Probleem met mijn diesel valt uit !!!

Gestart door johnskie, 31-01-2014 11:35:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

johnskie

Ik zou van een kennis een Passat overnemen maar dat ging niet door , dus gewoon in mijn V70 TDI blijven rijden en afwachten wanneer er wat anders op mijn pad zou komen .
Geen haast wat mijn V70 heeft veel onderhoud gehad dus kan nog een heel tijd door .

Wat gebeurdt er de laatste 2 weken begint ie soms te bokken en van de week begint ie onder het rijden te bokken en valt die uit !!! Zet ik hem in de N start direct weer slaat dan in 1 keer aan en loopt weer goed !!
Werd steeds erger en ben het vertrouwen verloren en heb tijdelijk iets anders gekocht en de volvo geschorst .
Wie oh wie heeft een idee van het probleem ..........auto start in 1 keer ook met de vorst deze week en loopt dan goed , ga je rijden begint de ellende .
M.M. lampje brandt soms en gaat ook weer spontaan uit .
Auto zitten teveel nieuwe onderdelen op om hem te slopen en dat kan ik ook niet over mijn hart krijgen  :-[ :-[

Is er iemand die hier verstand van heeft of dit ook bij de hand heeft gehad ??
Denk zelf de brandstof pomp maar die hebben van deze auto nou niet de naam kapot te gaan .

Het is een V70 TDI met 407000 km , motor gebruikt geen olie of rookt niet overmatig !!

UserID25761


cornelis-b

Het is een kreet die veelvuldig voorkomt hier op het forum: Uitlezen en kijken wat daar uit komt.

Lijkt mij dat als de pompriem versprongen is dat hij dan niet het ene moment goed loopt en het andere moment begint te bokken en zelfs afslaan.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Sbv

Begin eens met uitlezen.

Timing van pomp riem zou kunnen. los contact ergens ? vuil brandstof filter ?

johnskie

Brandstoffilter nieuw , pompriem staat op tijd , uitlaten lezen : - gloeitijd te lang en te weinig brandstof !!
Resetten en loopt weer als een zonnetje MM lampje weer uit , begint ook te bokken zonder MM lampje aan .
Garage denkt zelf pomp of verstuivers , maar ga geen peperduur onderzoektraject in wat me klauwen met geld kost .
Meeegemaakt met een Volvo op LPG was een hele slechte ervaring !!

cornelis-b

Gooi er eens een goede diesel cleaner in bijvoorbeeld van Justice Brothers. Ik heb dit een keer in een Fiat Ducato camper gebruikt die echt heel onregelmatig liep en stond te stampen met grote wolken rook.

Het heeft toen het probleem helemaal opgelost in een rit van 25 kilometer.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

johnskie

Zit er al in , weliswaar van een ander merk .

MVeldhuis

Ik zou dit niet in brandstof zoeken maar eerder ergens electrisch.
Contactslotblokje of een relais oid.

johnskie

Zit zelf ook aan iets electrisch te denken . Het is duidelijk een brandstofprobleem naar mijn idee !!
De pomp wordt aangedreven door de riem , maar er lopen ook draden naar toe en zit een stekkertje op , waar dient dat voor ??

cornelis-b

Citaat van: johnskie op 02-02-2014 06:44:24
Zit zelf ook aan iets electrisch te denken . Het is duidelijk een brandstofprobleem naar mijn idee !!
De pomp wordt aangedreven door de riem , maar er lopen ook draden naar toe en zit een stekkertje op , waar dient dat voor ??

Elektronische afsluiter van de pomp volgens mij.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Red Devil

Bdp sensor.  Zelf ook gehad met de andere Zweed.  Zelfde symptomen.

Ted

johnskie

waar zit de bdp sensor ?

Citaat van: Red Devil op 02-02-2014 13:44:33
Bdp sensor.  Zelf ook gehad met de andere Zweed.  Zelfde symptomen.

Ted

johnskie

Vandaag na 5 dagen stilstand auto gestart , sleutel om tik en lopen als een zonnetje !!
Paar keer blokje gereden .....geen misse slag !!!

Weet iemand hier iets zinnigs over te zeggen ???

blauweroffel

Toch niet toevallig per ongeluk benzine getankt?

BR

johnskie

Citaat van: blauweroffel op 05-02-2014 19:41:15
Toch niet toevallig per ongeluk benzine getankt?

BR

Nee dat is niet het geval !