Auto Schokt bij gas geven en gas loslaten

Gestart door Volvo comfort, 08-12-2004 22:52:30

Vorige topic - Volgende topic

Volvo comfort

Citaat van: thuur op 20-12-2004 09:07:02
Heb je je LMM al eens gewisseld met een exemplaar waarvan je zeker weet dat ie goed werkt?

Gr 8)

LMM ???

Wat bedoel je daarmee

Mijn technisch woordenboek is niet zo heel erg groot ;D

thuur

LuchtMassaMeter, of MAF genoemd ;D

Deze zit in je inlaatbuis (na het filter, voor de gasklep) en meet de hoeveelheid lucht die door je inlaat gaat. Op basis van deze gegevens past de computer de hoeveelheid benzine aan.

Een typisch mankement, als de LMM niet meer helemaal jofel is, is dat de auto 'hapert' bij bepaalde toerentallen, niet echt soepel meer toeren wil draaien.

Het kan ook de ontsteking zijn, maar omdat je een nieuw filter hebt lijkt me de LMM aannemelijker. Nu stroom de lucht beter, dus moet de computer 'harder' zijn best doen op basis van de LMM-gegevens.

Een LMM is niet goedkoop, dus eerst wisselen met een exemplaar waarvan je zeker weet dat ie t goed doet. Volvo-rijder in de buurt wonen? Overigens altijd wisselen met het contact af, anders krijg je een foutmelding in je computer.

Duidelijk(er)? ;)

Gr 8)

Volvo comfort

Citaat van: thuur op 20-12-2004 11:34:03
LuchtMassaMeter, MAF of MAP genoemd ;D

Duidelijk(er)? ;)

Gr 8)

Jaaah zeg dat dan meteen ;)

bedankt ik zal een slachtoffer zoeken ;D

Hier nog vrijwilligers??? ;D

Reitse

Als ik het goed heb zit de MAP niet op de inlaatbuis maar ergens op/in je motorblok, de MAF zit wel op je luchtinlaat.

855-Champagne

Terug naar de garage en zeg dat ze daar maar naar moeten kijken en zonodig vervangen.

Volvo comfort

Citaat van: 855-Champagne op 21-12-2004 12:03:06
Terug naar de garage en zeg dat ze daar maar naar moeten kijken en zonodig vervangen.

Ik ga het nieuwe jaar naar de garage en dan eis ik dat ze hem naar een volvo garage brengen...en dan geef ik gelijk jullie tips door 8)

Ik hoop dat het euvel in de loop van de tijd erger wordt zodat het probleem voor hun ook duidelijker wordt en ik niet met een kluitje het riet in wordt gestuurd...

Ik houd jullie op de hoogte

Alvast bedankt voor de vele reacties

Volvo comfort

Morgen (30-12) ga ik naar Volvo wilhelmina Garage in Vlaardingen om het probleem te laten nakijken... :D

Ik hoop dat ze het kunnen vinden...

Spannend!!!!

Volvo comfort

Ze hebben het dus niet meteen kunnen vinden..

Heb een proefrit gemaakt met de monteur samen die voelde niks geks met het schokken ...

Toen ik zei dat hij echt schokte en dat dat niet normaal was hebben we nog in een andere roffel gereden van een vergelijkbaar type .... hij zei dat die hetzelfde deed ....maar toen ik ging rijden voelde ik echt geen schokken meer bij deze wagen...

Toen heeft hij mijn wagen aan de computer gehangen en hij gaf geen storingen aan...

Hij keek ook meteen naar de motorsteun maar die zag er nog prima uit ... en de lmm zag er ook nieuw uit en als die storingen zou geven dan moest er een lampje op je dashboard gaan branden...

Ik heb toch gewoon een nieuwe afspraak gemaakt ik ga er 10 januari weer heen en dan gaan ze toch een nieuwe lmm proberen... ::)

Ik ben benieuwd...

Misschien heeft iemand nog tips ?

Ik had ook nog een probleem met schakelen  namelijk dat hij soms niet in zn achteruit te krijgen is....  >:(
Dat zou komen omdat het geen gesynchroniseerde bak is en als tip kreeg ik mee dat ik hem dan eerst in zn 3e versnelling moest zetten daarna in zn vier en dan in zn achteruit  .... en inderdaad het werkt :)  goede tip!!!

Op hetzelfde industrieterrein in Vlaardingen voor het eerst een Forum sticker in het wild gespot  het was een gele t5-r estate... moooooooi  8)

Amieke850

Ik heb wel een tip: rij eens naar Volvo Van Velzen, Hazerswoude Rijndijk... Vorige week was ik het schakelprobleem van m'n 850 zo zat dat ik er spontaan heen ben gereden... kom ik daar aan, zul je net zien dat de pook weer als een mes door de boter glijdt, ik denk, o jee, sta ik ff voor l*l, ze zeggen natuurlijk 'ik voel niks'...  Van Velzen (de vader, niet de zoon) stapt in, rijdt weg, komt terug, en weet meteen waar hem het probleem in zit: kapotte koppelings- (hoofd) cilinder.... die lui hebben VLV-kennis, ervaring en voelen aan het gedrag van de VLV wat er aan de hand is...  probeer het gewoon... baadt het niet dan schaadt het ook niet toch?

PS rij wel binnendoor (bijv. Zoetermeer-Benthuizen), scheelt je een heleboel km's!

Volvo comfort

Citaat van: Amieke850 op 02-01-2005 11:14:40
Ik heb wel een tip: rij eens naar Volvo Van Velzen, Hazerswoude Rijndijk... Vorige week was ik het schakelprobleem van m'n 850 zo zat dat ik er spontaan heen ben gereden... kom ik daar aan, zul je net zien dat de pook weer als een mes door de boter glijdt, ik denk, o jee, sta ik ff voor l*l, ze zeggen natuurlijk 'ik voel niks'...  Van Velzen (de vader, niet de zoon) stapt in, rijdt weg, komt terug, en weet meteen waar hem het probleem in zit: kapotte koppelings- (hoofd) cilinder.... die lui hebben VLV-kennis, ervaring en voelen aan het gedrag van de VLV wat er aan de hand is...  probeer het gewoon... baadt het niet dan schaadt het ook niet toch?

PS rij wel binnendoor (bijv. Zoetermeer-Benthuizen), scheelt je een heleboel km's!

Bedankt annemieke850,

Ik laat eerst de bakolie vervangen en als het probleem dan nog steeds bestaat dan rijdt ik daar zeker even heen....

had je daar een afspraak gemaakt of ben je dr zo naartoe gegaan??

en heb je op de reparatie gew8..

hoe lang waren ze ermee bezig...

groetjes,

Koos

Amieke850

Koos, 't was donderdag j.l., ik had de pest in en ben er zonder afspraak naar toe gereden... [Volvo dealer hier in Z'meer wil ik niet meer naar toe!], onderdeel moest besteld worden, komt wrschnl. dinsdag binnen en dan bellen ze me voor een afspraak en dan krijg ik een [hoera]  gratis leen-740 mee, geloof ik.... aardige lui ook overigens....

Volvo comfort

A.s. Maandag 10 Jan ga ik weer naar de Volvo dealer in Vlaardingen...ook gelijk een dagje vrij genomen 8)

Dan laat ik gelijk een rapport opmaken van heel de conditie van de auto en wat voor grote reparaties eraan zitten te komen... ze gaan gelijk de LMM wisselen.

En dat allemaal wordt betaald door de Mercedes Dealer waar ik de auto vandaan heb...  ;D

Ik hoop dat het de LMM is....

Maar is het niet zo dat als de LMM defect is dat er een lampje op je dash moet gaan branden??

Volgens de dealer wel...

The Aviator

Ben het Amieke 850 eens over hun kennis en service. Heb daar net mijn 850 gekocht en het is onze vierde auto die daar nu in onderhoud is. Tot nu toe geen klagen.

Succes,
Rob
El is Cl maal een half Rho V kwadraat maal es.

Amieke850

Citaat van: Batavorum op 07-01-2005 07:24:57
Ben het Amieke 850 eens over hun kennis en service. Heb daar net mijn 850 gekocht en het is onze vierde auto die daar nu in onderhoud is. Tot nu toe geen klagen.

Succes,
Rob

Altijd fijn om bevestigd te worden.... heb overigens een 440GLT injec.  mee gekregen... oeps... wat een overgang... dacht dat ik ging opstijgen....

Volvo comfort

Citaat van: Amieke850 op 07-01-2005 13:42:56
[

heb overigens een 440GLT injec.  mee gekregen... oeps... wat een overgang... dacht dat ik ging opstijgen....
Citeer
@Annemieke850
Whahahhaaa je moet ook geen appels met peren vergelijken he..... ;D

Maar je auto schakelt nu weer perfect...?