transport t5-r van grenoble naar nederland

Gestart door Malleguus, 18-01-2014 18:59:01

Vorige topic - Volgende topic

Malleguus

beste volvo liefhebbers,

misschien hebben jullie wel gelezen dat mijn geliefde t5r in barre staat in frankrijk staat na ongeluk... ik ben heel druk geweest met het regelen van transport...maar de verzekeringen willen dit niet doen ivm dagwaarde....

ik weil hem wel graag terughebben, dan goed kijken en ik denk de onderdelen aan andere t5-r liefhebbers doorsluisen...
er zat aardig wat nieuw spul op... nivomats, voorveren blokken schijven, slangen, dynamo,verder goeie velgen, blok nog intact volgens mij.... iig heel zonde om daar te laten vernietigen....

wie kan mij helpen...... ik ga daar maandag weer voor een week heen en misschien wel terug met ambulance en volvo...

anders kost het me geld om hem terug te lten brengen.... iemand ideeen of wil iemand hem ophalen overnemen....
roept u maar!!!
gr
Aike

GroKo

Jan_D.

Citaat van: GroKo op 18-01-2014 19:02:51
Waar staat de auto precies?

Aan de titel van het topic te zien: Grenoble

UserID6342

arjen850

Sbv

maak eens een optel som wat het kost om de auto naar Nederland te halen. Heen en terug rijden dus en dan wat je denk aan onderdelen te verkopen.

Denk dat er in transport nog wel wat geld gaat zitten. De auto zelf...blok zou ik goed nakijken of er geen schade op zit.
Interieur heeft ook een klap gehad.
De voorkant kan je denk ik wel afschrijven.

pwberg

Citaat van: Sbv op 18-01-2014 19:46:04
maak eens een optel som wat het kost om de auto naar Nederland te halen. Heen en terug rijden dus en dan wat je denk aan onderdelen te verkopen.

Denk dat er in transport nog wel wat geld gaat zitten. De auto zelf...blok zou ik goed nakijken of er geen schade op zit.
Interieur heeft ook een klap gehad.
De voorkant kan je denk ik wel afschrijven.

Wellicht een forumlid wat in ruil voor de kosten en wat onderdelen wilt rijden? Dan kan het nog wel rendabel zijn.......
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Douwe

Aan heen en weer rijden (+/- 2000 km) ben je al snel 2/300 euro kwijt aan brandstof excl. tolwegen. Hier komt nog een stuk onderhoud en slijtage bij.
Voordeel is wel dat je in Luxemburg goedkoop kunt tanken ;D
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Martijn84

Denk dat ik op en neer wel 3/4 tanks benzine leegrijdt. En al zeker met een aanhanger met nog een auto erop.
Wat jammer van de auto zeg.
Kun je beter met een auto op G3 en een aanghanger rijden :)

)()()sT

Nou, in Frankrijk is gas enorm prijzig en met een caravan doe ik met de R al 1:5/6 op lpg.
Daarnaast.... Je moet echt met een bus+trailer op en neer.
Wel een leuk tripje lijkt me :)

TonV70R

Kun je er niet beter heen rijden met een lege auto   (en evt dichte aanhanger)en daar dan de bruikbare onderdelen afhalen?

Motor zal wel wat meegekregen hebben en wat brengt een motor op?
De bruikbare spullen eruit halen en meenemen.
(achterklep, nivomats etc)

Plaatwerk aan de voorzijde is toch niet meer bruikbaar, deuren??

Zou inderdaad wel even de kosten afwegen tov wat het opbrengt, hoe moeilijk het misschien ook is om de auto daar te laten staan.
Krijg je daar nog geld voor de T5-R?
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

StefanCJ

Wat Ton zegt, daarheen rijden, al dan niet met aanhanger, en bruikbare onderdelen eraf halen.  Met een bus met autoambulance erheen rijden kost aardig wat aan brandstof en tol.

UserID6342

Citaat van: arjen850 op 18-01-2014 19:43:45
Citaat van: Dirk342 op 18-01-2014 19:39:53
Strakke opmerking ! :evil: ;D ;D

zullen wij ff Dirkie? ;D ;D
Als TS 500 toegeeft halen we 'm wel op en is de auto voor ons, dan is tie meteen van dat vervelende probleem af :evil: ;D ;D

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 18-01-2014 21:11:57
Citaat van: arjen850 op 18-01-2014 19:43:45
Citaat van: Dirk342 op 18-01-2014 19:39:53
Strakke opmerking ! :evil: ;D ;D

zullen wij ff Dirkie? ;D ;D
Als TS 500 toegeeft halen we 'm wel op en is de auto voor ons, dan is tie meteen van dat vervelende probleem af :evil: ;D ;D

proest ;D ;D neem er nog 1 Porky ;D

even zonder dollen, ik vind de opmerking van Ton lang zo gek nog niet..

UserID6342

Heb nog niets op hoor..... ;D

Maar mag je in Grenoble wel sleutelen, als je de motor eruit wilt halen heb je minimaal een motortakel nodig, etc.  Waar naar toe met de nog aanwezige vloeistoffen ??

Allemaal wel dingen waar je rekening mee moet houden om niet voor verrassingen te komen te staan daar.  Beter om auto in zijn geheel op te (laten) halen maar dat kan praktisch niet voor een pakje shag....  Dat mag heel simpel zijn neem ik aan.

Het bedrag wat ik in eerste instantie zei was als geintje bedoelt, maar hoe langer ik er over na denk (vanuit de zijde van de transporteur) hoe meer dat bedrag wel een heel eind blijkt te kloppen.... wilt de transporteur er iets aan overhouden (en dat zijn de eigendomspapieren van de auto) want voor 500 heen en terug is ver onder kostprijs....