weinig km.... waar moet je op letten?

Gestart door gwwesterink, 17-01-2014 17:01:09

Vorige topic - Volgende topic

gwwesterink

Betse volvo-ers,
Ik zag pas een S70 met 50000 op de teller van 1998. Betrouwbare historie. Zijn er ook nadelen wat dat betreft? Waar moet je op letten als je zon volvo wilt kopen?
Alvast bedankt voor jullie, hopelijk, navolgbare volvelijke antwoorden.

Wim Westerink

kulk

Ik zou zo geen nadelen kunnen verzinnen, distributie is nog lang niet aan de beurt en als er voor de rest gewoon
netjes onderhoud is gepleegd, zie ik alleen maar voordelen.

Enige nadeel is vaak de prijs, je betaalt meestal meer terwijl een roffel met 250.000 ,die goed onderhouden is, net zo goed is.

Je zou de km-stand nog uit kunnen (laten) lezen.

Miel850

Distributie heeft ook een levensduur in jaren.
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

kulk

kulk

Justin-850

Vaak is het zo met auto's van respectabele leeftijd en lage kilometerstand dat zaken als distributieriem, multiriem en rubbers van ondermeer ophanging worden geacht nog "fris" te zijn. Dit hoeft echter absoluut niet zo te zijn. Zoals hierboven gemeld wordt heeft een riem ook een leeftijdsgrens. Is deze leeftijd gepasseerd dan zou ik deze direct vervangen, aangezien ook een distr.riem kan uitdrogen.

Verder kunnen zaken als carterventilatie sneller verstoppen dan wanneer er veel kilometers zijn gereden (aankoeken in de leidingen als de auto weer een tijd stilstaat).

Als de auto altijd kleine stukjes heeft gereden (rondjes om de kerk) dan is de auto wellicht niet altijd op bedrijfstemperatuur gekomen. Check daarom goed of de koelvloeistof geen olie bevat, of andersom. Koppakkingen kunnen dan bij intensief gebruik kuren gaan vertonen. Ook kan koelvloeistof aankoeken/verstoppen in de leidingen e.d.

Uiteraard kun je nooit een gebruikte auto kopen met 100% zekerheid, maar je kunt de risico's wel zoveel mogelijk inperken.

succes!

gr. Justin

henry classic v70

Ik zou me ook niet blindstaren op de kmstand..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

cornelis-b

Citaat van: henry classic v70 op 17-01-2014 17:57:46
Ik zou me ook niet blindstaren op de kmstand..

Heb ik ook niet gedaan :D
Vandaag kwam 75800 voorbij op de teller  ;D ;D

Ik zou zeggen vraag naar de historie en wie zegt dat de riemen niet zijn vervangen?
Waarom altijd gelijk denken stand is laag dus zal allemaal wel vervangen moeten worden, wie weet werd er alleen op zondag met de auto gereden en dan een rit van 200 kilometer.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

TonV70R

Citaat van: kulk op 17-01-2014 17:33:50
He das toevallig, iemand post net deze in tips:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=243218336&asrc=st

Is dat 'em?

is ook al verkocht, dus waar je op moet letten:
Heb ik geld dan meteen erop af en niet wachten  ;)
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

gwwesterink

Hij is inderdaad al verkocht (die van autoscout)  :(

TonV70R

Citaat van: gwwesterink op 17-01-2014 18:20:30
Hij is inderdaad al verkocht (die van autoscout)  :(

Niet te lang wachten en er op af.
de meeste bieden op van alles maar bellen is net wat effectiever ;)
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022