Nieuw met Japanse C70T5

Gestart door Eric850R, 19-12-2013 22:25:51

Vorige topic - Volgende topic

rifwachter

Hallo Eric,

Welkom op het forum.

Toch vraag ik me af waarom je kiest voor een RHD, terwijl je voor leuke prijzen ook een "normale" links gestuurde C70 kunt vinden.

Succes met je mooie C70.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Walter

Citaat van: EricC70 op 20-12-2013 16:25:03
3 keer de foute code voor de radio ingetikt en nu is het "system off" Kan ik dat zelf resetten?

Mits je de code weet kun je dat resetten Eric. Daarvoor moet de radio met het contact aan blijven staan (of rijden) voor langere periode, dan schiet ie weer op code. Hoe lang weet ik niet precies, minimaal een uur sowieso als ik me goed herinner

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

blauweroffel

Citaat van: Walter op 20-12-2013 16:51:53
Citaat van: EricC70 op 20-12-2013 16:25:03
3 keer de foute code voor de radio ingetikt en nu is het "system off" Kan ik dat zelf resetten?

Mits je de code weet kun je dat resetten Eric. Daarvoor moet de radio met het contact aan blijven staan (of rijden) voor langere periode, dan schiet ie weer op code. Hoe lang weet ik niet precies, minimaal een uur sowieso als ik me goed herinner

Klopt, radio moet nu ong 3 uur aan staan (dus "off"moet zichtbaar blijven) Dan heb je weer drie kansen.
Zet je tussentijds de radio toch weer van het stroom af, gaan opnieuw de drie uur in.

Heb et ook een x meegemaakt en bleek meteen een alternatieve accu test te zijn: na drie uur wilde de auto niet meer starten  ;D

BR

rooie roffel

welkom mede zwollenaar leuke auto om te zien wel apart rijden met stuur aan rechterkant ik heb ook eens een blauwe maandag met een rechts gestuurde Mercedes gereden wat ik vooral k.t vond was het inhalen op een snelweg als je bijvoorbeeld achter een vrachtwagen zat dan ken je er niet eerst lang heen kijken maar verder wen je er snel aan gr michael

T5-4life

Ik dacht dat de code opvragen ong. € 15 kostte
C70 T5 coupe LPI 1998 399 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 317 dkm

vincen tdi

€23 net vandaag afgetikt :angel:
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

triton

Professioneel raddraaier

Justin-850

Welkom hier! Erg gaaf dat je het aandurfd een auto van zo ver te halen! :O Ik zou dat persoonlijk echt niet aandurven, mede omdat je niet weet wat je koopt.

Vindt het een mooie C70, en inderdaad, rechtsgestuurd went vrij snel al blijft het onhandig bij parkeergarages en dat soort poortjes ;)

Hou ons op de hoogte over het reilen en zeilen van deze roffel!

Gr. Justin

p.s. Heb nog niet kunnen lezen of het een Turbo betreft of een atmosferische motor?

Laguna-S60R

Bij Japanse veilingen krijg je een heel uitgebreid keurrapport met een 'grade' cijfer erop.

1 slecht tot 4 uitmuntende staat, daaraan kun je heel goed zien wat voor auto dat je koopt :).
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

MartijnV70

Sander Swinkels

Ruitenwissers voor je koplampen kun je het best bij de dealer halen..
€12.50 voor een setje van 2..

1998 Volvo C70 2.3 T5 (daily)
1991 Peugeot 309 GTi Goodwood (project)
1987 Peugeot 309 Turbo Cup (project)

daanium

Mooi Coupe !
Maar zoals sommige andere ook al zeiden, zou ik zelf niet voor een rechts-gestuurde gaan.
De prijzen liggen ook hier in Nederland onder richting de 2500 euro voor een auto met 220.000 (of minder) op de teller.
Het gezoem bij m'n ramen heb ik trouwens nog steeds, maar er is veel te vinden op diverse sites.
Toevallig heb ik vorige week nog een pakketje binnen gekregen via eBay om dit probleem aan te pakken, houd mijn BLOG maar in de gaten, daar kom ik zéker nog op terug!
Helaas wat weinig tijd door omstandigheden, maar ik ben er bijna ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

pwberg

Citaat van: EricC70 op 03-01-2014 22:57:55
Dacht geslaagd te zijn voor precies het juiste ontbrekende busje, maar het kwam in 10 stukjes met de post......

Dus voor wie nog zo'n busje heeft? Bij voorbaat dank,

Eric

Wel afdoende verpakt? Anders afzender effe contacteren......
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

pwberg

Citaat van: EricC70 op 03-01-2014 23:07:21
Is allemaal prima geregeld, dus daar geen problemen. Betreffende verkoper heeft direct geld teruggestort.

Heeft nog veel meer Volvo-onderdelen, maar niet twee van deze busjes.

Netjes van de verkoper...  :eusa_clap:

Succes met je hernieuwde zoektocht dat maar. Dealer geen optie?
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

elianmars

Citaat van: EricC70 op 05-01-2014 21:12:18
Citaat van: pwberg op 04-01-2014 10:43:30
Citaat van: EricC70 op 03-01-2014 23:07:21
Is allemaal prima geregeld, dus daar geen problemen. Betreffende verkoper heeft direct geld teruggestort.

Heeft nog veel meer Volvo-onderdelen, maar niet twee van deze busjes.

Netjes van de verkoper...  :eusa_clap:

Succes met je hernieuwde zoektocht dat maar. Dealer geen optie?

Ja, maar ik merk dat er voor Volvo's erg veel tweedehands wordt aangeboden en dat heeft sterk de voorkeur boven een dealer.

Voor sommige onderdelen kan ik me dat voorstellen, maar ik denk niet dat je schrikt van het bedrag dat je moet afrekenen, als je zo'n busje bij de dealer bestelt.