De 422R gaat hier verder...

Gestart door CorB, 24-12-2013 22:01:57

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Piere

Citaat van: Laguna-S60R op 03-01-2014 13:17:10
Plakt lekker aan de weg, zeker met regen!

Nah. Ze snijden goed door plassen, maar dat is ook alles. Daarnaast zijn ze voor geen meter te vertrouwen. Niet bij droog of nat wegdek.
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Laguna-S60R

Citaat van: Piere op 03-01-2014 18:06:16
Citaat van: Laguna-S60R op 03-01-2014 13:17:10
Plakt lekker aan de weg, zeker met regen!

Nah. Ze snijden goed door plassen, maar dat is ook alles. Daarnaast zijn ze voor geen meter te vertrouwen. Niet bij droog of nat wegdek.

Die ervaring hebben wij niet, zouden ze er zo weer onderhangen.
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

CorB

Citaat van: Piere op 03-01-2014 13:08:24
Citaat van: marrrcel op 03-01-2014 12:18:05
Pláátje van een auto.

Ja hè, coole foto ook trouwens.

Maareh, Uniroyals voor in de zomer? Ben je daar tevreden over?

Tja, ik heb er een week mee gereden en heb er niks aparts aan gemerkt. Ze zijn nog veel te goed om weg te gooien in elk geval.
Ik zoek nooit de grenzen van de grip op, deze R krijgt een rustige oude dag :) Belangrijk voor mij is trillingvrij en goede waterafvoer.

Cor

jgvdv

760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

CorB

Tja smaak is........ smaak :).
Ik vindt deze stickers op de rode van Rifwachter prachtig. Ik vindt de trex-achtige velgen op de 855 van Hertogjan6 ook erg mooi staan.
Verder geldt ook 'It grows on you'. Ik ben in eerste instantie niet op deze kleur gevallen en het lichte interieur met licht hout was een soort 'aardschok' voor me. Echter nu merk ik hoe lekker ik me in dit interieur voel, het doet erg 'warm' aan. Er zijn wel wat dingen aan het interieur wat me blijft storen en dat is het lever/bruinkleurige dashboard bovendek en verschillende kunststof delen in dezelfde kleur. Daar kan ik niet aan wennen en ga ik donkergrijs/antraciet in zetten om te kijken hoe dat lijkt.

Evenwel vindt ik het knap stoer van degene die in 1996 zijn handtekening heeft gezet onder een order voor een auto in deze kleurstelling en voor het bedrag van (omgerekend) ca. 130.000 gulden.

Cor

henry classic v70

Citaat van: -D©©©L- op 02-01-2014 00:18:28
De auto is gespoten in kleur 422. Zoals voor elke aftermarket lak, bestaan er verschillende tintvariaties om kleur verschil bij het bijspuiten van een oudere wagen (inwerking UV etc)  kleurverschil te voorkomen.
Ik heb diverse plaatwerkdelen in kleur 422 staan, afkomstig van verschillende wagens. En je raad het al; allemaal fractioneel verschillend qua kleur.

Ik heb die ervaring ook met 437 (Sandstone), als je 3 Sandstones naast elkaar zet zijn ze alle 3 verschillend..
Toen bij mijn Sandstone een schade werd bijgewerkt en gespoten hadden we heel goed gekeken welke kleur het moest zijn. We hadden de keuze uit 3 verschillende tinten 437 en natuurlijk net de verkeerde tint gebruikt > kleur verschil! en moest opnieuw. De tint waarvan wij dachten dat deze te donker zou zijn was de juiste en toen was er geen kleurverschil waarneembaar ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

CorB

Inmiddels zijn de spatlappen eraf, de laatste resten van de stickers verwijderd en de achterspoiler is eraf. Het wordt stukje bij beetje een gewone 850.
Ik ben bij Colourlock langs geweest voor een setje om het leer op te knappen en ik ben aan de slag geweest de achterbank schoon te maken en het alcantara te scheren. Hopelijk binnenkort het interieur eens helemaal aanpakken met verven van leer, uitwisselen van bovendek e.d.
Dan nog de boel aan de voorkant omlaag en wat kleinere ferrita eindstukken die ik net als Marco weer donkergrijs maak.
Op de voorbumper moet nog een ander bovendek en de roosters moeten ook nog even in de voorspoiler.

Na een aantal keer tanken kom ik op 1 op 7,8 op LPG

Cor

Hans Duiven

Citaat van: CorB op 13-01-2014 17:03:30
Inmiddels zijn de spatlappen eraf, de laatste resten van de stickers verwijderd en de achterspoiler is eraf. Het wordt stukje bij beetje een gewone 850.
Ik ben bij Colourlock langs geweest voor een setje om het leer op te knappen en ik ben aan de slag geweest de achterbank schoon te maken en het alcantara te scheren. Hopelijk binnenkort het interieur eens helemaal aanpakken met verven van leer, uitwisselen van bovendek e.d.
Dan nog de boel aan de voorkant omlaag en wat kleinere ferrita eindstukken die ik net als Marco weer donkergrijs maak.
Op de voorbumper moet nog een ander bovendek en de roosters moeten ook nog even in de voorspoiler.

http://i42.tinypic.com/25p5r38.jpg

http://i42.tinypic.com/dxgvmt.jpg

Cor

Achterspoiler verwijderd? Dat vind ik jammer...

Hans

hertogjan6

Citaat van: Hans Duiven op 13-01-2014 17:09:05

Cor

Hans
..idd..maar dit is eigenlijk ook niet verkeerd i.c.m met die uitlaten ;)

verder blijft het een nette auto alleen moe hij echt nog een stuk omlaag ..
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Julian

Citaat van: Hans Duiven op 13-01-2014 17:09:05

Cor

Hans

100% mee eens, rukt de stoere uitstraling er zo vanaf  :-\
Ook jammer dat je de spatlappen aan de voorzijde eraf hebt gehaald, die zijn origineel.

De uitlaatsierstukken zijn juist perfect zo vind ik, kleiner gaan de uitsparingen niet mooi vullen.

Just my 2 cents...
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

EricL

Hele mooie auto, maar inderdaad erg jammer dat de achterspoiler eraf is.

Eric

pwberg

Ach, Cor zijn auto, hij zal zonder spoiler het mooist vinden.

Chapeau  :eusa_clap: :eusa_clap:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

CorB

Zo, ondertussen weer een klein beetje geklust aan de auto.
Als eerste eens op de armleuning proberen hoe dat colourlock systeem gaat. De armleuning had behoorlijk wat scheuren in het leer, maar deze waren net niet door. Dus aan het schuren, plamuren en verven.
Ik moet zeggen dat het resultaat heel aardig is, alleen valt de kleur behoorlijk te licht uit dus eerst maar eens kijken of we dit nog opgelost kunnen krijgen.

Daarnaast had ik bij de auto nog een T-5 (of T-5R?) spoiler in de juiste kleur erbij gekregen. Ik vindt deze qua design wat geslaagder en ingetogener dan de standaard R spoiler.

Cor

Emiel

Staat prima zonder achterspoiler, maar ik had die spatlappen voor wel terug gemonteerd. Je hebt nu nog mooi strakke deuren, straks niet meer.