Auto Schokt bij gas geven en gas loslaten

Gestart door Volvo comfort, 08-12-2004 22:52:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Volvo comfort

Hallo,

Ik heb een v70 140pk handgeschakeld uit 2000 met 130.000 km op de teller

Alleen hij schokt als je het gas loslaat en als je gas bij geeft  wat dus zeer irritant is als je in de file staat en je stapvoets moet rijden...

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan moet doen???
Of is dit normaal bij een 5 cilinder??

Kan ik misschien een benzine reiniger erin gooien??

De motor loopt voor de rest wel mooi...

recentelijk is wel de distributieriem vervangen ...

Heb de wagen net dus ik weet niet of dit ervoor ook al was....


Help help aub red me van dit irritante euvel..... :'( :'( :'(

Rad

Bonkt hij echt? Kan je bovenste motorsteun zijn (heb ik sinds vanavond verstand van  ;))

Reitse

Citaat van: Rad op 08-12-2004 22:55:19
Bonkt hij echt? Kan je bovenste motorsteun zijn (heb ik sinds vanavond verstand van  ;))
Mee eens (en snel vervangen om schade aan uitlaatspruitstuk of uitlaat te voorkomen). Hoe je schade kunt zien en hoe het ding te vervangen staat hier wel beschreven).

Volvo comfort

#3
Citaat van: Reitse op 08-12-2004 23:05:40
Citaat van: Rad op 08-12-2004 22:55:19
Bonkt hij echt? Kan je bovenste motorsteun zijn (heb ik sinds vanavond verstand van  ;))
Mee eens (en snel vervangen om schade aan uitlaatspruitstuk of uitlaat te voorkomen). Hoe je schade kunt zien en hoe het ding te vervangen staat hier wel beschreven).

Ik heb effe snel gekeken op het forum maar ik kan het niet zo snel vinden ... de wagen bonkt niet echt maar hij schokt laten we het vergelijken op een vroegere wagen die op benzine rijdt en die je dan naar LPG overschakeld dan stoot hij ook even....

Hoe kan ik herkennen dat de motor steun defect is en waar zit dat ding..... ik ben niet echt een motor technicus..... ;D

Maar het is niet zo dat door het erorme koppel van de 5 cilinder hij altijd stoot bij gas bijgeven en loslaten van het gaspedaal.... ???

Hebben we niet binnenkort een hobbyisten meeting ergens in de buurt van zoetermeer??




Reitse

Mocht dat het niet zijn, er is hier ook wel es wat geschreven over enige speling op de tussenas in de versnellingsbak. Als ik heel abrubt gas loslaat bij lage snelheden dan schokt de auto bij mij ook wat, met raam open kan ik het ook van buiten horen, zit echt in de versnellingsbak. Kan je volgens de kenners weinig aan doen (voorzichtig gas loslaten ;))

thuur

Citaat van: Reitse op 09-12-2004 11:02:08
Mocht dat het niet zijn, er is hier ook wel es wat geschreven over enige speling op de tussenas in de versnellingsbak. Als ik heel abrubt gas loslaat bij lage snelheden dan schokt de auto bij mij ook wat, met raam open kan ik het ook van buiten horen, zit echt in de versnellingsbak. Kan je volgens de kenners weinig aan doen (voorzichtig gas loslaten ;))

Dat schokken herken ik ook wel, vreemd is alleen dat de auto het niet altijd doet. Met koude motor nooit (lijkt wel alsof de auto vanzelf langzaam gas loslaat) en op lage toeren ook bijna nooit. Maar soms wel en bij hogere toeren dan weer vaker wel dan niet.


Gr 8)

reneetje

Wat dachten we ervan om eens het elektische gedeelte na te kijken?

*Bougies
*kabels
*kap

Dit zijn vaak oorzaken van stotterend en schokkend oppakken van je auto , en in samenwerking met slechte motorrubbers een bron van ergenis :(

Vervangen die hap!!

Sucses
Rene ;)

Volvo comfort

Ik heb gelukkig nog garantie dus de auto gaat morgen ( vrijdag ) terug naar de garage...

Ik hoop wel dat ze het kunnen vinden... :-\

Helaas is het geen Volvo garage maar een Mercedes garage daar heb ik hem vandaan... Ik hoop dat ze daar ook zo slim zijn :-\

Gelijk nog een paar andere puntjes opgegeven ;D

Een raamrubber is naar binnen gegegaan.
mn koplamp wisser is defect....  zo das weer een aardig lijstje.



En mn achterbank verwarming werkte niet... maar dat kwam omdat mn vriendin gewoon de bank had opengeklapt zonder op de stekkertjes te letten >:( >:(


BartT5R

Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Peertje

Hé? Geen banner meer?

Amieke850


855-Champagne


Volvo comfort

Daar istie weer.

Sorrie dat ik jullie niet op de hoogte heb gehouden...

Ik was eigenlijk een beetje teleurgesteld in het oordeel van mijn garage...

Ze zeiden dat ze hem zoveel mogelijk hadden afgesteld en dat het ''in de aard van het beestje'' zou zitten ???

Wat de f*ck zou dat betekenen...

Wat ze bedoelden is dat het bij deze auto hoort...
Omdat hij achterwiel aandrijving zou hebben ???

Toen ik zei dat dat gelul was omdat de wagen voorwiel aandrijving heeft ....zei de man dat dat echt niet waar was... toen heb ik het maar zo gelaten omdat de man ook niet wist waar hij moest zoeken....en ik niet wilde dat hij mn wagen zou verzieken... >:(

Ik probeer nu zelf wel achter het probleem te komen ....

Ik ben er wel achter dat als je je gas rustig intrapt ( dus steeds verder )er een soort moment is waarop het lijkt of je gas even wegvalt dus dan schokt hij ook... >:(

Dus ik denk dat het met het gas pedaal te maken heeft of in ieder geval iets wat er mee te maken heeft...

Wat mij ook opvalt is dat hij bij een koude motor niet schokt... >:(

Ik blijf nog even een tijdje zo rijden en dan kom ik misschien meer te weten...

In ieder geval ben ik er wel achter dat ik al mn beurten bij Volvo zelf laat doen....
Dit is echt kl*te



Peertje

Citaat van: Volvo comfort op 09-12-2004 13:08:11

Helaas is het geen Volvo garage maar een Mercedes garage daar heb ik hem vandaan... Ik hoop dat ze daar ook zo slim zijn :-\


Dus niet!
Hé? Geen banner meer?

thuur

Heb je je LMM al eens gewisseld met een exemplaar waarvan je zeker weet dat ie goed werkt?


Gr 8)