Volvo Assistance

Gestart door LeRa, 10-12-2004 09:43:03

Vorige topic - Volgende topic

LeRa

Ik weet niet of het al een keer op dit forum is gemeld.....het gaat om het volgende:

Nadat ik gisteren mijn auto weer ophaalde na een onderhoudsbeurt werd mij verteld dat iedereen met een Volvo (misschien alleen de 850 :) ) jonger dan 10 jaar recht heeft op Volvo Assistance. Dit houdt in hulp bij pech e.d.. 'k Heb een foldertje mee gekregen met alle hulp die geboden kan worden.
Best wel goede service eigenlijk, scheelt namelijk een extra verzekering en/of een ANWB-lidmaatschap.
Of dit ook voor de Belgen geldt, weet ik niet.

Voor mij betekent dit dat ik nog zo'n twee jaar recht daarop heb.........toch een fijne gedachte, hoewel ik niet hoop daar ooit gebruik van te moeten maken.

Groet'n, LeRa

ed

Geld alleen als je de auto bij de dealer laat onderhouden. De meesten maken er denk ik wel gebruik van.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Walter

en na 10 jaar kan het ook nog, kost minder als ANWB met alles eropeneraan.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Spin!

Citaat van: ed op 10-12-2004 10:44:52
Geld alleen als je de auto bij de dealer laat onderhouden. De meesten maken er denk ik wel gebruik van.

Is dat zo??? Das nieuw voor ons hier thuis... terwijl mn beesje toch volgend jaar het decenium vol gaat maken. Maar wel handig, wat houdt dat allemaal in dan!?

www.vm-parts.nl

mehn

Citaat van: Spin op 10-12-2004 21:46:15
Maar wel handig, wat houdt dat allemaal in dan!?

LINK

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

b0nkolok

Ik heb een keer in een Brusselse parkeergarage gestaan met stadslichten en mistlapjes aan. Dus .... accu leeg. Aanduwen gaat niet (automaat) en geen enkele Belg wilde zijn acuu lenen voor mijn startkabels (!?). Het was zaterdag.
De Belgische Wegenwacht wilde alleen helpen tegen betaling. ANWB-lidmaatschap zonder reis- en kredietbrief geldt niet voor België.
Dus: Volvo garage gebeld en 'assistance' kaartje getoond. Gauw geholpen, zelfs nog accu zelf, oliepeilen gecontroleerd en na een 'pourboire' weer op weg.
Toch aardig en nuttig van Volvo.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Ben

Volvo assistance is gewoon een perfecte service  :-*

Walter

Gaat veel verder dan de sstandaard ANWB hulp. Als je auto onderweg kapot gaat krijg je een hotelovernachting indien nodig en als het nog niet lukt krijg je de mogelijkheid per trein (eerste klasse) verder te reizen. Duurt dat langer dan X-uur, krijg je een vliegticket. Of een andere auto. En dat geld ook bij ongevallen.

Daarnaast heb je binnen Nederland recht op een vervangende auto voor een of enkele dagen als je auto niet snel te repareren is.

En zoals ik al zei, na de 10 jaar kost deze complete service 35 eu per jaar <he Jim, that is fántástischzzz> , zolang je maar onderhoud bij de dealer laat doen

Facta non verba
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.

Walter

Facta non verba

BartT5R

En wat houd "onderhouden door de dealer" in?
1 x per jaar langsgaan?
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

mehn

Citaat van: VolvoMafia op 11-12-2004 09:16:43
Aanvullend op de post van Mehn, hier kan je de brochure downloaden.

:o

F*&k, daar gaat mijn HUIVER vraag  :'(

:-\

:(

::)

:)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

denkweb

Het is niet zo dat er meer of minder service wordt verleend (zoals elders ook als eens gemeld op dit forum), wel zijn de regeltjes iets anders als bij een wegenwacht lidmaatschap. De auto dient dealer onderhouden te zijn, bij pech volgt sleepje naar dichtstbijzijnde dealer (dus niet naar je eigen dealer), in eerste instantie komt de dealer naar je toe, als deze geen tijd/service dienst beschikbaar heeft komt de wegenwacht of een buitenlandpartner van de anwb naar je toe. In veel gevallen is er recht op vervangend vervoer, in eerste instantie via de dealer waar je terecht komt, indien niet voorhanden zal de anwb er eentje organiseren (mits voorhanden!).

Er zijn geen IRK (internationale Reis en Krediet) aanvullingen mogelijk voor het buitenland bij Volvo assistance.

Toch, gezien het feit dat het niets kost (behalve eventuele reparaties e.d.) en dat je niet bij je eigen dealer terecht komt is het een prima alternatief voor wegenwacht en/of routemobiel.

Walter

Citaat van: BartT5R op 11-12-2004 10:57:14
En wat houd "onderhouden door de dealer" in?
1 x per jaar langsgaan?

Volgens schema. meer niet.

@ Mehn:  :-[

Facta non verba

denkweb

1 x per jaar structureel is al voldoende.

BartT5R

Ach ja,
ik heb een Europ Assistance, het hele gezin + 2 auto's wereldweid verzekerd, ook voor de bagage en lichamelijk leed in het buitenland voor 150 euro per jaar, is eigenlijk toch ook niet duur dan he?
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.