deur schanier smeren waarmee?

Gestart door Remi89, 30-01-2014 08:56:31

Vorige topic - Volgende topic

Remi89

Hallo

De achterdeur vsn mijn auto kraakt een beetje met openen dit komt volgens mij door droge schanieren, wat is het beste om de schanier mee in te smeren? Ik werk bij pontmeyer en wij hebben allerlij spuitbare smeermiddelen van griphon staan. Voldoet dit of raden jullie iets anders aan?

Mvg remi

Robster480

Deurvanger vervangen :) Het kraken / knakken is metaal-moeheid. Gebruik van een smeermiddel is een tijdelijke oplossing om van het gekraak af te zijn ;)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

)()()sT

Beetje kraken hoeft echt niet te betekenen dat je vanger gaar is. Pas als ie hard gaat knallen is ie stuk (of het bevestigingspunt losgescheurd uit de stijl).

grijzev70tdi

Achterdeur zal niet zo snel uitscheuren uit de stijl. Worden stuk minder gebruikt als de voordeuren. Smeren doe ik altijd met kopervet/spray. Hielp bij de 740 goed
Grolsch, het klinkt al lekkerder

glenfiddich1983

Hé wat toevallig. Ik dacht er vanochtend aan om dezelfde vraag te gaan stellen als Remi89!

Mijn achterdeur kreunt namelijk ook wat bij het openen. ;D

Oh, wat ik eigenlijk nog wilde vragen: zou teflonspray hiervoor geschikt zijn?
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Martijn84

Ik gebruik overal Fluid Film AS-R voor.
http://www.fluidfilm.nl/

leons850

En kijk ook even hoe de torx-bout zit, bij mijn 850 moest ik die toen even nadraaien en was het over.
Smeren is natuurlijk nooit weg. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

FGG

Je kan eerst proberen om de bevestiging van de deurvanger even te controleren en aan te halen, dat was bij mij destijds voldoende. Vervangen kan altijd nog.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Volvo850Luxury

Ik had het ook, van de zomer wd-40 tussen gespoten en nooit meer last van gehad.

KIM

WD40 is geen smeermiddel.
Ik smeer er altijd zuurvrije vaseline op.

cornelis-b

Citaat van: KIM op 30-01-2014 17:21:56
WD40 is geen smeermiddel.
Ik smeer er altijd zuurvrije vaseline op.

WD40 claimt wel:

Stopt piepen en kraken
Voor een optimale loop van bewegende onderdelen, stopt piepen en
kraken en voorkomt dit. Zonder silicone, daarom geen vastkleven.

Het zal het kraken van de deurvanger als deze "droog" is wel tijdelijk verhelpen maar wat vaseline zoals KIM aangaf of ceramisch vet uit de spuitbus lijkt me ook beter en vooral langduriger.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

-D©©©L-

Citaat van: Remi89 op 30-01-2014 08:56:31
Hallo

De achterdeur vsn mijn auto kraakt een beetje met openen dit komt volgens mij door droge schanieren, wat is het beste om de schanier mee in te smeren? Ik werk bij pontmeyer en wij hebben allerlij spuitbare smeermiddelen van griphon staan. Voldoet dit of raden jullie iets anders aan?

Mvg remi

Je hebt tegenwoordig hele mooie spuitbussen met vet dat in eerste instantie dun vloeibaar is (voor het aanbrengen) en na verdampen van oplosmiddel zo dik als lagervet is.
Dat smeert langdurig en laat zich goed aanbrengen.

CiteerUtra gel spuitvet is een universeel toepasbaar zeer hoogwaardig smeervet en kettingspray.
Breed temperatuurbereik van-40°C tot 220°C.
Hars- en zuurvrij.
Huidvriendelijk.
Neutrale geur.
Tijdens spuiten dun vloeibaar, na enkele seconden ontstaat een vaste smeerfilm.
Met 0-ring bescherming.
Werkzame corrosiebescherming.
Waterbestendig en goede kleefkracht.
Ideaal voor rem- en stuurmechanismen, veren, scharnieren, portiervangers, aandrijfkettingen, wiel- en koppelingslagers.

Robster480

Citaat van: glenfiddich1983 op 30-01-2014 11:35:10
Hé wat toevallig. Ik dacht er vanochtend aan om dezelfde vraag te gaan stellen als Remi89!

Mijn achterdeur kreunt namelijk ook wat bij het openen. ;D

Oh, wat ik eigenlijk nog wilde vragen: zou teflonspray hiervoor geschikt zijn?

Is het niet de rubber strip onderaan je deur die over de dorpel veegt? Heb ik ook gehad...
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

NinaPaul

Met kettingspray 10min wachten voor je de deur weer dicht doet :D anders veeg je het zo weer weg.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz