Nieuw met Japanse C70T5

Gestart door Eric850R, 19-12-2013 22:25:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eric850R

Hallo forumleden,

Heb sinds een week een Japanse C70 die nu naar LPG is omgebouwd.

Zag dat iemand hier ook een zwarte C70 van 1998 helemaal onder handen heeft genomen (Daanium) en ben erg benieuwd naar oplossingen voor het windgeruis.

Bij ophalen in Rdam bleken de electrische stoelen kuren te hebben maar heb er nog niet op gezocht. Schijnt iets met veertjes te zijn.

Maar dit is dus mijn eerste Volvo en zodra die op kenteken staat zal ik meer laten weten.

Op het blok zitten een soort sensoren in een soort dikke zilverfolie (iemand anders zei dat er sensoren in zouden zitten)

Herkent iemand dit?



Vriendelijke groet,

Eric

UserID6342


volvobug

Citaat van: Dirk342 op 19-12-2013 23:01:37
Euhm... RHD ??

Bril niet op Dirk  ;D?

Welkom hier. Plaats eens een foto van die sensoren in zilverfolie aub?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Robster480

Citaat van: volvobug op 19-12-2013 23:10:49
Citaat van: Dirk342 op 19-12-2013 23:01:37
Euhm... RHD ??

Bril niet op Dirk  ;D?

Welkom hier. Plaats eens een foto van die sensoren in zilverfolie aub?


Ruitenwissers gaan de verkeerde kant op..
Daarnaast kun je rechts het einde van het dashboard zien, passagierskant dus ;)
Onder de kap echter alles op dezelfde plaats behalve het remvloeistofpotje, die zit aan de andere kant van het midden.

Ben ook wel benieuwd naar het zilverfolie  :eusa_shifty:

Welkom en veel plezier met je C70!
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Spin!

Rembekrachtiger, reservoir remvloeistof...leuk bij de Mac  ;D

www.vm-parts.nl

cornelis-b

En de zekeringbak niet te vergeten want ook die zit aan de andere kant, ben erg benieuwd naar foto's van de hele wagen. Veel plezier er mee. Ben ook wel benieuwd hoe dat rijdt als je aan de "andere kant" achter het stuur zit?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

grijzev70tdi

Niet anders dan bij een links gestuurde auto hoor ;D

Maar welkom :)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

cornelis-b

Citaat van: grijzev70tdi op 19-12-2013 23:55:54
Niet anders dan bij een links gestuurde auto hoor ;D

Maar welkom :)

Je ziet alles toch volgens mij net iets anders, zal wel wennen zijn.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

T5-4life

Welkom op het forum en een mooie auto!

Probleem met de stoelen is vaak met het veertje. Ik heb mijn beide stoelen onlangs gedaan. Als je er niet uitkomt, help ik je op weg.
C70 T5 coupe LPI 1998 394 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 314 dkm

Miel850

Welkom.
En ik zou best moeten lachen als ik iemand met een grijpertje zijn parkeerkaartje zag pakken.  :D
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

volvobug

Voor wat betreft die "zilveren sensoren", er lijkt geen draad aan te zitten. Ik vermoed smokkelwaar  :eusa_think:

Zelf had ik er allang eentje opengemaakt uit nieuwsgierigheid. Nette auto verder zo te zien.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

cornelis-b

Geen idee waarom daar alufolie zit maar origineel is het niet.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

djkain

toch vreemd om te weten dat ze in japan ook deftige auto's hebben rijden... :eusa_clap:

en dat deze nu hier rijd... misschien altijd een klein japannerke in gezeten.
grappig.

ben je die zelf gaan halen?
of ergens importbedrijf gecontacteerd.?

elianmars

Waar zijn de gasinjectoren?  :eusa_shifty:

En waarom zijn de ballasten van de xenon op deze manier/plaats gemonteerd?


Oh ja, welkom natuurlijk ;) ;D

robert31

  :) In de autovisie laatst een heel artikel gelezen over een Japanse autoimporteur van tweedehands auto's.
Was een leuk artikel. Het schijnt dat de auto's over het algemeen zeer goed onderhouden worden, zeker de duurdere. Roest is zo goed als onbekend en de auto's buiten Tokio hebben over het algemeen weinig file-uren. Zelf importeren is meestal lastig als je de taal niet spreekt. Wel een mooie auto trouwens.
Veel plezier ermee!