Lektest

Gestart door Benny03, 24-01-2014 15:46:25

Vorige topic - Volgende topic

Hengeveld

Klepsteelrubbers vervangen kan ook zonder koprevisie. Kop hoeft er niet af.

RoelNL

klopt maar door alle aanslag die op de kleppen zit heb je mogelijk last dat de compressie niet optimaal is en voor LPG is dat wel zeer belangrijk voor de verbranding.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Ries van de Zilverschuit

Dus aanslag kan er voor zorgen dat de kleppen niet helemaal goed meer afsluiten?

Is die aanslag (koolaanslag?) op een of andere manier te verwijderen? Volgens mij heb ik hier wel eens de tip gelezen om op de snelweg een minuut of vijf met 5000 toeren te gaan rijden. Dan zou de boel schoon branden. Of zijn hier ook middeltjes voor?

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Benny03

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 12-02-2014 20:46:52
Dus aanslag kan er voor zorgen dat de kleppen niet helemaal goed meer afsluiten?

Is die aanslag (koolaanslag?) op een of andere manier te verwijderen? Volgens mij heb ik hier wel eens de tip gelezen om op de snelweg een minuut of vijf met 5000 toeren te gaan rijden. Dan zou de boel schoon branden. Of zijn hier ook middeltjes voor?

Klopt dat noemen ze de Italian tune up

NinaPaul

Dat kleppen niet helemaal goed sluiten is enkel een "probleem" bij de uitlaatklep, deze kan dan zijn warmte niet kwijt en zal verbranden.
Dit verbranden gebeurd sneller op LPG, omdat daarmee de temperatuur hoger is.

(Slechter lopen is ook een probleem natuurlijk)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Benny03

Nou ik mag concluderen dat het olieverbruik weg is. Waarschijnlijk zat het een en ander niet helemaal lekker na al dat rustige rijden en moest i gewoonweg even opengetrokken worden :)

Hengeveld

Dat zou duiden op tijdelijke verstopping van de carterventilatie.
Fijn dat het over is. Hopen dat het zo blijft.