Boze oldtimerbezitters naar Den Haag voor actie tegen nieuwe regels

Gestart door plukkie, 15-12-2013 20:06:00

Vorige topic - Volgende topic

curfs

Het gaat hier vooral om een halt toe te roepen aan alle geimporteerde merc's dat is toch wel heel duidelijk. Het gaat hier echt niet om een 30 jarige Daf of zo.
Ze hadden het zo moeten doen. Alle auto's betalen tot dat ze minimaal 25 jaar oud zijn en daar van 15 jaar in Nederland MRB hebben betaald. Ben je onmiddelijk van alle import af en worden de echte liefhebbers minder hard geraakt.

Walter

nette optie, heeft de auto zijn deel al betaald. Maar het maffe is dat je dan een tweedeling in de markt krijgt. Ach, hoe je het wendt of keert, iemand is altijd het bokkie

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Spin!

We blijven Nederlanders, willen het liefst nergens voor betalen.

Ook al komt mijn Banaan de eerste jáááren nog niet in aanmerking voor het oldtimerschap (niet het plankje aan de muur), als deze dadelijk weer als nieuw is dan gaat 1 oktober de schorsing in, en in mei komt deze daar weer uit. Bespaar ik toch 7 maanden MRB min de kosten van schorsen. Heb ik toch het genot, en niet de kosten als ik er toch niet mee rij.

In Duitsland is het zo eenvoudig, MRB in de brandstof...betalen wat je rijdt, niet wanneer je stil staat.

www.vm-parts.nl

)()()sT

arjen850

Citaat van: Galactica op 18-12-2013 08:07:39
Ben benieuwd of de man dan ook afgerekend wordt op de tegenvallende opbrengst van die maatregel.
Zal wel niet zo zijn.

nee hoor, dat zijn ze over een jaar allang weer vergeten. Kijk naar alle beloftes van Mark, die wordt ook niet ter verantwoording geroepen.
ze hebben weer een markt om zeep geholpen. Heel erg bedankt :eusa_wall:

Walter

Van het Volvo forum:

Citaat van: morpheusHier nog een verzameling foto,s van de actie in Den Haag tegen nieuwe regels MRB oldtimers

Gr Morpheus

http://www.oldtimerautosite.nl[/i]

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

The Saint

Prachtige foto's! Helaas wonen wij als autoliefhebbers in Nederland. Nederland is immers het land van de verschillende gradaties in crimineel gedrag. Oplopend van minder erg naar zeer ernstig:

1-zand stelen in je schoenen als je naar het strand bent geweest
2-appel uit de boom jatten
3-pakje kauwgum uit de winkel 'vergeten te betalen' als je 11 bent
4-statiegeldflessen jatten bij de buren en dan inleveren
5-oplichting
6-winkeldiefstal
7-tasjesroven
8-drugs dealen
9-gewapende overval
10-ontvoering
11-moord
12-meervoudige moord
13-meervoudige moord voorafgegaan door verkrachting
14-een auto bezitten
15-meerdere auto's bezitten
No shirt no shoes, no pinball

cornelis-b

Citaat van: The Saint op 21-01-2014 18:19:01
Prachtige foto's! Helaas wonen wij als autoliefhebbers in Nederland. Nederland is immers het land van de verschillende gradaties in crimineel gedrag. Oplopend van minder erg naar zeer ernstig:

1-zand stelen in je schoenen als je naar het strand bent geweest
2-appel uit de boom jatten
3-pakje kauwgum uit de winkel 'vergeten te betalen' als je 11 bent
4-statiegeldflessen jatten bij de buren en dan inleveren
5-oplichting
6-winkeldiefstal
7-tasjesroven
8-drugs dealen
9-gewapende overval
10-ontvoering
11-moord
12-meervoudige moord
13-meervoudige moord voorafgegaan door verkrachting
14-een auto bezitten
15-meerdere auto's bezitten

Plus 1 uuuuh 16

De zwaarste straffen in Nederland zijn de makkelijkste straffen om aan te pakken en deze worden vanachter een buro geregeld, de automobilist is wel erg crimineel en daar hoeft men niet naar op zoek zoals naar een misdadiger. Makkelijk pakken toch .................!
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Jan_D.

"Je kunt makkelijker van heel veel mensen een paar honderd euro stelen dan van één een miljoen"

Hans Duiven

Citaat van: Spin! op 18-12-2013 09:46:57
We blijven Nederlanders, willen het liefst nergens voor betalen.

Ook al komt mijn Banaan de eerste jáááren nog niet in aanmerking voor het oldtimerschap (niet het plankje aan de muur), als deze dadelijk weer als nieuw is dan gaat 1 oktober de schorsing in, en in mei komt deze daar weer uit. Bespaar ik toch 7 maanden MRB min de kosten van schorsen. Heb ik toch het genot, en niet de kosten als ik er toch niet mee rij.

In Duitsland is het zo eenvoudig, MRB in de brandstof...betalen wat je rijdt, niet wanneer je stil staat.

Precies

Thijs850

Maar er komt een rechtszaak laten we hopen op een goede afloop!
Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 320.700

henry classic v70

Citaat van: Thijs850 op 21-01-2014 20:05:33
Maar er komt een rechtszaak laten we hopen op een goede afloop!

Ik geloof niet meer in wonderen... rechtzaak of niet, reken er maar op dat het blijft zoals het nu (40jr) is.
Het kwaad is toch al geschied, veel bedrijven in de oldtimer branche kunnen hun kop nog maar net boven water houden en de vraag is dan hoe lang nog. Zo'n rechtzaak duurt erg lang en veel oldtimerbezitters (< 40jr) hebben al maatregelen getroffen; geschorst of sloop/export o.i.d.. Hele handel ligt op zijn gat en gaat voorlopig niet veranderen.
Jammer natuurlijk, ook onze Audi is geschorst omdat het veel te duur is om op gas (G2) rond te blijven rijden. Tank demonteren en terug laten keuren is een optie maar zoals altijd maak ik een uitgebreide rekensom van de kosten en baten. Conclusie: heb nog ruim de tijd om een beslissing te nemen maar gevoelsmatig zeg ik weg doen :eusa_eh:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

NinaPaul

Toch zie ik er genoeg tussen waar ik niet van zeg "liefhebber" tenzij het liefhebber van roest is....
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

grijzev70tdi

Ben wel benieuwd waneer de brief van de belasting komt voor de 120 euro regeling...
Grolsch, het klinkt al lekkerder

LQDI

Citaat van: NinaPaul op 23-01-2014 20:27:27
Toch zie ik er genoeg tussen waar ik niet van zeg "liefhebber" tenzij het liefhebber van roest is....

Zeg maar gerust 8 vd 10 auto's op de foto's. Wat n kroam.