kenteken gewicht ongeremd

Gestart door LouisXIV, 09-12-2013 22:50:55

Vorige topic - Volgende topic

LouisXIV

Ik snap iets niet:

Hoe kan het dat mijn Volvo 500 kg ongeremd mag trekken en dat een Volvo V40 2 liter 665kg ongeremd?

Je zou verwachten dat een sterkere auto een groter gewicht in bedwang kan houden.

RAAR  ::)

of niet  :eusa_think:

widebody

Heeft te maken met de bouw van de carroserie, de overhang en de algehele stabiliteit van het voertuig. Jouw overhang is denk ik groter dan van een V40. En bij een remmanoevre zal de V70 eerder uit breken dan ve V40. Denk ik.

mehn

Automaat mag ook minder trekken.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

widebody

Citaat van: mehn op 09-12-2013 22:56:26
Dat zal  te maken hebben met de reactietijd bij het gasgeven, Maikel. Kan ik mij zo voorstellen. Een "vaste" verbinding reageert net iets sneller op gasgeven denk ik zo.

LouisXIV

Zou het te maken hebben met de remkracht van de V70 versus de remkracht van de V40? een V70 is zwaarder en heeft dus meer kracht nodig om zelf tot stilstand te komen en dus blijft er bij de V40 remkracht "over" om een zwaardere aanhanger te remmen?
Is dat logisch?
Ik ben mij aan het oriënteren op aanhangers en kwam erachter dat een collega met zijn nieuwe v40 meer ongeremd mocht trekken.
http://www.spotgoedkopeaanhangwagens.nl/anssems_bagagewagens.htm

)()()sT

Verrek, valt me nu pas op nu ik de kentekenpapieren van m'n V70 en 850 vergelijk. ???

mehn

Citaat van: )()()sT op 10-12-2013 08:50:50

Verrek, valt me nu pas op nu ik de kentekenpapieren van m'n V70 en 850 vergelijk. ???

Dat is gek want in onderstaand topic heb ook jij gereageerd ;D

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15428.msg660590.html#msg660590

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Laguna-S60R

Klopt, was met onze Laguna automaat ook zo. Handbak mocht 1600kg trekken en onze automaat maar 1300 geremd.
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

)()()sT

Ja das anders; bij Volvo is de geremde massa hetzelfde, enkel ongeremd verschilt het.
Bij m'n 850 T-5 (handbak) 680 kg, en de V70R 500 kg. (handbak nu, maar nog AT op kenteken ;))

@Mehn: poeh ;D

BBS

Citaat van: )()()sT op 10-12-2013 09:55:09
Ja das anders; bij Volvo is de geremde massa hetzelfde, enkel ongeremd verschilt het.
Bij m'n 850 T-5 (handbak) 680 kg, en de V70R 500 kg. (handbak nu, maar nog AT op kenteken ;))

@Mehn: poeh ;D
Joost, ik zou dat toch even laten veranderen bij het RDW... Kan je een bon opleveren bij een grote verkeers controle.
Zo zitten wij te klooien nu, na het gas inbouwen. Autopapieren stonden nog op mijn vorig woonadres. Blijkbaar neemt de RDW de gegevens van het GBA niet over :eusa_wall: Met als resultaat dat het nieuwe kentekenbewijs naar het oude adres gestuurd word. :-\
Na een verhuizing moet je dus naar het postkantoor om je adres gegevens op kenteken te laten wijzigen.

Nu is Allround bezig om te kijken hoe alles in 1 keer opgelost moet worden :eusa_wall:
Volvoloos....

Spin!

Mijn V70N D5 AT en die van mijn vader (ook V70N D5) MT beiden hetzelfde (750 ongeremd)

Mijn T-5R (AT) 700 ongeremd, en daar snap ik niks van...ding heeft niet eens een trekhaak?!

www.vm-parts.nl

)()()sT

Citaat van: BBS op 11-12-2013 06:22:14

Joost, ik zou dat toch even laten veranderen bij het RDW... Kan je een bon opleveren bij een grote verkeers controle.

Wat, dat het een handbak is ipv. een automaat? Dat kan ik me bijna niet voorstellen.

BBS

Citaat van: )()()sT op 11-12-2013 10:22:38

Wat, dat het een handbak is ipv. een automaat? Dat kan ik me bijna niet voorstellen.

Toch wel, want je trekgewichten veranderen ook namelijk.... Handbak mag meer trekken ongeremd ;)
Dan erbij, de auto waar je dan in rijd klopt niet met het kenteken... Ik zou ff een belletje wagen naar het rdw, dan weet je het zeker.
Volvoloos....

vincen tdi

Citaat van: BBS op 11-12-2013 10:42:08
Citaat van: )()()sT op 11-12-2013 10:22:38

Toch wel, want je trekgewichten veranderen ook namelijk.... Handbak mag meer trekken
ongeremd ;)
Dan erbij, de auto waar je dan in rijd klopt niet met het kenteken... Ik zou ff een belletje wagen naar het rdw, dan weet je het zeker.
Kan je ook nog wel een schaal wegenbelasting schelen . ;D
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

WYD

Is wel verplicht, zelfde als wanneer de auto in een andere kleur wordt gespoten. Je hoeft het alleen maar even te laten weten (en te betalen), dan krijg je de nieuwe papieren opgestuurd.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?