Interieursensor onvindbaar

Gestart door meistersinger, 08-01-2014 17:21:19

Vorige topic - Volgende topic

meistersinger

Beste mensen,

Sinds een maand bezitter van een V70 eind 1998. Daarvoor trouwens altijd Zweeds gereden. Begonnen met een 740 op LPG, daarna een 740 Estate diesel. Vervolgens een 940 Estate op LPG. Daarna een SAAB 9-3OG en nu dus een V70.

Deze V70 heeft ecc. Maar ik kan de interieursensor niet vinden! Deze hoort achter de louvre /tralietjes te zitten naast de knoppen van de temperatuur en blaasrichting. Dat is in elke V70 classic het geval, toch?

Nu ben ik vanmiddag gaan zoeken. Ik heb namelijk het idee dat de temperatuur wel geregeld wordt, maar als de knoppen op 22 graden staan, blijft het toch te koud.

Heb de radio en het ecc paneel eruit gehaald, overal gekeken en gevoeld, maar kan het niet vinden...

Daarom mijn vragen: -
is het juist dat elke V70 classic met ecc een temp sensor achter het louvre heeft? Zo niet, waar dan?

Hoe loopt de draadboom naar de interieursensor, zodat ik die kan volgen, om te sensor te vinden?

Alvast bedankt! Fred 

Bouke

Hij hoort echt achter dat louvre roostertje te zitten. Als je je schopplaat weg haalt en dat brok piepschuim kan je hem zien , het is een rond zwart pijpje van ongeveer 2,5 cm doorsnee en 7 cm lang. Hij zit vast met twee clipjes die je in moet drukken. Het geheel zit iets gedraait maardat voel je wel met loshalen. Vergeet de stekker ook niet los te halen. Waasrschijnlijk issie vervuild, dus met beleid schoon blazen met lucht.

cornelis-b

Zoals Bouke zegt hij zit achter het roostertje, om er bij te komen vind ik het makkelijker om even de radio er uit te halen en de ECC unit. Je hoeft dan niet op je kop onder het dashboard te kruipen. Bouke gaf het ook al aan, vaak zit er een pluk stof in waardoor de ventilator, een iniminimini gevalletje, niet of nauwelijks meer draait. Schoonmaken is vaak een redding. Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik heb hier een goed exemplaar liggen waar je eventueel mee kan testen. Regio Zaanstreek.

Zo ziet ie er uit.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

meistersinger

Bedankt voor de antwoorden! Maar vreemd genoeg zit hij daar bij mij niet. Ik heb vandaag de radio, ecc module schopplaat en piepschuim verwijderd. Maar hij zit er niet. Achter het roostertje zit een leeg gat.

Waarschijnlijk door de vorige eigenaar ergens anders gemonteerd ofzo. Of ergens achter weggedrukt. Ik zie ook geen losse stekker.

Daarom de vraag: waar komt de kabelboom van de sensor vandaan ? Dan kan ik die volgen en zo bij de sensor komen...

Bouke

Ook ik wil voor je kijken, regio Gouda woon ik.  Laat maar weten wat je wil.

BBS

Hij kan ook losgeschoten zijn. Dat had ik ook en zelfs bij 24 graden temperatuur instelling werd het nog koud in de wagen.
Later bleek dat mijn sensor los lag en ergens halverwege de pedalen bungelde. Daar is het warmer door de elektronica en reageerde de sensor weer op....

Je zou de radio/ECC/schopplaat bestuurderszijde kunnen loshalen en met een lamp ff zoeken... Hij moet er zitten ;)

P.S. Je hebt geen oranje knipperende lampjes op de ECC als je de auto start?
Volvoloos....

meistersinger

Bedankt voor alle reacties en hulpaanbiedingen. Ik woon in Den Haag dus niet zover van genoemde plaatsen af.

Eerst ga ik nogmaals grondig op zoek, en daarom is de tip van BBS, zeer zinvol. Ik heb het vermoeden dat mijn sensor daar ergens ook bungelt (al heb ik hem nog niet gevonden). Ik heb namelijk geen knipperende lampjes, dus hij moet aangesloten zitten. ECC regelt wel temperatuur, maar het blijft net zoals bij BBS te koud.

Bert Jan, kun je iets preciezer zijn, waar hij ongeveer bungelde? En waar de draadboom ongeveer vandaan kwam?

Alvast bedankt! Fred

Bouke

Hij kan nooit ver weg zijn, want kabeltje is niet lang

BBS

Wat Bouke ook zegt, hij kan nooit ver weg zijn ;)
Desnoods haal je de radio eruit, daarna wip je de ECC vanachter er ook uit en haal de schopplaat bij de pedalen maar weg.
Dan is het zoeken naar de ronde sensor of een los groen stekkertje :)

Maar als je geen knipperende lampjes hebt, dan moet de sensor daar ergens in die hoek liggen...

Edit: Bij mij bungelde het ding ter hoogte van de pedalen aan de achterkant ervan...
Volvoloos....

meistersinger

Gevonden! Vandaag nog een keer radio, knoppen, schopplaat en pijpschuim verwijderd. Hij bungelde inderdaad aan de kabelboom, precies in het hoekje van de middelste interieurdelen. Op de tast gevonden, omdat hij daar moest zitten... Bedankt allemaal!

cornelis-b

En nu je hem gevonden hebt draait het inimini ventilatortje als je de wagen start?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

meistersinger

Yep. Had ook nooit knipperende lampjes bij de ecc.

Alleen moest ik gedurende de rit de temperatuur van de ecc steeds hoger zetten om het nog een beetje behaaglijk te houden in de auto. Blijkbaar wordt het in die rand van de console warmer dan in de rest van de auto!

BBS

Mooi dat je het gevonden hebt ;)

Het wordt nu ook vast een stuk aangenamer in de wagen tijdens een auto rit ;)
Volvoloos....