Xenon inschakelvertraging: Gelukt door lichtrelais aan te passen.

Gestart door razorx, 07-12-2013 15:11:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

triton

Professioneel raddraaier

leons850

Ik ben echt onder de indruk, heel knap dat je dit allemaal weet. :eusa_clap: Dit kun je hier vast aan de man brengen.
Wanneer ik heldere koplampen heb ik ook. :angel:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

StefanCJ


hendrik32


V70geRwin

Goed dat ik de comfortmodule toch nog bij je moet ophalen  ;)

Super en mooi pionierswerk weer!  :eusa_clap:

fust850

Julius Seizure:  I came, I saw, I had a fit.

razorx

Leuk die enthousiaste reacties.
Ik heb zojuist wat onderdelen extra besteld. Hoe mensen deze aanpassing moeten krijgen moet ik nog bedenken. Maar eerst moeten Saskia en ik hier een weekje mee test rijden. Of langer. ;)

Het MOSFET transistortje wordt a.s. dinsdag vervangen door een z.g.n. "smart low side switch" is technisch gesproken net wat netter.
Zeker als er een diesel variant komt met een langere vertraging.

De modificatie doet letterlijk niets anders dan het moment waar normaal je licht aangaat vertragen met ongeveer vijf seconden.

Hiker

Bijzonder dat er mensen zijn die dit kunnen bedenken, theoretisch kunnen beschrijven en het dan ook nog kunnen maken!! Ben benieuwd of nieuwe generaties dit kunnen realiseren...

Ik doe gewoon m'n licht uit voordat ik de motor start....al vergeet ik dat wel eens.

Kan iemand in 1 zin uitleggen wat de comfortmodule upgrade inhoudt? Ik heb dat vw ding al gemonteetd die 4x knippert.

Ben ook wel geïnteresseert in de xenon module, al ben ik een dieselaar...
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

fust850

Citaat van: Hiker op 07-12-2013 21:30:23
...... Ik heb dat vw ding al gemonteerd die 4x knippert...

Waar heb je die gehaald? Heb ik ook wel interesse in...
Julius Seizure:  I came, I saw, I had a fit.

leons850

Citaat van: fust850 op 07-12-2013 21:44:30
Citaat van: Hiker op 07-12-2013 21:30:23
...... Ik heb dat vw ding al gemonteerd die 4x knippert...

Waar heb je die gehaald? Heb ik ook wel interesse in...

Bij de vw dealer, ff zoeken wat t bestelnummer is op t forum.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

sammie

Omdat ik de modificatie van yits heb, ligt er bij mij een nieuw ongebruikt relais met instructies op de plank
Dus als je interesse hebt pb maar

Gtz
Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

)()()sT

Citaat van: fust850 op 07-12-2013 21:44:30
Citaat van: Hiker op 07-12-2013 21:30:23
...... Ik heb dat vw ding al gemonteerd die 4x knippert...

Waar heb je die gehaald? Heb ik ook wel interesse in...

Het VW-relais knippert 3 keer, en moet je tussen de bekabeling solderen. Yits heeft recent echter een "eigen" module gemaakt; werkt perfect!!

KIM

Ach opsturen en terugsturen gaat bij mij wel.
Ik heb er nu een follow me home relais in. Ik kan zolang wel even rijden met het oude relais; zo vaak gebruik ik follow me home ook niet.

Maar ik vind je idee echt super! Hier zat ik al even op te wachten.

elianmars

Dit werkt anders dan met een "simpel" vertragings-relais? Ik had dat er tussen zitten bij mijn xenon. Op een gegeven moment bleef het relais plakken, waardoor ik met knipperende verlichting reed. Dus het relais er maar tussenuit gerukt (en later de gehele xenon-zooi.....)

Ewout Schalkwijk

Precies op tijd. Ik kom net thuis uit Zweden met een setjes 4300K van Xenonkungen. Nog steeds denk ik dat het beter is dat de lampen pas inschakelen nadat de motor loopt. In dat geval hoef je niet met een statische vertraging te werken. Die klopt toch nooit bij gloeien. Gloeitijd kan bij -25 fors langer zijn dan bij 0 graden. Is het mogelijk dat daar rekening mee wordt/kan worden gehouden?


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein