automaat schokt!

Gestart door rvweel, 21-01-2014 19:23:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rvweel

Ik heb een automaat die schokt ???,

Als ik file rijd of stil sta voor een stoplicht , dan schokt ie! En als ik em dan in zn vrij zet is het meestal over!

Weet iemand toevallig wat dat kan zijn ?Het is een v70 2.5 T automaat met 358500 km, en ik heb em pas 4000 km

Mvg
R vw
'97 v70 2.5 T aut. 359000 en counting

Justin-850

Ik denk dat er iets kapot is, misschien eens naar een dealer in de buurt om een diagnose te laten stellen? Via het internet ga je er namelijk niet achter komen, kunnen honderden oorzaken voor zijn.

Succes!

konniekip

bandt het pijltje op het dashboard? dan eerst code uitlezen, zie het forum voor hoe je dat doet.

rvweel

Er brand geen pijltje!
'97 v70 2.5 T aut. 359000 en counting

konniekip

kun je het schokken nauwkeuriger omschrijven? Wanneer treedt het op? Is het niet gewoon de lockup die hard inkomt ? In dat geval kan een oliewissel nog wel eens werken? In zekere zin is schokken nog wel normaal tot op bepaalde hoogte

Martijn84

Moeilijk te zeggen zo.
Olie doet meestal al wonderen, maar ook niet altijd..

FrankvdAa

Citaat van: konniekip op 21-01-2014 21:19:06
kun je het schokken nauwkeuriger omschrijven? Wanneer treedt het op? Is het niet gewoon de lockup die hard inkomt ? In dat geval kan een oliewissel nog wel eens werken? In zekere zin is schokken nog wel normaal tot op bepaalde hoogte

Bij filerijden en stilstand voor het stoplicht doet de lockup m.i. niets.

Mogelijk iets in de koppelomvormer? Dat is waar de energie vd motor naartoe gaat bij stilstand in D.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

rvweel

Het gebeurd meestal, als hij goed warm is. ,  s'morgens als ik naar de zaak rij heb ik er meestal geen last van tot ik langere tijd in de file moet staan, als ik dan weer gas geef is het weer over of als ik hem in neutraal zet, en als ik heel langzaam (zeg maar  al remmend voor een stoplicht of de file) rij. en als ik na de eerste rit van die dag hem nogmaals die dag mee rijd.
'97 v70 2.5 T aut. 359000 en counting

Bouke

Kijk eerst even naar het oliepeil van je automaat, als er niet genoeg in zit schokt het ook. Dat zou de makkelijkste fix zijn als dat het is natuurlijk.

rvweel

olie heb ik al gepeild! er zit genoeg in ! , dus dat is het niet.
'97 v70 2.5 T aut. 359000 en counting

Sbv

Ik heb eventueel nog wel een bak liggen welke uit een S70 2.5T gekomen is en voor de demontage van de auto goed werkte.

Zitten er eventueel foutcodes in ?

Olie een keer verversen ? Hoe zag de olie er uit wat rood of zwart ? Rook het verbrand ?

V70geRwin

Citaat van: rvweel op 22-01-2014 11:23:42
olie heb ik al gepeild! er zit genoeg in ! , dus dat is het niet.

Heb je het instructieboekje aangehouden?

Dus warm rijden, door alle versnellingen heen halen, 2 min wachten en dan pijlen?

rvweel

Olie was nog rood , Nee had hem niet warm gereden, was al een uurtje of 2 a 3 afgekoeld. Ga ik dat vanavond eerst ff doen!,  Door de versnellingen heen halen betekent dat ik hem van de verschillende standen moet rijden ? Bijv 1,2,3,d of zoiets ?
'97 v70 2.5 T aut. 359000 en counting

V70geRwin

Citaat van: rvweel op 22-01-2014 13:32:56
Olie was nog rood , Nee had hem niet warm gereden, was al een uurtje of 2 a 3 afgekoeld. Ga ik dat vanavond eerst ff doen!,  Door de versnellingen heen halen betekent dat ik hem van de verschillende standen moet rijden ? Bijv 1,2,3,d of zoiets ?


Je rijd hem warm.
Je stopt.
Hendel van de versnellingen in elke versnelling (R, D, 3 en L etc) 5 seconden laten staan, daarna in P.
2 min wachten.
dan pijlen en kijken aan de kant HOT van de peilstok (mooiste is eerst even afvegen met een schone doek).

je kan beter ruiken aan de olie of deze verbrand ruikt, maar de kleur is ook belangrijk hoor, doe maar een paar druppels op een wit papier kan je de kleur goed bekijken.

NinaPaul

Vergeet de rem niet ingetrapt te houden ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz