberen. Resetknopje dagteller ingedrukt, contact aan en wtf gebeurt er? Het service lampje gaat knipperen na een seconde of zes, resetknopje los en weer ingedrukt en ja hooooooor service lampje is uit :eusa_dance:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

grijzev70tdi

Citaat van: grijzev70tdi op 03-12-2013 10:24:27
Met de dagteller zal wel gewoon moeten werken, soms een paar keer proberen
:eusa_whistle: ;D

Mooi dat het gelukt is ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Demon

Wat sneller was geweest dan 25 keer proberen, was het lampje eruit halen  :evil:
Deden we vroeger bij het GVB ook als een buschauffeur met oliedruksignalering stond.
Daar moet ik wel bij vertellen dat de oliedrukschakelaars regelmatig stuk gingen omdat ze te warm werden door de op zijn kant geplaatste motor.

Groet,
The Demon.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: The Demon op 03-12-2013 22:04:59
Wat sneller was geweest dan 25 keer proberen, was het lampje eruit halen  :evil:
Deden we vroeger bij het GVB ook als een buschauffeur met oliedruksignalering stond.
Daar moet ik wel bij vertellen dat de oliedrukschakelaars regelmatig stuk gingen omdat ze te warm werden door de op zijn kant geplaatste motor.

Groet,
The Demon.

Wat een houtje-touwtje oplossing. Dat was zeker nog in de tijd dat bij elke scheet die je dwars zat ook een aderlating werd uitgevoerd?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein