automaat schokt!

Gestart door rvweel, 21-01-2014 19:23:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rvweel

Eigenlijk alleen als stil ofbijna stil sta met de rem erop! Maar alleen als tie heel goed warm is
'97 v70 2.5 T aut. 359000 en counting

rvweel

Als ik hem dan in zijn N zet is het over !  Dat doe ik dan ook meestal preventief als ik iets langer voor het stoplicht sta of evt in de file !
'97 v70 2.5 T aut. 359000 en counting

risky147

#47
Tja eerst uitsluiten dat het niet de motor is
In het geval dat het niet de motor is:
Het schokken heeft meestal met oliedruk in de bak te maken..
Dat kan de bak lang vol houden voordat hij echt de geest geeft
Het volgende gaat waarschijnlijk gebeuren: niet meer kruipen in achteruit en gas moeten geven om weg te komen wat weer een schokkerig reseltaat geeft
Daarom mijn vraag over het inschakelen als deze niet gelijk reageerd is dat een indicatie van de oliedruk.
Het schokken is meestal een voorbode van  olie drukverlies in de bak.
Dit kan je laten meten bij een specialist

mvg
Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

rvweel

Hij gaat volgende week even naar "Toncar" daar gaan ze er even naar kijken( in iedergeval de onsteking) en aansluitend laat ik em even flushen, hopen dat iet het dan nog even vol houd!

misschien hebben ze deze week al tijd ? ga ik zo maar ff bellen denk ik. ( heb er nu al 3 dagen niks van gemerkt)

Mvg
'97 v70 2.5 T aut. 359000 en counting

NinaPaul

Citaat van: risky147 op 26-01-2014 21:37:11

De "Lock-up"

Een Lock-up is een blokkeer (sper) verbinding om de (geringe) slip van de koppelomvormer te elimineren. Een Lock-up is een mechanische schakelmof, welke boven een bepaald toerental de motor "vast" aan de automaat koppelt. Een koppelomvormer houdt namelijk altijd een lichte slip. Dit veroorzaakt niet alleen warmte, maar ook een hoger brandstof verbruik. Als de motor onder de toeren zakt ontkoppelt de Lock-up weer. De koppelomvormer zal dus weer in slip komen. Rijdt heerlijk soepel, maar levert ook veel warmte in de automaat op.




Wat was er verkeerd ? omdat ik het een soort versnelling noemde om het voor de gewone rijder
Wat makkelijker uit te leggen ?


ontopic.

Mooie quote van de Land Rover Club Holland. (http://www.lrch.nl/kennisbank/automatische-versnellingsbak-types-werking-en-onderhoud)

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

rvweel

 beter goed gejat , dan slecht bedacht ! ;D, en als het klopt waarom dan niet  ;)
'97 v70 2.5 T aut. 359000 en counting

NinaPaul

Helaas klopt deze informatie ook niet (helemaal), is ook niet zo vreemd aangezien het over een andere bak gaat.
(Overigens wel geleverd in de Volvo 7 en 9 serie)

Bijvoorbeeld:
Citeerwelke boven een bepaald toerental de motor "vast" aan de automaat koppelt... ...Als de motor onder de toeren zakt ontkoppelt de Lock-up weer.
Is onjuist.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ludo

Citaat van: NinaPaul op 27-01-2014 12:19:28
Is onjuist.

Dan vertel een keer hoe het wél zit.
Dit oeverloos welles/nietes gaat anders nerges over.  ::)

NinaPaul

Ik ben niet de persoon die claimt
CiteerHeb al heel veel van die bakken gereviseerd dus weet waar ik over praat ::)

Met de zoekfunctie van het forum kan je veel informatie vinden. Ook die van de lock-up.
Ik claim niet alles of veel te weten, maar de informatie die ik verstrek ben ik altijd zeker van.


"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

risky147

Beetje Jammer van de topic vervuiling
Ik doe daar ook niet meer aan mee...anders waarschijnlijk volgend jaar nog bezig

Ontopic

Laat het maar horen wat eruit komt
Misschien is het beter om eerst de druk te laten meten voordat je gaat flussen
Dan weet je gelijk waar je aan toe bent.
mvg

Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

rvweel

Dat is goed ! Aan een dergelijke bijdrage heb ik wat! Ik laat ff de druk meten mocht die oke zijn dan miss toch ff flushen. Wederom vandaag geen last van gehad ook niet voor het stoplicht! Heb ook amper file gehad!  Dusja het blijft ff een dingetje :eusa_wall:! Moet echt een uur of anderhalf gereden hebben ofzo , want na een half uur doet ie niks ???
'97 v70 2.5 T aut. 359000 en counting

rvweel

Goedenavond, heb em laten fluschen  ga er morgen mee rijden ,ben benieuwd of dat hetbeter is of word naar het schijnt duurt het even voordat ie dan weer helemaal oke is na het flushen ? Geen idee jullie miss?
'97 v70 2.5 T aut. 359000 en counting

V70geRwin

Citaat van: rvweel op 04-02-2014 22:09:39
Goedenavond, heb em laten fluschen  ga er morgen mee rijden ,ben benieuwd of dat hetbeter is of word naar het schijnt duurt het even voordat ie dan weer helemaal oke is na het flushen ? Geen idee jullie miss?

Nee, dat merk je als het goed is direct.

florisk

heb je de ontsteking nou al vernieuwd? Ik herken je probleem en bij mij was het schokken in 'D' voor het stoplicht verholpen met nieuwe bougies, kabels, rotor en verdelerkap.

rvweel

@florisk , meen je dat nou. ik moet eerlijk zeggen dat ik niet het gevoel had dat het in de ontsteking zou kunnen zittten, dus miss dom maar heb ik dus niet laten controleren. had jij het altijd ? of alleen als hij warm was ?
'97 v70 2.5 T aut. 359000 en counting