Auto Schokt bij gas geven en gas loslaten

Gestart door Volvo comfort, 08-12-2004 22:52:30

Vorige topic - Volgende topic

Volvo comfort

Zou het vandaag eindelijk zover zijn??

Vandaag kom ik erachter of ik ben geholpen door de plaatselijke Beunhaas of de echte technicus...

Ik ben benieuwd...

Ik was gisteren een klein beetje heeeeeeeeeel klein beetje verdrietig.....Als ik boos ben dat is nog niet zo erg ...maar als ik verdrietig ben das pas erg want dan wil ik mn verdriet graag delen.....Dus ik heb de garage opgebeld en ze gelijk helemaal de .......gescholden waarom ze dat vliegwiel niet hebben vervangen ;)

Het is dat ik via mn illegale contact erachter kwam dat ze nooit een vliegwiel hebben besteld anders had ik niet beter geweten ...want ze logen me ook voor...

Wist je trouwens dat je met een A klasse kan schakelen zonder te koppelen het maakt wel een knarsend geluid .... ;D

Maar mijn enorme vertrouwen in de mercedes garage heeft een verleden...

Toen ik een proefrit ging maken in mn wagen toen merkte ik al snel dat de linker koplamp wisser niet werkte...
Dat gaf ik dus ook door als afleverpunt..
Toen ik de auto een week later ging ophalen vroeg ik weer of ze die motor hadden vervangen...neeeej zei de man want de monteurs zijn er niet over uit of hij nou werkt of niet en ze hebben de wagen zo mooi opgepoetst dat ze niet meer durfden te sproeien....toen wist ik het eigenlijk al....hij zei toen maar als u het wil proberen...en natuurlijk werkte het ding niet....gvd gvd

Toen een afspraak gemaakt voor een week later... maar ik d8 laat ik ff zelf kijken dus ik die kap open....ligt gvd gewoon het stekkertje los dus ik het stekkertje vast..begint het motortje te draaien en nooit meer te stoppen en de wisser blijft stil staan....

Toen ik dit later tegen de verkoper vertelde zei hij '' ja dat wist ik ''

Dus mijn vooroordeel  over deze garage is wel een beetje terecht...

R.Bijl

ik duim met je mee,slaap je nog wel een beetje ???

Robin
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

thuur

Potverdorie wat een vervelende omstandigheden allemaal. En dat voor een versleten koppeling!! Ik denk dat de vakgarage je nog sneller had kunnen helpen, maar vooral met een stuk minder gezeur!

Maareuh... Gaat er nog een nieuw vliegwiel in komen? Doet de auto nog schokken? En wat was dat probleempje??

Gr 8)

Volvo comfort

Ik heb de auto net opgehaald...

De koppeling is vervangen en ik heb ook een Kopie van de werkbon meegekregen dus die zal ik even thuis scannen en op het forum plaatsen..
De koppeling was helemaal Blauw uitgwslagen van de hitte...dus mijn auto is van een pedaal ridder geweest... >:(

En nu zijn jullie allemaal benieuwd of het schokken verholpen is.... ???

Nou eigenlijk niet...het is wel stukken minder... maar weg is het niet ...misschien is het iets voor technische dag van de club... 8)

Wel stond ik daarna te tanken bij de plaatselijke Bovag garage...en daar vertelde ik het gezeur aan en die zei gelijk '' ik rij even met je mee''
Toen hij had gereden zei hij direct van '' maak de motor kap eens open''

En na het verwijderen van een kap zei hij direct'' er zitten geen orginele volvo bougies in '' en tevens moet deze auto erg nodig uitgelijnt worden...
Hij zei direct dat deze wagen heel gevoelig is en echt Volvo bougies nodig heeft en geen bougies van Bosch of andere zooi :o

Dus ik heb gelijk een afspraak gemaakt voor donderdag  a.s. en dan worden de bougies vervangen en de wagen wordt uitgelijnd.. ::)
Ik betaal het deze keer zelf want bij die Kwalitatief Uitermate Treurige  mercedes dealer kom ik nooit meer .... >:(

R.Bijl

tsjee zeg,je snapt toch niet dat zo`n garage een auto(sorry,volvo)niet helemaal tip top in orde maakt ???

Hebben ze uiteindelijk ook zelf baat bij.

suc6
Robin
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

Reitse

Er moet nogal wat los bij wisseling van de koppelingsplaat, als de veerpoot ook losgegaan is moet er wel uitgelijnd worden.
Speciale Volvo-bougies ??? zou kunnen maar er rijden dacht ik genoeg mensen rond met NGK, DENSO etc. Kan zijn dat je gewoon aan nieuwe bougies toe bent.

toycar

???
Maarre dat vliegwiel he, krijgt dat nog een vervolg?

thuur

Blij dat je m terug hebt!

Bougies vervangen is een kleine klus en kan nooit kwaad. Volvo is geen bougiefabrikant dus koopt ze ook ergens in. Bougies van dat merk en type (of betere uiteraard!) zijn ook prima. Maar zolang dat niet 100% zeker is: altijd originele bougies nemen. Zoek maar op t forum..

Uitlijnen ook laten doen, anders kost het je een hoop banden.. Echter als de benz-garage de veerpoot los heeft gehad moeten zij de auto (laten) uitlijnen. Hoort gewoon bij de reparatie! Als ze m niet los hebben gehad moet je het onder garantie proberen ;D ;)

Anders ben 60 euro lichter en kun je het bij de dealer laten doen. Ik hoor geen goede verhalen over de Kwik Fit, schijnt dat een 850 nogal precies uitgelijnd moet worden. Heb t zelf ook laten doen en de auto rijdt super-zacht (maarja, heb ook pas 272dkm erop staan ;)).

Suc6 ermee en we horen graag het vervolg!

Gr 8)

Reitse

Uitlijnen bij Profile was iets van 45 euro, Volvo bougies zijn van Champion.

Amieke850

Ahhhgggggg  >:( , Koos wordt gek want: das dan nog:
1. vliegwiel (is wel belangrijk heb ik begrepen)
2. bougies.. en volgens reneetje moet je ook de rest van het elektische gedeelte na kijken, de
3. kabels en
4. kap ??? en dan natuurlijk nog (roffelderoffel)
5. uitlijnen!

Koos, het wordt een lang verhaal ( maar wel leuk om te lezen hoor, das dan nog positief :D!) Wat gek eigenlijk dat Van Dijk en Dochters zelf niet aan de bougies gedacht heeft :-\ ! Wedden dat het schokken straks over helemaal over is?? Dat zou wel een bak :P zijn (maar niet minder Kwalitatief Uitermate Tobben ;) natuurlijk)

Volvo comfort

Bedankt voor  al jullie reacties.... Ik vind het echt leuk dat jullie zo met mijn probleemroffeltje meeleven...

Dat Vliegwiel ga ik niks aan doen...hun hebben gezegd dat dat wiel nog goed is dus als ik dat in de nabije toekomst moet vervangen dan gaat meneer van Dijk weer voor gaas.... ;)

Ik kan niet bewijzen dat het vliegwiel niet in orde is ...daarvoor moet heel de bak weer uit elkaar.....

En bij dat Van Dijk  ( KOOP DAAR NOOIT EEN WAGEN ) blijven ze nu met hun poten van mn wagen af..... dat mag duidelijk zijn >:(

Ze hebben godv de godv nog niet eens mn klokje weer op de juiste tijd gezet.... echt hoor dit gaat echt boven mn pet....

Ik denk dat je bij de plaatselijke beunhaas nog meer service krijgt

Maar we wachten tot donderdag..... dan wordt de roffel weer onder handen genomen....

Dat de wagen het Gouden gereedschapsetje nog niet heeft gewonnen begrijp ik niks van ;)

Blijf dus regelmatig kijken voor een nieuw avontuur van mijn roffel bij het leed dat garage heet

855-Champagne

[quote author=Kooz

Dat Vliegwiel ga ik niks aan doen...hun hebben gezegd dat dat wiel nog goed is dus als ik dat in de nabije toekomst moet vervangen dan gaat meneer van Dijk weer voor gaas.... ;)

Citeer

Heb je dat op papier kunnen zetten, want anders weet je het wel.
Hebben ze trouwens ook de krukaspakking vervangen?

Volvo comfort

Hier heb ik zoals beloofd enige foto's met uitleg...

Na een keer in het service boekje gekeken te hebben wordt mijn idee dat er foute bougies in zitten alleen maar bevestigd... en de tweede zin is echt niet te lezen  het lijkt wel of er Miskraam staat ;D

De man van mercedes vond het raar dat ik om een kopie van de werkbon vroeg.."'die bewaren wij ook hoor meneer '' voor het toekomstige onderhoud zeker nou ik dacht het niet hoor ;)
hier kun je de werkbon aanschouwen deze was een beetje te groot voor op het forum te zetten...
Let ook even op de Apk datum echt de administratie is ook al niet up to date...

als de bon niet te lezen is moet je hem ff opslaan op je computer explorer verkleint het  jammer genoeg bij het kijken...

http://home.wanadoo.nl/koos.diantha/werkorder.JPG

Zo moet je dus het stuur nu houden om rechtdoor te gaan....echt belachelijk >:(

Daar gaat mn roffel dus nooit meeer heen....

Volvo comfort

Bedankt Ludo...

Je bent zeker huisarts of leraar dat je dat handschrift kan  lezen.... ;)

Volvo comfort

Vandaag was het eindelijk zover de Vlag mag uit mijn roffel is eindelijk gerepareerd.....!!!!

Joepie ............!!!!!!!!!!!!!!

Het waren dus de Bougies..... er zaten gewoon houtjetouwtje bougies in...

Volvo Bougies erin ff laten uitlijnen en Cruisen maar...

Hij rijdt lekkerder dan ooit tevoren....

Hij stoot nog wel een beetje maar ach hij is niet nieuw meer....

Dus even alles op een rijtje...

Vervangen zijn

Koppeling + drukgroep tegen de plakkende koppeling  ( Moeilijk schakelen )
Onderste Motorsteun ( tegen het schokken )rubbers lagen eruit
Bougies  ( ook tegen het schokken )

al met al is mijn roffel nu weer tip top... maar dat mag ook wel na al die posts