Ben je lid van volvo850club?

Gestart door CleVol, 26-01-2014 09:01:33

Vorige topic - Volgende topic

RRRRR_Ramon

Citaat van: MVeldhuis op 28-01-2014 18:23:51
Een blaadje over auto's van 30 jaar oud die al tot in den treure beschreven staan op het forum trekt me ook niet echt over de streep.

De oudste 850 is 23 jaar oud... Dus verhaaltjes over auto's van 30 jaar staan niet in de Roffel. Maar je bent geen lid dus weet je niet wat er in de Roffel staat. Heb je het verkeerde blad voor ogen soms?
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

StefanCJ

Ik vind het 850 forum prima werken op android en iPhone. Beter dan al die hippe forums waar alle verspringt of je niet in kan loggen met je mobiel.

mehn

Zullen we het in dit topic over de Volvo850Club hebben en niet het Volvo850Forum?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

CleVol

Citaat van: RRRRR_Ramon op 29-01-2014 09:54:50
Een blaadje over auto's van 30 jaar oud die al tot in den treure beschreven staan op het forum trekt me ook niet echt over de streep.

De oudste 850 is 23 jaar oud... Dus verhaaltjes over auto's van 30 jaar staan niet in de Roffel. Maar je bent geen lid dus weet je niet wat er in de Roffel staat. Heb je het verkeerde blad voor ogen soms?
Ik denk wel dat ik zijn punt begrijp. Vind de roffel een erg verzorgd blad maar het heeft wel een prijs, een groot deel van de contributie gaat daar naar toe en zelf zou ik op zich ook wel met een digitale versie kunnen leven als daar een lager bedrag aan contributie tegenover zou staan. Het verlaagd denk ik de drempel om lid te worden. Natuurlijk is € 36,- niet echt een heel groot bedrag per jaar maar toch als het een stuk lager is dan krijg (en houd) je meer leden verbonden bij de club. Over de roffel zal ik denk ik een keer een aparte enquête posten, ben wel benieuwd hoe er hier over de keuze mogelijkheid voor een digitale versie gedacht wordt.

mehn

Citaat van: CleVol op 29-01-2014 11:07:50
Over de roffel zal ik denk ik een keer een aparte enquête posten, ben wel benieuwd hoe er hier over de keuze mogelijkheid voor een digitale versie gedacht wordt.

Lijkt het je niet handiger zo'n enquete onder de Volvo850Club leden te houden?
Wat niet-leden van een wel of niet digitaal Clubblad vinden lijkt me niet relevant c.q. interessant.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Walter

Citaat van: CleVol op 29-01-2014 11:07:50
Citaat van: RRRRR_Ramon op 29-01-2014 09:54:50

Ik denk wel dat ik zijn punt begrijp. Vind de roffel een erg verzorgd blad maar het heeft wel een prijs, een groot deel van de contributie gaat daar naar toe en zelf zou ik op zich ook wel met een digitale versie kunnen leven als daar een lager bedrag aan contributie tegenover zou staan. Het verlaagd denk ik de drempel om lid te worden. Natuurlijk is € 36,- niet echt een heel groot bedrag per jaar maar toch als het een stuk lager is dan krijg (en houd) je meer leden verbonden bij de club. Over de roffel zal ik denk ik een keer een aparte enquête posten, ben wel benieuwd hoe er hier over de keuze mogelijkheid voor een digitale versie gedacht wordt.

uit mijn eigen praktijk weet ik dat een digitaal blad veel slechter gelezen wordt.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Midicijnman

Ik volg dit topic nu een paar dagen, en ik kan mee in bijna alle argumenten die genoemd zijn. Dat klinkt tegenstrijdig, en dat is het ook. Maar wat ik mis, is een verschil tussen belang en meerwaarde. Om het even uit te leggen: een club heeft een belang. Als vereniging kun je als groep met één mond spreken. Bijvoorbeeld naar de politiek. Ik weet niet of de club ook weer is aangesloten bij de FEHAC of hoe die sekte ook mag heten, maar daar kun je bijvoorbeeld in Den Haag je stem mee laten horen. Niet dat dat echt opschiet, maar het kán. Naast het politieke deel, kan de club bijvoorbeeld kortingen regelen bij leveranciers of gezamenlijke activiteiten organiseren. En dat gebeurt dus ook.
Het forum heeft geen belang, maar wel een meerwaarde. Ik begrijp niet helemaal waarom die twee zaken zijn gescheiden, al heb ik wel een vermoeden, maar als forum heb je geen eenduidige stem naar buiten. De meerwaarde van het forum vind ik overigens een groot goed. Ik heb al talloze problemen kunnen oplossen met behulp van het forum. Het is in de loop van de jaren uitgegroeid tot een ware 850 encyclopedie. En het groeit iedere dag nog een beetje verder. Ik zit ook weleens op andere fora, al dan niet van Volvo, en ik vind dit forum met kop en schouders boven de rest uitsteken. De hoeveelheid kennis en ervaring is groot. Net als de bereidheid om elkaar te helpen waar dat kan. En dat er dan soms wat trollen tussen zitten hoort er nu eenmaal bij in een open structuur. Het forum heeft zijn bestaansrecht duidelijk bewezen. Daarom is het succesvol.
Ik ben dus lid van de club omdat ik belangen vertegenwoordigd wil hebben, en lid van het forum vanwege de meerwaarde die het heeft om mijn geliefde Roffel op de weg te houden.

CleVol

Citaat van: Walter op 29-01-2014 11:23:58
..
uit mijn eigen praktijk weet ik dat een digitaal blad veel slechter gelezen wordt.
Digitaal en analoog kunnen denk ik prima naast elkaar blijven bestaan.
Het is ook en heel mooi en verzorgd blad maar ik zou voldoende hebben aan een digitale versie.
De krant Nrc en Volks krant lees ik ook geheel digitaal en met een App zou je kunnen regelen dat het alleen voor betalende leden toegankelijk is, misschien is de oplage daar wel wat klein voor maar dat zou uitgezocht kunnen worden.

fust850

@ Midicijnman  mee eens!   :eusa_clap:
Zweedse wolf in schaapskleren:  Ford S-Max 2.5ST Roffelbus

CleVol

¤Gea¤

Citaat van: CleVol op 28-01-2014 17:54:01
Heb mij nog niet voor een commissie aangemeld maar ideeën genoeg. Ben wel pas een paar maanden lid maar dat hoefde natuurlijk geen bezwaar te zijn. Als het bestuur iets ziet in de ideeën die ik hierboven gepost heb dan kan ik altijd via PM worden benaderd. Zo'n club App bijvoorbeeld lijkt mij wel leuk om mede ontwikkelen bijvoorbeeld.
Wat let je om het bestuur gewoon actief te benaderen, stuur een mail! Ik denk dat ze daar blij mee zijn :)

CleVol

@Gea ik laat het even zoals het is. Op dit moment nog geen ambities richting active inzet voor de club anders dan de ideeen die ik hierboven heb gepost.
Heb het gevoel dat club-forum integratie meer vanuit het forum niet als gewenst wordt gezien dan andersom maar dat is misschien meer een onderbuik gevoel. Als nieuw lid vind het het gewoon een vreemde situatie en begrijp de argumenten niet zo goed waarom het beter is zoals het nu is. Over en weer zou er toch meerwaarde kunnen zijn en wellicht dat een beperkt besloten forum exclusief voor leden op de vernieuwde clubsite kan komen. Dat kan wellicht in een behoefte voorzien om over clubzaken met elkaar in gesprek te komen. Je weet dan ook dat je met clubleden in gesprek bent en je hebt dan een gemeenschappelijk belang.

Spin!

Ik word zo moe van deze discussie...

www.vm-parts.nl

-D©©©L-

Anders; ik ben nog wel lid en heb zakelijk nog twee v70 classics lopen. Of het club lidmaatschap nog meerwaarde heeft heb ik nog in beraad.

Taranis

Citaat van: Boeijke op 28-01-2014 14:53:48
En nee, het bestuur zegt niet per definitie overal nee tegen. Er wordt echt wel naar de leden geluisterd. ALLLEEN komen er maar zo weinig mensen opdraven dat er ook weinig ingebracht wordt.

Je kunt je ook afvragen waarom er zo weinig mensen op komen draven ;) Beetje kip-en-ei verhaal.

Een nieuw lid als CleVol gaat er vol enthousiasme en vuur in en wordt murw geslagen met dooddoeners dat dat al 300 jaar geleden besloten is en nooit gaat veranderen. Claudia heeft gelijk: dan krijg je een soort 700vereniging met een kliekje waar je als nieuwkomer niet tussenkomt en wat dus ook niet interessant genoeg is om een betaald lidmaatschap te rechtvaardigen.

Midicijnman gaf het al aan: in vergelijking met andere fora steekt dit forum met kop en schouders boven andere fora uit. Overal heb je wel eens wat en soms kom je nu eenmaal iemand tegen die je niet mag. Waar naar mijn mening hier op het forum wel wat geluisterd wordt naar de algemeen geldende opinie, lijkt dat voor mij als inmiddels buitenstaander (want betaald lidmaatschap vond ik niet meer zinvol) bij de 850club niet zo te zijn.

Ik val niemand persoonlijk aan en waardeer ook bij de club de vrije tijd die mensen erin steken om het anderen naar de zin te maken maar het botweg afkappen van een oprecht gestelde vraag zoals die van CleVol is naar mijn mening de doodsteek voor de jonge aanwas van elke club en daarmee op de lange termijn het bestaan van die club.