Boetepot 2014

Gestart door grijzev70tdi, 24-01-2014 15:51:27

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

Citaat van: MVeldhuis op 27-01-2014 22:40:52
Wat een kul, als je niet veilig kunt inhalen (te hard is onveilig) dan haal je maar niet in.
Omdat anderen (kids notabene) iets doen wat onverstandig is mag jij de regels aan je laars lappen?

Ben ik niet met je eens.
Vlot inhalen op een B weg is wel zo veilig. Lang blijven hangen op de andere weghelft is een
stuk onveiliger.

Hans

P.S.: Heb je die enorm dure bak van je al verkocht?  :evil:

cornelis-b

Citaat van: Hans Duiven op 27-01-2014 23:45:14
Wat een kul, als je niet veilig kunt inhalen (te hard is onveilig) dan haal je maar niet in.
Omdat anderen (kids notabene) iets doen wat onverstandig is mag jij de regels aan je laars lappen?

Ben ik niet met je eens.
Vlot inhalen op een B weg is wel zo veilig. Lang blijven hangen op de andere weghelft is een
stuk onveiliger.

Hans

Plus 1
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

cornelis-b

Kijk ook eens naar deze uitzending waar waar een medewerker vna het OM aan het woord is. Het begint op 1:20 en de opmerking van de man op 1:32 is wel heel interessant: een inhaal manoeuvre.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1393364
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Vulk

Het is wel gevaarlijk wat je schrijft lijkt me. Op de foto zijn geen fietsers meer te zien, wat wil zeggen dat je ze al voorbij bent en dus al aan het vertragen bent.
Eigenlijk zeg je nu dat je nog een stuk sneller ging dan 57km/u. ;)
Ik ben benieuwd hoe ze hier op gaan antwoorden, maar ik vrees dat je je gelijk niet zal halen.

elianmars

Citaat van: Ludo op 27-01-2014 17:26:48
Citaat van: Vulk op 27-01-2014 12:56:17
Zal nog wel meevallen denk ik, 70 euro?

Nou, voor mij mag het 700 zijn.
Anders kan hij de wegen net zo goed in NL gaan kapot rijden.  ;D

Dit was op van de weinige stukjes normale snelweg. Dus gaat het gaspedaal wat verder naar beneden. Eindelijk eens geen putten en gaten ontwijken  :eusa_dance:  ;D

V70geRwin

Citaat van: grijzev70tdi op 24-01-2014 15:51:27
Volgens mij was ie er nog niet.

En om maar gelijk goed te beginnen:

397 euro  :'( Word weer paar maand voor niks werken

Reden: Kenteken 240 te laat opgestuurd en was niet verzekerd (ding was al plat zo ongeveer ::))

Die heb ik hier ook liggen.

Kenteken opgestuurd naar RDW, helaas niet aangetekend, weg bij moeder post of bij RDW en ipv de brief met afmelding een brief dat ik niet verzekerd was.

Ga ook bezwaar maken want:
1. auto was al opgehaald
2. ik heb geen waarschuwing gekregen die men altijd eerst stuurt (had dan nog iets met verzekering kunnen regelen om alsnog gauw te verlengen, nu was het gat te groot, wel geprobeerd maar Ohra wilde niet, gelijk opgezegd bij die graaiers)

Daarentegen al maanden niets gehoord op mijn bezwaar voor een laserboete van 34 te hard, dat scheelt weer....

NinaPaul

Ben ik niet met je eens.
stuk onveiliger.

Hans

MVeldhuis:
CiteerWat een kul, als je niet veilig kunt inhalen (te hard is onveilig) dan haal je maar niet in.

Volgens de wet mag je gewoon niet inhalen dan.

Ik hoop dat ze de boete verdubbelen en proceskosten ook op je verhalen, dit soort (wan)gedrag kost de staat miljoenen.
(overigens zijn al jouw "redenen" niet op de foto te zien, zoals eerder aangegeven.)
En dat is mijn mening, daar mag je het geheel mee oneens zijn :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

cornelis-b

Citaat van: NinaPaul op 28-01-2014 12:40:47

Ben ik niet met je eens.
stuk onveiliger.

Hans

MVeldhuis:
CiteerWat een kul, als je niet veilig kunt inhalen (te hard is onveilig) dan haal je maar niet in.

Ik hoop dat ze de boete verdubbelen en proceskosten ook op je verhalen, dit soort (wan)gedrag kost de staat miljoenen.
(overigens zijn al jouw "redenen" niet op de foto te zien, zoals eerder aangegeven.)

Welk artikel in de wet zegt dit?
En leg eens uit wat je met wangedrag bedoeld?
De door mij aangevoerde reden: Er liggen al honderden schrijven bij de gemeente / politie.

Maar genoeg er over, ik laat wel weten hoe het afloopt.

Zeg maar Henk tegen mij

UserID25761

Citaat van: cornelis-b op 28-01-2014 13:27:19
Citaat van: NinaPaul op 28-01-2014 12:40:47

Ben ik niet met je eens.
stuk onveiliger.

Hans

MVeldhuis:

Welk artikel in de wet zegt dit?
En leg eens uit wat je met wangedrag bedoeld?
De door mij aangevoerde reden: Er liggen al honderden schrijven bij de gemeente / politie.

Maar genoeg er over, ik laat wel weten hoe het afloopt.

Een dag niet gezeurd :P is een dag niet geleefd!  ;D

NinaPaul

Artikel 5

Jij bent volledig fout, maximum snelheid overtreden. Toch gaan klagen en de staat op kosten jagen vind ik wangedrag.

De drogreden is niets meer dan dat. Wat een ander misdoet maakt jou niet beter en geeft jou ook niet het recht zelf de regels te overtreden.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

BBS

Maar we leven in een Democratisch :eusa_think: land en het staat iemand vrij om er tegen in beroep te gaan.
Nee heb je en ja kun je krijgen...

Zullen we nu maar overgaan tot de orde van de dag ???
Volvoloos....

Walter

ik snap het ook niet helemaal. Tuurlijk die fietsers doen het niet goed maar te hard is te hard. Daar kun je weinig aan veranderen. En dan ben ik het met NinaPaul eens dat het maken van de kosten onzinnig is. Wat mij betreft mogen ze de kosten van een onterecht ingediend beroep bij de klager neerleggen.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

pwberg

Citaat van: Walter op 28-01-2014 16:03:44
Wat mij betreft mogen ze de kosten van een onterecht ingediend beroep bij de klager neerleggen.

Huh? Dus bij elk afgewezen beroep zou de boete verhoogt moeten worden met de kosten (= X uur รก XX,XX euro kan snel oplopen)?

Beetje vreemde gedachtengang....  ???
Vertel dat maar niet in Leeuwarden, dan zien ze gelijk nog meer euries.........
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

glenfiddich1983

Citaat van: cornelis-b op 27-01-2014 23:20:03

@ MVeldhuis: te hard is te hard eens, de toegestane snelheid is 50 kilometer per uur en per definitie is 7 kilometer harder niet onveilig.
Reden van mijn bezwaar, waarvan ik de uitslag al weet, is dat Politie Zaanstad niets doet aan de overtredingen van de fietsers die gebruik maken van de Dorpsstraat. Deze situatie is al door zeer veel dorpsgenoten aangedragen bij zowel gemeente als politie maar die weigeren hier iets aan te doen. Als automobilist wordt je gedwongen om af en toe iets meer snelheid te maken om tegenliggers niet te belemmeren. Politie zegt U moet bij de wegbeheerder zijn, Gemeente Zaanstad, echter deze zeggen U moet bij handhaving zijn: Politie dus.

Kansloos beroep. Ik ken geen kantonrechter die daar in mee zal gaan (en ik ken er een hoop). Bespaar jezelf de moeite zou ik zeggen.

Dat je in de proceskosten wordt veroordeeld, daar hoef je niet zo bang voor te zijn trouwens. Beroep instellen staat je immers vrij, van een misbruik-van-recht situatie waarbij de klager in de kosten wordt veroordeeld is niet snel sprake.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

V70geRwin

ben ook wel eens geflitst door een auto die met pechlampen aan op de vluchtstrook stond.
door de flits dacht ik dat hij met zijn grootlicht knipperde en daarmee om hulp vroeg.

toen ik stopte om te kijken of ik kon helpen deed de klaarblijkelijke agent gauw zijn deur op slot.

toen alleen al bezwaar gemaakt tegen deze manier van flitsen.

het was bij het verkeersplein bij dordrecht als je net van de snelweg afkomt.
je mag daar 50 maar het is ingericht als autoweg (vluchtstrook, geen fietsers en voetgangers etc).
boete was 6 km te hard.

ben het gewoon zat om uitgemolken te worden voor kleine lullige dingen die niets met veiligheid te maken hebben.