conversie 15 inch naar 16 inch

Gestart door eelcodehaan, 11-12-2013 21:17:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: eelcodehaan op 12-12-2013 22:55:43
De assteun is om te voorkomen dat de draagarm te veel omlaag hangt waardoor de remslang onder spanning komt te staan.


En de oplettende kijker had dat gewoon kunnen zien. Dit is inderdaad niet de plek waar je normaal gesproken een assteun zet, om de wagen op te laten steunen.



Ik had het zelf ook niet gezien, hoor  :eusa_shhh:  ;D

Bovendien is dit zo te zien niet zo'n Aldi/Lidl assteuntje.

pwberg

Citaat van: elianmars op 13-12-2013 08:54:48
En de oplettende kijker had dat gewoon kunnen zien. Dit is inderdaad niet de plek waar je normaal gesproken een assteun zet, om de wagen op te laten steunen.

Inderdaad, compleet gemist........  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Excuses-moi.....  :eusa_whistle:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Hiker

ONTOPIC

Ik vind het een mooie upgrade, heb er zelf ook veel plezier van!
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

NinaPaul

Tja,

Het voorstel om een tegel eronder te leggen is DOM! aangezien de ondergrond niet egaal is, de tegel makkelijk zal breken en ongelukken veel aannemelijker zijn.

Ach ;) mensen hier kijken graag zwart (naar een ander natuurlijk, als het betrekking heeft op eigen persoon dan mag er niets van gezegd worden).

Veel plezier met de "dikke" remmen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

kulk

Citaat van: eelcodehaan op 12-12-2013 22:55:43
oké, je vraagt er om dan toch maar: Hoe stom denk je dat ik ben? Buiten het bereik van de foto stond een prachtige, nieuwe professionele garagekrik, die de auto veilig op hoogte hield. De assteun is om te voorkomen dat de draagarm te veel omlaag hangt waardoor de remslang onder spanning komt te staan. IkK ben gvd 55 jaar en heb ongeveer 35 jaar sleutelervaring, en zonder ook maar één ongeluk. Ik was blij dat ik mijn upgrade met medeforumers kon delen maar dit genuezel vergalt de lol voor 100%.  En bedankt!

Nou nou rustig maar!  ;D ;)

Het is allemaal goed bedoeld, je zou ze de kost moeten geven die gewoon onder de auto gaan liggen terwijl er
alleen een gaar krikje o.i.d. onder staat.  :eusa_wall:

Mooie upgrade en gewoon blijven posten, ik zie het graag want ik 'sleutel'  :-[  ;) pas een jaar of 2 aan auto's.

Hiker

En zeker als er mannen met grote krikken gaan klussen ;D
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

pwberg

Citaat van: NinaPaul op 14-12-2013 13:42:23
Het voorstel om een tegel eronder te leggen is DOM! aangezien de ondergrond niet egaal is, de tegel makkelijk zal breken en ongelukken veel aannemelijker zijn.

Schreef stoeptegel, maar bedoelde feitelijk zo'n zware houten tuintegel. En de ondergrond vlak maken voor het plaatsen lijkt mij een no-brainer.....

Maar goed, elke forum heeft natuurlijk een IWAB nodig, blij dat jij je hiertoe oproept.  :eusa_clap:

Feit is dat TS gelijk had dat het een volstrekt onlogische plaats is om een steun te plaatsen onder de auto. Maar nog steeds vindt ik (= persoonlijke mening) het onverstandig om op een krik te sleutelen (buiten alleen een wiel wisselen), hoe goed, zwaar, duur en/of nieuw hij ook is.

FWIW
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

V70geRwin

We rijden niet voor niets volvo's  ;D

Maar mooie set, welke schijven zijn het?
Heb je al de eerste ervaringen?

jeroen74

Citaat van: pwberg op 14-12-2013 15:57:17
Citaat van: NinaPaul op 14-12-2013 13:42:23
Het voorstel om een tegel eronder te leggen is DOM! aangezien de ondergrond niet egaal is, de tegel makkelijk zal breken en ongelukken veel aannemelijker zijn.

Schreef stoeptegel, maar bedoelde feitelijk zo'n zware houten tuintegel. En de ondergrond vlak maken voor het plaatsen lijkt mij een no-brainer.....

Maar goed, elke forum heeft natuurlijk een IWAB nodig, blij dat jij je hiertoe oproept.  :eusa_clap:

Feit is dat TS gelijk had dat het een volstrekt onlogische plaats is om een steun te plaatsen onder de auto. Maar nog steeds vindt ik (= persoonlijke mening) het onverstandig om op een krik te sleutelen (buiten alleen een wiel wisselen), hoe goed, zwaar, duur en/of nieuw hij ook is.

FWIW

Daarom vroeg ik ook of die profi krik mechanisch vergrendeld kan worden...

pwberg

Citaat van: jeroen74 op 14-12-2013 16:56:09
Citaat van: pwberg op 14-12-2013 15:57:17
Citaat van: NinaPaul op 14-12-2013 13:42:23
Het voorstel om een tegel eronder te leggen is DOM! aangezien de ondergrond niet egaal is, de tegel makkelijk zal breken en ongelukken veel aannemelijker zijn.

Schreef stoeptegel, maar bedoelde feitelijk zo'n zware houten tuintegel. En de ondergrond vlak maken voor het plaatsen lijkt mij een no-brainer.....

Maar goed, elke forum heeft natuurlijk een IWAB nodig, blij dat jij je hiertoe oproept.  :eusa_clap:

Feit is dat TS gelijk had dat het een volstrekt onlogische plaats is om een steun te plaatsen onder de auto. Maar nog steeds vindt ik (= persoonlijke mening) het onverstandig om op een krik te sleutelen (buiten alleen een wiel wisselen), hoe goed, zwaar, duur en/of nieuw hij ook is.

FWIW

Daarom vroeg ik ook of die profi krik mechanisch vergrendeld kan worden...

Agree.....

Dat is de enige juiste manier om op de krik te werken
(maar denk dat maar weinig mensen zo´n krik thuis hebben staan...)

EDIT: En dan nog prefereer ik fatsoenlijke assteunen.......
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

jeroen74

Ik moest eens een keertje een handremkabel bij een Sierra vervangen... dat betekent een priegelpinnetje met een circlip in en uit de gaffel friemelen, en die gaffel zit boven de cardanas...

Ik heb toen 2 assteunen, 2 wielen met dikke hard-houten balken onder de dorpels, een garagekrik en de noodkrik gebruikt... niet prettig als er maar 1 cm tussen de wagenbodem en je hoofd zit... goh, wat was ik blij dat ik er weer onder vandaan kon kruipen ;D

cornelis-b

#26
We kunnen nu allemaal wel roepen "sorry" maar uit de startpost van de TS was niets te merken van de krik en er is ook geen woord over vermeld, het enige wat zichtbaar was is een "bokje" onder de wagen. Goed hij staat. als je het goed bekijkt op een plaats waar je normaal geen wagen "omhoog" houdt maar goed hij staat er wel, en een krik is niet te zien. Ik blijf er bij dat de reactie van de TS wat gematigder kon. Hij had gewoon kunnen zeggen dat er ook nog een krik onder de wagen stond. Een reactie met: "IkK ben gvd 55 jaar en heb ongeveer 35 jaar sleutelervaring, en zonder ook maar één ongeluk" vind ik niet echt gepast. Vooral de GVD vind ik onjuist.

Ik hoop wel dat de rem upgrade bevalt.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Demon

Sterker nog, 35 jaar ervaring zonder ongelukken maakt de mens vaak wat nonchalanter.
100.000 keer langs dat straatje van rechts waar niets uitkomt en ineens heb je een fietser op je motorkap liggen omdat je niet meer kijkt, er kwam immers nooit iets uit dat straatje.  :eusa_doh:
Routine daar schuilt het grote gevaar!

Groet,
The Demon.

NinaPaul

#28
Citaat van: pwberg op 14-12-2013 15:57:17
Citaat van: NinaPaul op 14-12-2013 13:42:23
Het voorstel om een tegel eronder te leggen is DOM! aangezien de ondergrond niet egaal is, de tegel makkelijk zal breken en ongelukken veel aannemelijker zijn.

Schreef stoeptegel, maar bedoelde feitelijk zo'n zware houten tuintegel. En de ondergrond vlak maken voor het plaatsen lijkt mij een no-brainer.....

Maar goed, elke forum heeft natuurlijk een IWAB nodig, blij dat jij je hiertoe oproept.  :eusa_clap:

Feit is dat TS gelijk had dat het een volstrekt onlogische plaats is om een steun te plaatsen onder de auto. Maar nog steeds vindt ik (= persoonlijke mening) het onverstandig om op een krik te sleutelen (buiten alleen een wiel wisselen), hoe goed, zwaar, duur en/of nieuw hij ook is.

FWIW

Zo grappig,

Jij bent de persoon die de reactie geeft van een IWAB! kijk naar je eerste post.
Ik ben enkel de persoon die een reactie geeft op JOUW IWAB gedrag, waar ik aantoon dat hetgeen jij zegt volslagen onzin is.

Dan probeer jij je te verdedigen met "ik bedoelde iets anders" (steen is ineens hout!)
Daarna vind je dat ik er van uit had moeten gaan dat het wel vlak gemaakt moet worden, dus je gaat eerst iets vlak maken, zodat je het vlak kan maken.....  :eusa_clap:

EDIT: Sorry voor de topic vervuiling, ik ga het hier dan ook bij laten.
Nogmaals veel plezier met de nieuwe remmen.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

pwberg

Citaat van: NinaPaul op 15-12-2013 12:38:21
Citaat van: pwberg op 14-12-2013 15:57:17
Citaat van: NinaPaul op 14-12-2013 13:42:23
Het voorstel om een tegel eronder te leggen is DOM! aangezien de ondergrond niet egaal is, de tegel makkelijk zal breken en ongelukken veel aannemelijker zijn.

Schreef stoeptegel, maar bedoelde feitelijk zo'n zware houten tuintegel. En de ondergrond vlak maken voor het plaatsen lijkt mij een no-brainer.....

Maar goed, elke forum heeft natuurlijk een IWAB nodig, blij dat jij je hiertoe oproept.  :eusa_clap:

Feit is dat TS gelijk had dat het een volstrekt onlogische plaats is om een steun te plaatsen onder de auto. Maar nog steeds vindt ik (= persoonlijke mening) het onverstandig om op een krik te sleutelen (buiten alleen een wiel wisselen), hoe goed, zwaar, duur en/of nieuw hij ook is.

FWIW

Zo grappig,

Jij bent de persoon die de reactie geeft van een IWAB! kijk naar je eerste post.
Ik ben enkel de persoon die een reactie geeft op JOUW IWAB gedrag, waar ik aantoon dat hetgeen jij zegt volslagen onzin is.

Dan probeer jij je te verdedigen met "ik bedoelde iets anders" (steen is ineens hout!)
Daarna vind je dat ik er van uit had moeten gaan dat het wel vlak gemaakt moet worden, dus je gaat eerst iets vlak maken, zodat je het vlak kan maken.....  :eusa_clap:

EDIT: Sorry voor de topic vervuiling, ik ga het hier dan ook bij laten.
Nogmaals veel plezier met de nieuwe remmen.



Wat jij wilt, poep.....  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Eelco, mooie upgrade, veel plezier ermee.....
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.