850 kopen. Is dit wat?

Gestart door Mike Philippens, 05-01-2014 19:09:27

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Distributieriem is voor deze 75.000km!.
Multiriem 90.000km.

V70geRwin

Mocht je lpg plannen hebben is het lastig deze op G3 te krijgen ivm bouwjaar, dit lukt meestal pas vanaf 1995.

Voor de rest een mooi exemplaar zo van papier, gewoon gaan kijken dan weet je veel meer!

Mike Philippens

Citaat van: Ludo op 05-01-2014 21:21:53
Distributieriem is voor deze 75.000km!.
Of 5 jaar toch? Want dat zou betekenen dat ie vorig jaar al vervangen had moeten worden. Het is gebeurt in  januari 2008 bij 140.406km. En nu staat er 159.000 op de klok, maar we zijn wel 6 jaar verder.

Mike Philippens

Citaat van: hertogjan6 op 05-01-2014 19:27:23
welkom! ;) idd aardig aan de prijs.. hier al eens tussen gekeken?
http://www.volvo850forum.nl/index.php/board,42.0.html
Ja hoor. Er staat een leuke V70 tussen. Die 850 is nog niet betaald hoor ;)
Ik ga gewoon eerst even kijken, voelen en ruiken en een praatje met die meneer. Kijken wat ie zegt op de zaken die oa hier genoemd zijn. Ik weet dat er aan elke occasion risico's kleven, en ik wil niet in een zwart gat vallen wat reparaties betreft. Hij is misschien aan de prijs, maar als je een goedkopere pakt en je hebt er binnen 2 maanden €1000 reparaties aan je broek hangen, heb je dezelfde uitgaven.

Ik heb 5 jaar geleden een ex politiemotor gekocht met 135k op de klok (was al in particulier bezit) en die heeft me nog nooit in de steek gelaten. Nu, met 170k op de klok ligt de koppeling eruit, maar dat mag ook wel bij die stand. Alleen jammer dat de hele motor uit elkaar moet om die te vervangen. Toch doe ik het, want verder is de motor gewoon perfect. Lust geen olie (1/4L op de 10k) en rijdt goed. Ik ben dus niet zo bang voor oude dingen en hoge standen. Maar hij moet niet op instorten staan natuurlijk.

Boeijke

Ziet er netjes uit. Alleen hij is veels te duur. Ongeacht de leuke papieren die erbij zitten. Voor veel en veel minder heb je ook een leuke en hou je geld over voor eventueel achterstallig onderhoud. Dan Weet je 100% zeker wat er gedaan is. Kocht mijn Glt 9 jaar geleden al voor minder. E die was ook keurig onderhouden.

konniekip

Als ik je 1 tip mag geven: koop geen glt uit 92 met 150.000 voor 3000 euro!. Dat is echt veel te veel . Dag waarde is maar een paar honderd tenzij er goudklompjes inzitten. Been there, ook met goed onderhoud gaan er nog tal van reparaties nu komen. Beter haal je een forumauto voor iets meer, het liefste een turbo natuurlijk.. hoeft niet meer dan 4000 te kosten. Km stand is dan wat hoger maar wsch ook meer aan vervanging gedaan.

Mike Philippens

Net even wezen kijken en het is inderdaad een hele mooie kar! Er zijn auto's van 5 jaar die er slechter uitzien. Onder de kap zag het er ook prima uit, (expres) niet schoongemaakt en dat was ook niet nodig. Ziet er spik&span uit. Uiteraard een ritje gemaakt. En ook dat viel helemaal niet tegen. De motor is ontzettend soepel en ik rij al een paar jaar diesel en de laatste 4 jaar zo'n ecodiesel dus dan is het wel even wennen om in een 'oude' benzineslikker te rijden. Ik schakelde eigenlijk veel te vroeg (2000tpm) maar dat vond ie helemaal niet erg. Wegligging prima, stuurt goed (heeeel klein beetje speling, maar niet irri) ook over mindere wegen en drempels gaat ie goed, geen gebonk of raar gevoel in het stuur.

Stoelen zitten perfect, zelfs als ze niet helemaal afgesteld zijn. Ze zitten zoals ik gewend ben van een Volvo.

Ik moet zeggen dat dit mijn eerste 850 was die ik gereden heb, dus ik moet nog een paar ritjes maken deze week en dan kan ik vergelijken.  Wat een leuke gewaarwording was, was het geluid. Een auto die geluid maakt! Kom daar maar om bij die ecodiesels... ;)

Kortom: een positieve ervaring. De verkoper was beslist niet opdringerig en ik kan een aankooptest laten doen bij de Volvo dealer als ik dat wil. Prijs heb ik nog niet over gesproken. Ik ga gewoon nog een aantal andere 850's besnuffelen en dan weet ik denk ik aan het eind van de week wel welke mij het beste gevoel gaf en waar ik het meeste vertrouwen in heb. En dan kan het handjeklap beginnen :)

Vulk

Klinkt goed alvast. Opschakelen bij 2000rpm bij een (benzine) 850 is niet echt goed voor de auto. Doe gerust dat toerental maal 2 bij normaal rijden.

toppertje

Citaat van: Vulk op 07-01-2014 17:41:18
Klinkt goed alvast. Opschakelen bij 2000rpm bij een (benzine) 850 is niet echt goed voor de auto. Doe gerust dat toerental maal 2 bij normaal rijden.

en een verbruik van 1:7/8 is uw deel ;D

maruska

:eusa_naughty:

das ook weer overdreven...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

De afgelopen ruim 28000 km waren bij mij 1:8,8 ongeveer bij stevige rijstijl, wel deels lange stukken

toppertje

Citaat van: maruska op 07-01-2014 18:06:36

iedere x doortrekken tot 4000tpm vind IK overdreven,en ik denk
dat een verbruik van 1:7/8 daar wel bij past

Mike Philippens

Citaat van: Vulk op 07-01-2014 17:41:18
Pffff....soms is het erg vermoeiend zo'n forum. Ik deed dat misschien 1 of 2 keer omdat ik dat nu eenmaal gewend ben. Maar de motor gaf geen krimp hoor. Hij begon niet te brommen of wat dan ook. Het is even omschakelen als ik straks in zo'n auto rij, maar dat went erg snel. Ik vond de koppeling irritanter. Die zat helemaal in het begin, en ik ben een gewend waar ik wat meer 'bandbreedte' heb. Ik heb het wel eens gehad als mijn vorige auto van een beurt terugkwam dat ze aan die afstelling hadden zitten kloten en dan zat ie ook helemaal in het begin. Zal wel een tick van mij zijn, maar dat vind ik dus onhandig. Als een pedaal 10cm ingetrapt kan worden (nooit nagemeten) waarom dan alleen de eerste 5cm gebruiken? Maar goed, alles went... :)

djkain

Citaat van: toppertje op 07-01-2014 19:01:40

Vind ik toch ook best veel, bij normaal rijden schakel ik ook op 2500 toeren,
Als ik doortrek tot 4000 ben ik best al gehaast of sportief bezig. :-)

Volvo850Luxury

Citaat van: djkain op 08-01-2014 16:40:30
Citaat van: toppertje op 07-01-2014 19:01:40

Vind ik toch ook best veel, bij normaal rijden schakel ik ook op 2500 toeren,
Als ik doortrek tot 4000 ben ik best al gehaast of sportief bezig. :-)
Waarom niet tot 6000?