Lektest

Gestart door Benny03, 24-01-2014 15:46:25

Vorige topic - Volgende topic

Benny03

ze hadden het over zuigerveren

glenfiddich1983

Citaat van: Benny03 op 24-01-2014 16:11:14
Citaat van: glenfiddich1983 op 24-01-2014 16:08:00
Citaat van: Benny03 op 24-01-2014 16:02:35
Citaat van: glenfiddich1983 op 24-01-2014 16:01:45
Rookt hij ook? Of sporen van olie door koelvloeistof of omgekeerd?

nee geen koelvloeistof probleem! alleen olieverbuik

Maar zie je dat olieverbruik ook terug in rook/walmen uit de uitlaat?

En hoeveel olie verbruik je? Vul je hem altijd tot de max bij?

Is de lektest herhaald? (Weet niet of die meting vals kan zijn?)

nee vul em bij tot 50% en ook een fixe walm uit de pijp bij een stoplicht bvb compressie test was ook niet al te best..

Viergasmeting laten doen denk ik?

Volgens mij kan je dan icm de resultaten van de lektest concluderen of er sprake is van een lekke/verbrande klep.

Volgens mij klinkt dit verhaal zo niet direct als lekke koppakking of gescheurde cillinderwand (de "2.5T-kwaal").

Of zie ik dat verkeerd, waar zijn de deskundigen?  :eusa_angel:
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

grijzev70tdi

Citaat van: Benny03 op 24-01-2014 16:14:31

Blok gaar dus ;)

Grolsch, het klinkt al lekkerder

leons850

Citaat van: glenfiddich1983 op 24-01-2014 16:15:03

nee vul em bij tot 50% en ook een fixe walm uit de pijp bij een stoplicht bvb compressie test was ook niet al te best..

Volgens mij kan je dan icm de resultaten van de lektest concluderen of er sprake is van een lekke/verbrande klep.

Volgens mij klinkt dit verhaal zo niet direct als lekke koppakking of gescheurde cillinderwand (de "2.5T-kwaal").

Citaat van: glenfiddich1983 op 24-01-2014 16:15:03

Ik ben geen deskundige maar dit klinkt inderdaad niet als de 2.5T kwaal.
maar gescheurde cilinderwand... de monteurs kunnen denken van het zijn de veren maar dat kan dus ook best de wand zijn.
Ik ben bang dat je dan toch de afweging moet maken ga ik het blok open maken, wanneer je dit zelf kan kost dit niets behalve tijd.
Of ga je direct voor een blok wissel oid, kost geld.
Slopen kan ook nog.
Ik denk dat de experts maar eens van zich moeten laten horen...
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Marty__Mouse

Heel erg balen... Ik ben bang dat je hetzelfde hebt als wat ik heb gehad met mijn 2.4t.

Ook verschrikkelijk veel olieverbruik en een mistgordijn bij stevig wegtrekken.

Lees hier de bevindingen maar eens:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,58294.msg1412905.html#msg1412905

Uiteindelijk heb ik gekozen voor een nieuw motorblok omdat ik net als jij pas een verse lpi installatie en ook een andere turbo en nog veel meer dingen had vervangen.

Totaal kwam de motorswap me op zo'n €6000-€6500,- te staan, maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik meerdere dingen heb laten veranderen die behoorlijk veel geld hebben gekost wat niet persé nodig was.

Naast het vervangen van het blok heb ik ook alle sensoren vervangen, downpipe vervangen voor 3", is de gasinstallatie aangepast met nieuwe software, injectoren en computer (op de tank na dus compleet nieuw) en is de auto getuned door Fasttech die er ook meerdere dagen aan hebben gezeten.

Puur het vervangen van het blok had denk ik ook wel voor de helft van het geld gekund.
Nog steeds veel geld maar wellicht wel de moeite waard.

Bij mij heeft dirk342 samen met Arjan850 de klus uitgevoerd en voor en na mij hebben ze er nog vele meer van een nieuw hart voorzien.

Heel vervelend, maar houd er dus rekening mee dat het voor je motor over en uit is..  :-\

Het opentrekken van je motor kost ook behoorlijk wat tijd en dus geld en dan moet je nog zien dat je het kunt repareren. Daarom is een motorswap meestal interessanter..

Succes!

When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

NinaPaul

Een lektest is om een zo juist mogelijke diagnose te stellen. (hoe groter de lekkage hoe makkelijker op te sporen).
Aan deze test heb je dus niets gehad, aangezien ze geen uitsluitsel/diagnose hebben gegeven.
(het "je meet altijd wel iets, maat wat is het" principe.)

Met enkel deze gegevens ben je dus niets, want het kan nog steeds van alles zijn. Van gat in de zuiger tot scheur in het blok.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

NinaPaul

Ik vind een motorswap voor een motor met "150dkm sloop km's" een grotere gok dan een motor openmaken en repareren.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Benny03

Dus ik kan m'n roffel wel gaan slopen aangezien ik net een huis heb gekocht en daar al mijn centen inzitten

rico

Citaat van: Benny03 op 24-01-2014 20:13:17
Dus ik kan m'n roffel wel gaan slopen aangezien ik net een huis heb gekocht en daar al mijn centen inzitten

Die kans is wel aanwezig,maar ga voor zekerheid en laat een test uitvoeren waar je uitsluitsel krijgt en niet een waarschijnlijke diagnose.
Aan de hand van advies kan je dan je beslissing maken.

S6

arjen850

Citaat van: NinaPaul op 24-01-2014 17:01:33
Ik vind een motorswap voor een motor met "150dkm sloop km's" een grotere gok dan een motor openmaken en repareren.

ow? Waarom? Als je alles zelf kunt eens, maar anders weet ik dat zo net nog niet.. Ik acht de kans zeer wel aanwezig dat je, net als zovelen de sigaar bent van de fijne 2.5 T motor. En dat is ronduit sneu, juist omdat je net zoveel hebt uitgegeven aan je auto.

BBS

Citaat van: Benny03 op 24-01-2014 16:13:55

Er staat hier toch op het briefje dat hij lekt bij de aansluiting van de intercooler en een "Spruitstuk" :eusa_think:

Speling gecontroleerd op de Turbo ?
Volvoloos....

Benny03

Citaat van: arjen850 op 25-01-2014 11:07:17
Citaat van: NinaPaul op 24-01-2014 17:01:33

ow? Waarom? Als je alles zelf kunt eens, maar anders weet ik dat zo net nog niet.. Ik acht de kans zeer wel aanwezig dat je, net als zovelen de sigaar bent van de fijne 2.5 T motor. En dat is ronduit sneu, juist omdat je net zoveel hebt uitgegeven aan je auto.

Ja baal er flink van ook omdat de koets/interieur nog zo net is.. Is er niet iemand die samen met mij een duidelijker diagnose kan stellen want meer geld naar de auto zonder dat ik zekerheid heb is op het moment geen optie..

Benny03

Citaat van: BBS op 25-01-2014 11:35:06
Citaat van: Benny03 op 24-01-2014 16:13:55
http://i42.tinypic.com/4hce9w.jpg

Er staat hier toch op het briefje dat hij lekt bij de aansluiting van de intercooler en een "Spruitstuk" :eusa_think:

Speling gecontroleerd op de Turbo ?

De turbo is pas 10.000km nieuw

grijzev70tdi

Citaat van: Benny03 op 24-01-2014 16:14:31

En hier staat zuigerveren  ???
Grolsch, het klinkt al lekkerder

BBS

Ik zou dus eerst eens gaan kijken naar de pakkingen en intercooler...
Misschien is de compressie dan wel beter en het olieverbruik/lekkage dan ook een stuk beter zodat je nog even voort kunt ;)
Volvoloos....