MM en inhouden bij koude motor

Gestart door Red Devil, 29-12-2013 17:39:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

KIM

En de uitlaatgassen komen niet langs de LMM maar gaan zo het inlaatspruitstuk in.

Red Devil

Laat ik het zo zeggen.  Ik verander de routing van de uitlaatgassen. Die gaan gewoon naar buiten en komen niet meer bij de egr. Dit door de opening in het uitlaattraject naar de egr af te sluiten. Dan verander ik de routing van de buis van de egr zodat deze dus alleen nog maar frisse lucht aanzuigt. Dan heb je geen vervuiling meer van het inlaat traject maar volgens mij ook geen foutmelding meer

Sbv

een deel van de uitlaat gassen komen dan onder de motorkap uit. denk dat je dan wel een APK probleem zou kunnen krijgen

Ewout Schalkwijk

Een dichte EGR zuigt geen frisse lucht aan. EGR is gewoon buiten werking als een zijde is afgesloten. Heeft dan nog het meest van doen van een blinde darm.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Red Devil

Nee want die opening dicht je toch af. Kijk maar eens hoe elianmars zijn uitlaat heeft afgesloten bij het verwijderen van zijn egr

Sbv

Citaat van: Red Devil op 03-01-2014 23:44:13
Nee want die opening dicht je toch af. Kijk maar eens hoe elianmars zijn uitlaat heeft afgesloten bij het verwijderen van zijn egr
en de klep ook software matig dicht laten zetten anders heb je dus wel een foutmelding

Red Devil

De egr is niet dicht . Je zorgt er voor dat de lucht die hij aanzuigt als hij open gaat ergens anders vandaan komt

Red Devil

#37
Ik ga hier morgen eens mee expirimenteren.... wordt vervolgd.

Egr zuigt als hij open gaat lucht aan.... wat voor lucht... uitlaatgassen. Als je er nu eens voor kan zorgen dat hij geen uitlaatgas aanzuigt, maar gewoon frisse lucht?

Red Devil

Zo, egr gereinigd. Openung uitlaat afgeicht. Egr
Gemonteerd zonder buis. Alleen de egr heb ik dus gemonteerd aan het inlaatspruitstuk. De aangezogen lucht komt nu dus gewoon uit de motorruimte.

De auto rijdt een stuk feller, rookt niet. Alleen hoor je het aanzuigen bij het open gaan van de egr.
Komende dagen even kijken wat het effect van deze aanpassing is.

mocht het een positief effect hebben, dan nog even een filter bedenken. De egr zuigt nu dus ongefilterde lucht uit de motorruimte.

ruspek

ik vind het een mooie gedachte. Hoe staat het ermee met het MM lampje?
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

Red Devil

Haha..... niet goed.de auto liep erg goed, maar het lampje ging niet uit. Aangezien ik er een zgn. open systeem van heb gemaakt,  druk hij wat olie dat via de ic in het inlastspruitstuk komt, viade egr naar buiten. Ik vermied omdat er geen tegendruk vanaf de ondrrzijde van de egr is. Dus maar weer het buisje ertussen gemonteerd en verder brainstormen over de egr perikelen.

Experiment mislukt.....maar goed.

Sbv

Misschien eerst resetten dat het lampje dan wel uit blijft ?

elianmars

Citaat van: Red Devil op 04-01-2014 12:23:54
Zo, egr gereinigd. Openung uitlaat afgeicht. Egr
Gemonteerd zonder buis. Alleen de egr heb ik dus gemonteerd aan het inlaatspruitstuk. De aangezogen lucht komt nu dus gewoon uit de motorruimte.

De auto rijdt een stuk feller, rookt niet. Alleen hoor je het aanzuigen bij het open gaan van de egr.
Komende dagen even kijken wat het effect van deze aanpassing is.

mocht het een positief effect hebben, dan nog even een filter bedenken. De egr zuigt nu dus ongefilterde lucht uit de motorruimte.


Is het totale egr-traject helemaal open, als je alles aansluit zoals het hoort? Zitten alle vacuümslangetjes goed?

Red Devil

Ja, alles goed aangesloten. Bij Terlouw hebben ze wel geconstateerd dat de EGR lek is en dus eigenlijk gewoon defect. 

Mogelijk dat dat ook de reden is dat de auto zo inhoud bij een koude motor.

ruspek

waarom dan niet gewoon de gehele EGR (rommel) ertussenuit?

voor een 5 euro aan materiaal nooit meer problemen met de egr....
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000