Intercooler upgrade

Gestart door JuT5R, 07-01-2014 17:01:17

Vorige topic - Volgende topic

JuT5R

Heren,

Ik zit al een tijdje met een intercooler upgrade in mijn achterhoofd. Mijn auto heeft airco en ik zou deze wel graag houden, dus ik weet dat ik niet heel erg veel keuze heb.

De 52mm intercooler op European Tuning is interessant maar ook de FMIC kit (snabb versie).

Nu is mijn vraag wat de ervaringen van beide opties zijn? Of zijn er nog andere opties?

Zijn er mensen met bovenstaande intercoolers? Wat zijn de pro's en con's? Zit er ook nog prestatie verschil tussen beide intercoolers?

Groeten,

Justin

scania164

Hoi
Ik heb een alu intercooler en een alu radiateur erin zitten van european tuning.
Had nooit verwacht dat het zoveel scheelde..
Auto begint beter onderin te trekken en gaat veel harder door!
Dit onderin eerder power komt voornamelijk doordat je ontsteking langer scherp blijft staan.
Ik zeg super upgrade. .
Oja heb gewoon airco

JuT5R

Bedankt voor jullie input. Hebben jullie beide de 52mm versie? Of groter?

maruska

Ik heb een iets andere ervaring met de 52 cm.. Die van mij is verwacht lek, dus ook zoiets kan kapot gaan. Al met ET over gehad, maar denk dat ik buiten de garantie ga vallen. Ik ga weer terug naar origineel. Dat is afdoende.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

V70geRwin

Citaat van: maruska op 09-01-2014 00:20:42
Ik heb een iets andere ervaring met de 52 cm.. Die van mij is verwacht lek, dus ook zoiets kan kapot gaan. Al met ET over gehad, maar denk dat ik buiten de garantie ga vallen. Ik ga weer terug naar origineel. Dat is afdoende.

Komt dit door het gebrek of omdat de winst van de aluminium cooler ook tegen viel?

scania164

@maruska. Waneeer je wilt kan ik hem afpersen en lassen.

Komt dan helemaal goed

JuT5R

Citaat van: V70geRwin op 09-01-2014 09:08:20
Citaat van: maruska op 09-01-2014 00:20:42

Komt dit door het gebrek of omdat de winst van de aluminium cooler ook tegen viel?

Kan natuurlijk ook gewoon een productie fout zijn, hoelang had je hem in gebruik?

M a r c

Productiefout... montagefout.... wie zal het zeggen?  Eerst ook effe daadwerkelijk checken of ie ook écht lekt alvorens men wat roept. Overigens moet een intercooler wel héél hard lekken wil je dat vertaald zien in minder turbodruk, de originele intercooler heeft namelijk af-fabriek al een gaatje erin zitten en dat heeft geen invloed.

Met de huidige intercoolers vooralsnog geen problemen. We hebben net weer een nieuwe verbeterde versie.  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Piet

Heb een paar jaar eentje van ET, niks mee aan de hand en bevalt prima.

Ludo

Hier ook helemaal tevreden mee.
Ook de alu radiator.

Ben wel benieuwd waar die van Maruska dan lek is.

maruska

op het zicht, net onder de bovenste slangaansluiting.
zal morgen even een foto maken van de prut die zich eromheen verzamelt heeft.
dat de IC een beetje vettig is lijkt te kunnen, er zitten echter hele vlagen rond die aansluiting. Maar zoals Marc ook aangeeft, eerst testen. Ik geef alleen wel aan dat ik voornemens ben om de standaard volvo te nemen, aangezien ik geen vermogensjunk ben die de extra capaciteit nodig heeft :)

scania, maak ik graag gebruik van, mits je enigzins in de buurt woont ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

wesdv

Zelf een 50 mm in combi met airco.
Let wel op dat je dan afstandsbusjes erbij krijgt en langere boutjes op het pack weer in elkaar te zetten.
Zaten er bij mij bij maar heb ook van verschillende forum bezoekers vernomen dat dit niet altijd het geval is en dan zal jezelf even moeten hobbyen.
Bij mij functioneert het verder prima.
Ik heb ook gelijk een reversed piping setje gemonteerd dus met druk pijp over het blok direct op de ic.

scania164

Moet zeggen dat de alu radiateur ook super is..
Scheelt ook in olie temperatuur. ..ludo heeft het verschil geloof ik gemeten.
Zit wel vol met alu radiateur en intercooler met airco condensor. ;D

JuT5R

Hoeveel groter is die van ET eigenlijk tegenover de originele?

widebody

Rare vraag misschien:

De Volvo's hebben toch al een FMIC? Een TMIC heb ik bij Volvo nog niet gezien :eusa_whistle:.
Maar dat die maar 20mm is vind ik wel erg weinig.