Vervanging Dynaudio

Gestart door V70 sjefke, 17-01-2014 20:57:31

Vorige topic - Volgende topic

V70 sjefke

Het is algemeen bekend dat een originele Dynaudio set niet meer te krijgen voor onze klassiekers. Een enkele keer komt er een set voorbij, maar die is zo weg, of duurder dan ik een aantal jaren geleden nog met korting kon kopen bij Bluekens ('had ik maar niet naar mijn vrouw geluisterd... :))
Heeft iemand een idee voor goede vervangers? Ik bedoel: heeft iemand een idee welk merk/type kan zich meten met de geluidskwaliteit van de Dyns?
Ik heb de hoop opgegeven om voor een redelijke prijs een set te vinden.

TonV70R

Citaat van: V70 sjefke op 17-01-2014 20:57:31
Het is algemeen bekend dat een originele Dynaudio set niet meer te krijgen voor onze klassiekers. Een enkele keer komt er een set voorbij, maar die is zo weg, of duurder dan ik een aantal jaren geleden nog met korting kon kopen bij Bluekens ('had ik maar niet naar mijn vrouw geluisterd... :))
Heeft iemand een idee voor goede vervangers? Ik bedoel: heeft iemand een idee welk merk/type kan zich meten met de geluidskwaliteit van de Dyns?
Ik heb de hoop opgegeven om voor een redelijke prijs een set te vinden.

even zoeken op het forum op Dynaudio:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,68172.0.html

en zo staat er nog wel meer op ;)
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

cornelis-b

Ik heb redelijk goede ervaring met  Infinity Kappa maar of ze echt de Dynaudio kunnen vervangen ................................... geen idee.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

UserID25761

Er zal ongetwijfeld ergens een speaker zijn die dezelfde kwaliteit heeft ( misschien zelfs wel beter)  :eusa_whistle:

)()()sT

Citaat van: NickGR op 18-01-2014 11:19:51
Er zal ongetwijfeld ergens een speaker zijn die dezelfde kwaliteit heeft ( misschien zelfs wel beter)  :eusa_whistle:

In de radiomodus vind ik het verschil met m'n oude setup niet eens zo enorm.... Er zal dus vast wel wat beters zijn ;)

NinaPaul

Hangt totaal af van de geldzak die je ertegen aan wil gooien. Wat voor versterker je hebt/wil gebruiken. Welke setup je wilt, etc.

van  bijvoorbeeld JBL CS-5C ~ € 80,- naar MTX T8502 ~ € 299,- tot (belachelijk dure speaker als) Polk Audio SR5250 € 699,-

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Arnie82

Zijn veel goede merken beschikbaar... Juiste montage is ook erg belangrijk.

Ik heb zelf de Dynaudio woofer icm Vifa tweeters... Een prettige match! Wellicht dat je bij Vifa eens naar geschikte woofers kan kijken.

*edit* kijk ook eens bij www.europe-audio.com
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey