MM en inhouden bij koude motor

Gestart door Red Devil, 29-12-2013 17:39:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Red Devil

Helaas vandaag weer MM-lampje. Motor was warm dus verder reed hij goed. trok goed door, geen rookpluimen etc. Vandaag echter met koude motor begon de auto in te houden. Beetje gas erbij en het ging weer .Leek wel of er een weerstand moest worden overwonnen. Bij warme motor geen problemen meer. Alleen bleef het lampje wel branden.

Ik verdenk het brandstoffilter (water en/of vervuiling). Brandstoffilter zit er nu een jaar in. Iemand het met mij eens of heeft iemand nog een ander idee.

Gr.
Ted

Sbv

uitlezen ?
lmm
vacuum lekkage ergens ?

Red Devil

Uitlezen moet idd. Kan ik niet zelf en dit soort dingen gebeurt helaas altijd op zondag. LMM zit er ongeveer 25k in. Vacuumlek heb ik naar gekeken, maar op het eerste gezicht niet.

Ik heb het al tweemaal eerder gehad (Mazda en Saab) dat de auto inhield als gevolg van een vervuild filter, vandaar mijn voorlopige conclusie. Alleen was het allebei de keren toen een stuk kouder. Mogelijk water in het filter. Het bevreemdt mij dat het bij een warme motor niet meer voorkomt.

Ted

Sbv

filter kan je zo aftappen door schroefje aan de onderzijde van filter los te draaien

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 29-12-2013 17:44:55
uitlezen ?
lmm
vacuum lekkage ergens ?

Check hier even. Misschien iets om naar te kijken. luchtlekkage


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Red Devil

Zal ik ook idd even een blik op werpen, maar bij mij start hij gewoon direkt. Sleutel om is draaien. Pas bij het rijden gedurende de eerste 2 km, lijkt hij weerstand te ondervinden, daarna geen probleem meer.

Ted

Red Devil

Ik denk dat het probleem wordt veroorzaakt door een lek in het brandstofsysteem. Vandaag kwam ik onze andere Zweed aanrijden en ik zag vlekken in de bestrating ter hoogte van waar altijd mijn Volvo staat. Onderzoek leerde dat deze vlekken dieselolie betrof. Ik denk dus dat er ergens een lek in het brandstofsysteem zit.

Zijn er zwakke plekken in dit systeem war ik eerst naar kan kijken of moet ik het hele brandstofsysteem nalopen?

Ted

Ewout Schalkwijk

Dieselretour leidingen. Probleem is dat het brandstofsysteem op onderdruk staat. De kans dat de diesel uit de leidingen komt lopen is niet zo heel groot.

Dat betekent dus eigenlijk dat een lek redelijk eenvoudig vindbaar moet zijn. :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Red Devil

Dat ga ik dus nieuwjaarsdag uitzoeken, mooi begin van 2014. Ik lees echter ook veel over lekkende inspuitpompen.......?????

Ted

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Red Devil op 30-12-2013 22:47:24
Ik lees echter ook veel over lekkende inspuitpompen.......?????

Ted

Waar lees je dat dan? Die gaan bijna nooit stuk....
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

hathü

Bovenste deel van de brandstofpomp, als je er op kijkt het deel waar een dekseltje zit, bestaat uit meerdere delen waar pakkingen tussen zitten die willen wel eens lekken. De dealer zegt dan, dat kost u een nieuwe brandstofpomp, de dieselspecialist zegt die pakkingen kunnen we vervangen kosten vallen mee. Bij mij kostte het niks, enkel de bovenste pakking onder het dekseltje lekte en na het licht aandraaien van de deksel was het lekken voorbij.

Red Devil

Daar lekt hij bij mij dus ook. Als je de inspuitpomp van bovenaf bekijkt dan bestaat hij volgens mij uit drie delen, dus twee pakkingen.  De bovenste lekt. Zodra je start stroomt daar de diesel uit. Ik heb hem al iets aangedraaid maar dat hielp niet echt. Ik ga er dan ook vanuit dat de pakking op is. Is deze pakking zelf te vervangen.  Als je alleen de pakking vervangt,hoef je volgens mij niet de pomp opnieuw af te stellen.  Iemand hier ervaring mee.....?

hathü


Ewout Schalkwijk

Forumlid Elianmars heeft dit aan de hand gehad een paar jaar geleden. De pakking is toen vervangen bij een dieselspecialist die daarna de pomp ook heeft afgesteld. Of dat nodig was vanwege het vervangen van de pakking weet ik niet meer. Waar zijn blog ondertussen staat weet ik ook niet. Zoek even op 'Roetmobiel'.

Succes,

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein