De 422R gaat hier verder...

Gestart door CorB, 24-12-2013 22:01:57

Vorige topic - Volgende topic

hertogjan6

netjes!! achterramen staan ook zo donders strak i.c.m 422 8)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

CorB

Citaat van: Emiel op 03-02-2014 22:24:17
Staat prima zonder achterspoiler, maar ik had die spatlappen voor wel terug gemonteerd. Je hebt nu nog mooi strakke deuren, straks niet meer.

Tja zit ook wel wat in...
Ik moet zeggen, ik heb 6 jaar met een S70 gereden zonder spatlappen voor en het is me nooit opgevallen dat de deuren hiervan te lijden hadden. Ik kijk het even een tijdje aan en als het tegen valt knoop ik ze er wellicht wel weer aan. Dank voor de tip.

Cor

CorB

Citaat van: hertogjan6 op 03-02-2014 23:26:02
netjes!! achterramen staan ook zo donders strak i.c.m 422 8)

Thanks.
Ik was eerst van plan die raamtint eraf te halen, maar ik denk dat ik het toch laat zitten. Het nadeel is dat het contrast wat groot is. Achter toont erg donker wat op zich mooi is, maar voor toont volledig anders wat vooral komt wordt door het lichte interieur. Als er een donker interieur in zou zitten, zou het een stuk rustiger ogen.

Cor

CorB

Citaat van: koen.s op 03-02-2014 21:55:20
Armsteun is netjes geworden  :eusa_clap:

Ja ik ben er wel wijs mee. De laatste foto is niet zo goed, dus het resultaat van het plamuurwerk is in werkelijkheid wat minder mooi.
Ik zal vanmiddag even langs colourlock om naar die kleur te laten kijken.

Cor

LQDI

Moooooi geworden. Gaat de spoiler wellicht in de verkoop'? :eusa_whistle:

CorB

Citaat van: LQDI op 04-02-2014 14:25:24
Moooooi geworden. Gaat de spoiler wellicht in de verkoop'? :eusa_whistle:

Thanks.
HaHa.. Nee helaas de originele R spoiler blijft bij de auto. Een eventuele volgende eigenaar zou het kunnen waarderen denk ik.

Cor

CorB

Vanmiddag ook nog even bij Colourlock geweest. Ten eerste nog een instructie 'opbrengen van de leerverf' gehad. Het bleek dat ik toch wat te zuinigjes met verf was geweest en daarnaast was goed verwarmen met de fohn of verfbrander na elke laag een absolute vereiste.
Tevens zijn we erachter gekomen dat er de verkeerde tint gemengd is en ik krijg dus per post een nieuw flesje toegestuurd.

Ik moet zeggen dat er met leerverven toch nog wel aardig wat wetenswaardigheden zijn die belangrijk zijn voor een goed resultaat. Bijvoorbeeld dat de stoelen voor de helft leer zijn en voor de helft skai en dat skai niet verkleurd en leer wel en dat je skai niet met deze leerverf moet verven.
Daarom is het ook belangrijk om precies de goede kleur te hebben, aangezien je anders heel grote verschillen krijgt als je alleen de leren delen van de stoel verft.

Cor

CorB

Vandaag nog met de 422 naar Marco geweest om de originele voorveren eronder te zetten en wat andere afrondende klusjes.
Wagenhoogte is netjes vind ik.
Ik heb inmiddels 5.000 km met de auto gereden en kom gemiddeld uit op 1 op 8 op LPG.

Nog te doen:
- Uitlijnen
- leer verven van stoelen, pookknop en handremhoes
- donker dashboard bovendek en donkere onderkanten van de deurpanelen en nog wat donkere elementen in het interieur.
- Stuur verven of misschien opnieuw bekleden
- Grille spuiten in het donkere grijs
- Ander bovendek op de voorbumper
- Parkeersensoren repareren
- Waarschijnlijk een paar andere vloermatten
- Voorbumper een keer opnieuw spuiten
- Misschien originele koplampen erin

Cor

)()()sT

Vind 'm veel mooier dan eerder 8)

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

rogerV701998

Citaat van: )()()sT op 08-02-2014 19:06:20
Vind 'm veel mooier dan eerder 8)

Zo is het inderdaad een strakke auto.

Hans Duiven

Citaat van: CorB op 08-02-2014 17:31:59
Vandaag nog met de 422 naar Marco geweest om de originele voorveren eronder te zetten en wat andere afrondende klusjes.
Wagenhoogte is netjes vind ik.
Ik heb inmiddels 5.000 km met de auto gereden en kom gemiddeld uit op 1 op 8 op LPG.

Nog te doen:
- Uitlijnen
- leer verven van stoelen, pookknop en handremhoes
- donker dashboard bovendek en donkere onderkanten van de deurpanelen en nog wat donkere elementen in het interieur.
- Stuur verven of misschien opnieuw bekleden
- Grille spuiten in het donkere grijs
- Ander bovendek op de voorbumper
- Parkeersensoren repareren
- Waarschijnlijk een paar andere vloermatten
- Voorbumper een keer opnieuw spuiten
- Misschien originele koplampen erin

Cor

http://www.baarda.it/v850/08-02-2014/IMG_0192.jpg
http://www.baarda.it/v850/08-02-2014/IMG_0194.jpg

Grille spuiten in Motip hittebestendige lak. Lijkt wel op poedercoaten zo gemakkelijk spuit dat weg

Julian

Kijk, dit ziet er netjes uit! :eusa_clap:

Wat betreft de grille; ik zou er gewoon een originele inzetten, past beter bij de wagen in mijn opinie.
En de koplampen; zeker doen, originele koplampen vinden, nieuwe glazen en het ziet er veel beter uit :)
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

CorB

Thanks all.

Originele grille vind ik niet mooi. De grill die er nu inzit is qua vorm perfect, maar die plastieken zwarte look moet er af en in lijn komen met de andere gespoten kunststof delen. Mijn ex S80 had ook zo'n gespoten grille en dat was altijd een erg mooi detail bij die auto.
Koplampen heb ik origineeel liggen, maar een paar nieuwe glazen is denk ik wel verstandig. Ga ik na het spuiten van de grille eens proberen.

Cor