conversie 15 inch naar 16 inch

Gestart door eelcodehaan, 11-12-2013 21:17:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eelcodehaan

Hoera, mijn Volvo S70 remt eindelijk zoals het moet. Een upgradeset helpt echt. De foto's:


oud

oud & nieuw

nieuw

eelcodehaan


cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

pwassink

#3
K hoop dat ik dit niet goed zie, maar staat die auto nu alleen op een "aldi" bokje op een puinveldje ?

Dat bokje kan het op zich wel hebben, alhoewel ik er iets meer ondergezet had of een autowiel erbijonder oid,
je moet voor dit soort acties immers vaak even flink rossen, kruipt zelf gedeeltelijk in de wielkast etc.

T is meer dat puinveldje en de 3 kleine grondvlakjes van zo'n bokje, dit is net zo betrouwbaar als een stapel betonklinkers  :eusa_whistle:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

kulk

Zo inderdaad! Dan ben je niet bang in ieder geval  :o

Zelf heb ik die steuntjes ook op zolder liggen, keertje gekregen, denk dat ze veilig op zolder blijven liggen

StefanCJ

Op zolder zijn ze ook het veiligst  :eusa_shhh:

eelcodehaan

ik ga me niet eens vermoeien met een antwoord. Onzin opmerking!

pwberg

Citaat van: eelcodehaan op 12-12-2013 22:38:21
ik ga me niet eens vermoeien met een antwoord. Onzin opmerking!

Sorry, maar vind het toch een redelijk zinvolle opmerking.
Als dat steuntje wegzakt kunnen er vervelende dingen gebeuren.

Leg er dan minimaal een flinke stoeptegel oid onder om de druk wat te verdelen EN de kans op wegzakken te voorkomen.

Inkoppertje; (bij gelegenheid) auto alleen omhoog op bestraatte ondergrond
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

eelcodehaan

oké, je vraagt er om dan toch maar: Hoe stom denk je dat ik ben? Buiten het bereik van de foto stond een prachtige, nieuwe professionele garagekrik, die de auto veilig op hoogte hield. De assteun is om te voorkomen dat de draagarm te veel omlaag hangt waardoor de remslang onder spanning komt te staan. IkK ben gvd 55 jaar en heb ongeveer 35 jaar sleutelervaring, en zonder ook maar één ongeluk. Ik was blij dat ik mijn upgrade met medeforumers kon delen maar dit genuezel vergalt de lol voor 100%.  En bedankt!

grijzev70tdi

Goedenavond he... Hoe konden wij dat nou in hemelsnaam zien dan? Dat daar een krik stond, en dat jij 35 jaar sleutelervaring hebt?  ::)

Grolsch, het klinkt al lekkerder

cornelis-b

Sorry Eelco maar die krik is niet te zien op de foto en ik kan mij best voorstellen dat sommige denken "dit is link" werken met die steuntjes. In je verhaal staat ook niets over een krik.

Vind je reactie ook eerlijk gezegd een beetje overdreven.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

pwassink

Citaat van: koen.s op 12-12-2013 23:03:47
De reactie´s over wegzakken, zijn ook overdreven.

Tuurlijk ..

Genomen het gemiddelde ervaringsgehalte wat hier momenteel online verschijnt is dat overdreven  .. ..   :eusa_think:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

jeroen74

Is zo'n professionele garagekrik mechanisch te vergrendelen dan?

Arjanestate

Ontopic

Remt een stuk lekkerder dan standaard, heb pas geleden ook een 302 setje geplaatst,  leuk klusje.

Gaat alleen binnenkort MP op omdat ik met een BBK set bezig ben :)
854 T-5 ROOD 1994