cruise control werkt niet

Gestart door tieske104, 23-01-2014 18:45:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tieske104

beste forum leden.

ik heb al goed gezocht op het forum wat het probleem zou kunnen zijn met de cruise control van mijn volvo s70 2,5 v20 (1997)

ik heb gelezen dat het een aantal dingen kan zijn.

maar hoe controleer ik dit goed? zodat ik zeker kan zijn dat dit het niet is.

ik las dat het de rem/koppeling schakelaar kon zijn.
nu heb ik deze bekeken en een wit "schuifje" naar het pedaal toe geschoven.
dit had dus geen nut ofja de cruise werkt nog niet.

ten tweede kon het aan het stangetje liggen wat tussen het gaspedaal en een vacumpotje zit.
deze zouden nogal eens los gaan.

deze zit nog vast dus dat is het ook niet.

verder kan het nog aan de vacuüm slangen liggen.

nu heb ik al eens gekeken naar de slangen maar kan zo snel niet zien of die lekken,

hoe kan ik dit controleren?
en welke loopt waarheen?

dan denk ik dat ik er het beste een vacuümpomp op zetten en testen of deze vacuüm houden,

maar waar lopen de slangen precies heen?

mocht dit het niet zijn dan zal het waarschijnlijk een elektrisch probleem zijn.
maar hoe kan ik daar achter komen?

mocht ik nog iets vergeten dan hoor ik het heel graag.

alvast bedankt.

mvg
thijs


tieske104

Niemand geen tips?

Ik wil hem graag gaan maken. Maar weet niet hoe

Ries van de Zilverschuit

Er staat hier een topic (sticky zelfs volgens mij) over het inbouwen van cruise controle. Daar is veel info te vinden. Even zoeken en je zult het wel vinden. Is al van alles over geschreven. Sowieso kan het geen kwaad om die schakelaars te vervangen. Bij mij deed de cc ook helemaals niets, totdat ik ze vervangen had. Kosten maar circa 10/15 euro per stuk.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

elmarconi

#3
Ik zal er eens een zwengel aan draaien. De vacuumpomp zit ergens onder de accubak.
Accu eruit, dan moet je 'm wel vinden.

Lees dit maar eens aandachtig door.  Testen van de pomp en leidingwerk doe je dmv een draadbruggetje.
--
Autogas Inside . . .

Ries van de Zilverschuit

Inderdaad een waardevol document. Heb indertijd met dat draadbruggetje ook de cc getest. Motor ging steeds sneller lopen, toen het draadje er snel uit getrokken.  ;) (Dus zonder te rijden).
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

tieske104

Bedankt voor de reacties,

Ik ben gaan lezen en ben gaan testen.

Ik heb het draadbruggetje gelegt.
En mijn pomp werkt maar hij bromt een beetje zielig.
Ik weet niet of dit zo hoor ofniet.

Ik heb het ook met lopende motor getest maar toen ik het bruggtje gelecht had liep het toerental niet omhoog.

Dus ik denk dat ik een vacum lek heb.

Of denk ik fout?

elmarconi

Klinkt logisch. Nu de vacuumleidingen nalopen!
--
Autogas Inside . . .

blauweroffel

Kijk eens goed naar de balg bij het gaspedaal.
Haal het slangetje eruit, druk m in en leg je vinger op het uiteinde, als de balg nu toch weer langzaam volloopt met lucht heb je het probleem te pakken: lekke balg.
Check ook even de rubber verbindingsstukjes, kan ook een scheurtje in zitten, zie je bijna niet.

groet

BR