Starten op LPG

Gestart door 2.520V, 28-02-2003 20:54:30

Vorige topic - Volgende topic

2.520V

Sinds ik m'n thermostaat vervangen heb, heb ik het vreemde probleem dat, wanneer ik de motor start (op benzine, dat regelt de LPG-besturing), en hij schakelt direkt over op LPG (zoals altijd goed gegaan is), de motor na een paar seconden zakt in toeren en afslaat.
Als ik net voor het afslaan van de motor overschakel op benzine blijft-ie gewoon lopen.
Schakel ik meteen weer terug naar LPG herhaalt het verhaal zich (even blijven lopen en al gauw weer afslaan).
Heeft de motor ongeveer een halve minuut op benzine gedraaid (of ik rij 100-200 meter) en schakel dan over op LPG, dan blijft-ie gewoon lopen en is er nix meer aan de hand.

Ik dacht eerst dat door het vervangen van de thermostaat er lucht in het koelsysteem zou zitten, zodat de verdamper niet goed werkt, maar dat zou na een paar dagen toch wel voorbij moeten zijn?!
Hij doet het nu al 2 weken, en echt verbeteren doet het niet.

Iemand dit wel eens meegemaakt?
En daarnaast ook nog een Volvo 144 B18 uit 1968!!

Volvo heerst...

skok

Mijn 850 heeft datzelfde probleem, alleen als het geregend heeft. Als het droog weer is geen probleem. Dus ik ben ook benieuwd of iemand een oplossing weet.

Seine.

2.520V

Hm, volgens mij kan dat niet eens, hij start automatisch al op benzine?
Ik zal het morgen effe proberen.

Volvo heerst...

DannyB

Bij de 855 van 'n vriend van me werkt het automatisch starten op benzine niet meer, weet iemand waar de electronica daarvan zit?

Groeten Danny

DannyB

Volgens mij de meest eenvoudige versie! ik weet alleen dat bij deze versie op gas de injectoren niet meer werken en dat er géén aparte injectoren aanwezig zijn!

Groeten Danny

johan850glt170ps

Mijn 850 met NECAM installatie loopt alleen s morgens vroeg als het behoorlijk gevroren heeft niet op lpg, dit zit em denk ik in het voorverwarmen van de lpg, op het moment dat de auto dus iets langer op benzine loopt en de motor al een beetje warmer is gaat het wel goed.

Toen mijn benzinepomp haperde en dus niet wilde starten, heb ik een noodvoorziening aangelegd om toch te kunnen starten, je moet er dan voor zorgen dat op het moment dat het contact wordt omgedraait de gasverdeler stroom krijgt (normaal duurt dit even omdat hij op benz. start) die stroom haal je bij de schakeling vandaan die er voor zorgt dat de lpg hoofdleiding open gaat, deze zit naast de verdamper.

je kunt dan na paar keer starten toch rijden, maar de gascomputer geeft dan wel een storing aan omdat die "brug" er tussen zit, als je er een schakelaar tussen maakt die na het starten weer omzet en de stroom er dus afhaalt is de storing weg.

groeten Johan.

Paco

CiteerHm, volgens mij kan dat niet eens, hij start automatisch al op benzine?
Ik zal het morgen effe proberen.

Mocht je hem willen starten op gas (als hij dat normaal gesproken automatisch op benzine doet) doe dan het volgende;

- Zet contact in stand II
- Nu helemaal van het contact (sleutel eruit)
- Binnen 10 sec, (dus gewoon direct), op je gasknopppie drukken.

Eerst volgende keer dat je de auto start (maakt niet uit hoelang er tussen zit) start hij eenmalig op gas.

Succes

2.520V

Ok, ga ik proberen!  ;)

Wat iig niet gaat is 'gewoon' omschakelen voordat je start.
Het ledje is groen (dus LPG), maar zodra je de sleutel omdraait en start wordt-ie rood.
Direkt daarna schakelt hij weer over op LPG (ledje weer groen en een hoorbare tik bij de LPG-tanks).

Blijft een vage storing... :(

Jan.

Volvo heerst...

2.520V

Weer wat nieuws: als-ie nog warm is, totaal geen probleem: starten en (blijven) lopen...ook op LPG  :-/
Misschien iets te maken met het signaal van de lambdasonde naar het motormanagement??
Het lijkt erop dat het probleem zich voordoet met een 'koude sonde'... ???

Volvo heerst...

Manolo

Van te voren mijn excuses voor mijn slechte Nederlands.
Ik had dezelfde probleem met mijn 2.5 20V/GLT/1994. Mijn monteur, fantatastische kerel v.d. Peijl in Nijmegen, was gek met dit probleem, hij heb alles geprobeerd. Uitendelijk met een "nieuwe" bovine no more problems.

Success.

Manolo

Dreamer2

wtf is een "bovine"?

Mijn auto slaat in 90% van de gevallen kort na het starten af.  Het lijkt bij mij alsof er gewoon nog te weinig gas in het systeem zit om lekker over te pakken. Soms komt hij er hakkelend en puffend doorheen, maar meestal moet ik gewoon nog een keer starten.

oja, voor degene bij wie de verderop beschreven "start op gas"cyclus niet werkt:
1. contactsleutel in stand II
2. Groene lampje brandt
3. knopje indrukken, lampje wordt rood
4. van contact af
5. knopje nogmaals indrukken
6. systeem weet dat je nu op gas wil starten
7. starten (kan even duren voor het gas in het systeem zit)

U wordt bedankt, u kunt wel gaan....

KIM

Mij valt op dat bij mijn Vialle AMS installatie het overschakelen naar mijn idee te snel gaat.
Als de motor net draait en op zoek is naar zijn stationair toerental, schakelt het systeem over op gas. Dit resulteert in een enorme toerenval, soms tegen het afslaan aan. Gelukkig blijft de motor bij mij lopen, maar is dit af te regelen?

2.520V

Het probleem was (ja idd, het is opgelost!) toch iets electrisch: toen ik een keer het koelvloeistoftankje weg moest halen en weer terug plaatste, heb ik waarschijnlijk wat losse/vuile kontaktjes op weg geholpen.  Er zitten daar 2 zwevende zekeringen, blijkbaar van de LPG-installatie.
Sinds die tijd geen enkel probleem meer, hij roffelt beter dan ooit tevoren!!  ;D ;D ;D

Misschien een tip voor anderen die dit soort vage storingen met hun LPG-bak hebben?

Jan.

Volvo heerst...

helen

hallo, wij hebben ook een probleem met het overschakelen van benzine naar lpg, vaak doet hij dit niet en slaat af. is het probleem bij jou opgelost, en wat was het probleem

volvo8502010v

Citaat van: 2.520V op 27-04-2003 21:41:53
Het probleem was (ja idd, het is opgelost!) toch iets electrisch: toen ik een keer het koelvloeistoftankje weg moest halen en weer terug plaatste, heb ik waarschijnlijk wat losse/vuile kontaktjes op weg geholpen.  Er zitten daar 2 zwevende zekeringen, blijkbaar van de LPG-installatie.
Sinds die tijd geen enkel probleem meer, hij roffelt beter dan ooit tevoren!!  ;D ;D ;D

Misschien een tip voor anderen die dit soort vage storingen met hun LPG-bak hebben?

Jan.

waar in zitten die zekeringen precies dan??? ik heb nl. dezelfde storing. dus als ik ze gewoon met contactspray inspuit moet het over zijn.  ???

ik hoor wel.