Auto slopen jonger dan 15 jaar bij erkende sloper / demontage verklaring

Gestart door BenB, 16-01-2014 21:41:56

Vorige topic - Volgende topic

BenB

Ik ben van plan mijn 2.5D te slopen. Het virus van Maarten heeft doorgezet..

Maar goed, ik moet dus het wrak bij een erkende RDW sloper brengen die mij ook nog eens een demontageverklaring/sloopbewijs geeft + bon (i.v.m. subsidie van de Gemeente).

Nu lijkt mij dit geen probleem bij een complete rijdende auto, maar wat als ik de wagen strip, motorblok eruit haal en assen eraf haal? Wil een sloop dan nog zo'n verklaring afgeven als ik de wagen daar breng?

Is er iemand die daar iets van weet?? Of iemand die een sloop kent die hier in mee  gaat? Hoef overigens niks voor het wrak te hebben. Gaat mij enkels om het sloopbewijs en bon.

Gr. Ben

haasje

Ga gewoon van te voren even informeren bij een sloop, mijn ervaring is dat de meeste er niet moeilijk over doen.

StefanCJ

Inderdaad vooraf even overleggen, moet wel te doen zijn, helemaal als je hem zelf brengt.

elianmars

Waarom slopen? Is-ie niet goed meer?

blauweroffel

robert31

:) Ik heb ooit een auto jonger dan 15 jaar gesloopt en kwam er toen pas achter dat je dan niet zelf het kenteken kon opsturen. Ik had alleen nog het chassisnummer en de platen. Schoorvoetend heeft de sloper toen het kenteken ingenomen en ik moest ook nog 25€ bijleggen omdat hij zgn verder geen inkomsten had uit de restanten.
Later heb ik door  een andere sloper wel gratis een wrak op laten halen. Wel had ik gemeld van te voren dat ik er heel wat vanaf gehaald had.
Ik denk dat je een paar slopers moet bellen en gewoon duidelijk aangeven wat ze kunnen verwachten. Dan komt het vast wel goed!

Douwe

Je zou de auto ook als geexporteerd kunnen laten registreren.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

cornelis-b

Lijkt me zonde om te demonteren of er moet iets goed mis mee zijn?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

RRRRR_Ramon

Inderdaad, zelf slopen mag niet met een auto jonger dan 15 jaar. Als je er zelf veel vanaf haalt zal een demontagebedrijf er niet veel meer voor geven of je zelfs laten betalen voor het ophalen. Oud ijzer doet momenteel zo n 20 ct/kilo maar aan een auto zit nogal wat "vuil".

Zelf de restanten wegbrengen kan nog wat opleveren of quitte spelen. Zelf slopen en de onderdelen verkopen levert wel meer op dan hem zo verkopen. De oude en zware diesels leveren echt niets meer op, zeker niet bij 400K+.

ik pas zelf ook mijn V70 2.5D gesloopt en het restant verkocht aan een forumlid. Anders was het ook naar een demontagebedrijf gegaan die zou bekijken of hij er nog wat voor gaf of dat ik maximaal €50,- moest betalen.

Citaat van: Douwe op 16-01-2014 22:13:31

En dat kan dus niet meer. Dan moet de exporteur er ook bij zijn en gaat alles volgens de regels zodat hij ook echt het land uitgaat.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

maartendeb

TonV70R

Je zou hem kunnen schorsen en als deze 15 jaar is dan als gesloopt opgeven.
Hiermee krijg je dan niet de premie van de gemeente......
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

Julian

Citaat van: TonV70R op 16-01-2014 22:24:17

Zou ik ook doen.
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

BenB

Citaat van: Julian op 16-01-2014 22:27:30
Citaat van: TonV70R op 16-01-2014 22:24:17

Zou ik ook doen.

Zou ik niet doen. Premie van Gemeente is meer dan de wagen waard is! Vandaar dus mijn vraag.

Sander Swinkels

Citaat van: RRRRR_Ramon op 16-01-2014 22:17:29

En dat kan dus niet meer. Dan moet de exporteur er ook bij zijn en gaat alles volgens de regels zodat hij ook echt het land uitgaat.

Dit is onzin. Vorige week nog gedaan met mijn 306 cabrio.
Platen en papieren meegenomen naar GWK kantoor in Eindhoven, platen ingeleverd, papieren ingeleverd.. Gezegd : de auto wordt geëxporteerd en op een trailer vervoerd.. Paar knaken betalen en klaar.. Weg kenteken.. Je krijgt alle uitvoerpapieren en het is geregeld..

Wij doen het zo al jaren met auto's die jonger dan 15 jaar zijn.. En indien ouder dann15 jaar, gewoon slopen in eigen beheer.. Heb der een standaard brief voor, dat stelt helemaal niks voor..

En het wrak gaat gewoon op een trailer naar de schoothandel.. Enige wat er af moet is de tank en de banden.. Maar bekabeling en hier en daar wat rubbers of andere dingen maakt allemaal niet uit.. Ook glas en zo boeit allemaal niet.. Heb er nog filmpjes en foto's genoeg van.. Hahaha..

Sander
1998 Volvo C70 2.3 T5 (daily)
1991 Peugeot 309 GTi Goodwood (project)
1987 Peugeot 309 Turbo Cup (project)

elianmars

Citaat van: Sander Swinkels op 17-01-2014 00:35:31
Citaat van: RRRRR_Ramon op 16-01-2014 22:17:29

Dit is onzin. Vorige week nog gedaan met mijn 306 cabrio.
Platen en papieren meegenomen naar GWK kantoor in Eindhoven, platen ingeleverd, papieren ingeleverd.. Gezegd : de auto wordt geëxporteerd en op een trailer vervoerd.. Paar knaken betalen en klaar.. Weg kenteken.. Je krijgt alle uitvoerpapieren en het is geregeld..

Wij doen het zo al jaren met auto's die jonger dan 15 jaar zijn.. En indien ouder dann15 jaar, gewoon slopen in eigen beheer.. Heb der een standaard brief voor, dat stelt helemaal niks voor..

En het wrak gaat gewoon op een trailer naar de schoothandel.. Enige wat er af moet is de tank en de banden.. Maar bekabeling en hier en daar wat rubbers of andere dingen maakt allemaal niet uit.. Ook glas en zo boeit allemaal niet.. Heb er nog filmpjes en foto's genoeg van.. Hahaha..

Sander

Als ik het zo eens lees op de site van RDW, stelt dat inderdaad weinig voor en is dat de oplossing: http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Uitvoeren.aspx