tellerafwijking snelheidsmeter, naald te verstellen? [gelukt!]

Gestart door Wouter1973, 03-12-2013 09:44:51

Vorige topic - Volgende topic

jeroen74

Wouter1973

Citaat van: jeroen74 op 10-12-2013 11:21:22
Een afwijking de verkeerde kant op ;)
Ja precies. Misschien dat het verbetert als ik dadelijk het 16" lichtmetaal weer (tijdelijk) vervang door 15" staal met winterbanden.

Sbv

Wouter1973

Citaat van: Sbv op 10-12-2013 14:48:24
teller mag officieel niet te weinig aangeven.
Dat heb ik wel eens ergens gelezen ja.

Wouter1973

Blijft een bizarre wereld, die regelgeving m.b.t. auto's. Het is geen enkel probleem als ik mijn katalysator onder de auto vandaan haal (had ik dat verdomme potjandorie maar eerder geweten!), maar een snelheidsmeternaaldje dat 4 km/u te weinig aangeeft mag niet. ???

haasje

ik weet niet of ze niet naar beneden mogen afwijken, er zal echter geen enkele fabrikant zijn die dit zal doen. Mocht het namelijk wel zo zijn en jij krijgt een boete omdat je te hard rijdt, zul je gaan klagen ivm de afwijking.

Wouter1973

Citaat van: haasje op 12-12-2013 01:12:49
ik weet niet of ze niet naar beneden mogen afwijken, er zal echter geen enkele fabrikant zijn die dit zal doen. Mocht het namelijk wel zo zijn en jij krijgt een boete omdat je te hard rijdt, zul je gaan klagen ivm de afwijking.
Inderdaad. En een afwijking naar boven houdt ook alvast rekening met mogelijke toekomstige modificaties, zoals grotere velgen.

knoertS70

Hoe testen ze dat dan? Er wordt toch niet gereden met de auto?
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

jeroen74

Nee, maar dat doet niets af aan het feit dat ie wettelijk gezien niet te weinig mag aangeven.

Je moet het toch ergens wettelijk vastleggen (als handvat), waaraan een snelheidsmeter moet voldoen; ze hebben immers ook bepaald dat je er eentje moet hebben. En ze hebben besloten dat ie wel iets teveel mag aangeven, en niet te weinig.

Zo bizar vind ik het allemaal niet.