Voorstellen nieuw forum lid.

Gestart door ShockWave_Omega, 19-02-2014 09:24:24

Vorige topic - Volgende topic

ShockWave_Omega

Hallo Allemaal,

Ik wilde mezelf even voorstellen (heb de laatste paar weken af en aan op het forum rond gesnuffeld). Ik ben Tim, 31 uit Loon op Zand. Ik ben (nog) niet in het bezit van een Volvo 850/x70 maar zou het niet erg als dit er ooit wel van komt. Nu ben ik ook aan het rondkijken naar een andere wagen maar zou dan eerst mijn dieseltje kwijt moeten raken.

Ik ben nu nog in het bezit van een Renault Scenic uit '99. Een 1.9 DTi met flink wat leuke opties (airco, stoelverwarming enz) en erg weinig km's (154xxx km momenteel). Nu zag ik hier ook wat aanbiedingen voor Volvo 850's en x70s voorbij komen. Misschien dat iemand wel interesse heeft in een ruil? Alles op de Renault (naar mijn weten) werkt naar behoren en hij heeft kort geleden een beurt gehad en een nieuwe accu. Ook heeft ie nog een tijdje APK er op zitten.

Sorry voor het verkoop praatje tijdens het voorstellen. Mocht iemand interesse hebben dan hoor ik het graag.

Mvg Tim
"Oh, wibbly-wobbly, timey-wimey..." The Tenth Doctor.

benjy

Hoi tim welkom op het forum en ik hoop dat je snel een goeie roffel vindt maar hier ruilen tegen een Renault zal denk ik niet lukken maar je kunt het altijd proberen.
Misschien is het wel leuk voor je om op 16 maart in breda te komen kijken dan zie je gelijk wat volvo's en hun baasjes.
Verder veel lees plezier op het forum.

ShockWave_Omega

Bedankt ;) tja niet geschoten .. is altijd er naast :)

16 maart wordt wat moeilijk. Dan heb ik het huis vol visite ivm mijn eigen verjaardag.

benjy

Als je een keer in de buurt bent (dorst)dan is er altijd koffie ( staat niet klaar maar wordt vers gezet).

ShockWave_Omega

Citaat van: benjy op 19-02-2014 20:29:02
Als je een keer in de buurt bent (dorst)dan is er altijd koffie ( staat niet klaar maar wordt vers gezet).

Bedankt ik zal het zeker in gedachten houden :D

ShockWave_Omega

Hallo allemaal,

Even wat nieuws. Ik heb momenteel 2 aanbiedingen lopen. Een van een Volvo 850TDI Estate (automaat) en een van een V70 2,5TDI. Ik moet voor de 850 waarschijnlijk meer bijleggen als voor de V70. Enigste nadeel van de V70 is dat de APK bijna is verlopen (morgen dus...) en de garagehouder er geen APK bij wil doen. Ik kan de V70 maandag denk ik wel laten keuren maar ja.. De 850 heeft nog effe apk maar ziet er iets minder jofel uit als de V70.

Waar kan ik nu nog een paar jaar mee rond kachelen zonder constant stukken/problemen te hebben? Elke hulp/input wordt gewaardeerd :D

Miel850

De blokken van beide wagens zijn zeer betrouwbaar. Wat moet er gebeuren aan de V70 om door de apk te komen en is het je dat waard. De 850 heeft nog apk, maar daarna?

Welkom.  ;D
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

ShockWave_Omega

De v70 is 12 jaar lang van de zelfde eigenaar geweest (vorige eigenaar). De garagehouder claimt dat ie zonder problemen door de APK zeilt.. maar je weet inderdaad maar nooit. Maar dat geld ook voor de 850. De 850 staat alleen wel bij een .. iets louchere tent en het bedrag wat ik daar moet bijbetalen is .. niet leuk.

Douwe

Zo op het eerste gezicht zijn beide auto's redelijk kale uitvoeringen.
Waarom wil de garage de V70 niet (goed)keuren?
Afhankelijk van de kilometers die je wilt gaan rijden is voor beide auto's binnen 1 jaar een distributiewissel nodig gezien de KM stand(bij 480.000)
Bij de 850 is de achterwisser waarschijnlijk kapot.

"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

ShockWave_Omega

Hij geeft aan dat ie geen keurstation heeft. Dat zou op zich wel kunnen. Denk dat het meer een dozenschuiver is dan een "echte garage". Overigens heeft ie wel opties voor APK maar dan kost het 275 euro meer (soort pakketje zeg maar).

benjy

Je zou ook kunnen afspreken om de v70 zelf te laten keuren en bij goed keuring over te gaan tot koop en bij afkeur of met korting kopen bij kleine reperatie of niet kopen bij grote problemen.

benjy

Ik weet niet of je zelf iets aan een auto kunt doen maar anders zou je zelf bij een keuring kunnen kijken of er dingen die niet bij de apk hoort binnenkort wel aan de orde kunnen komen bv uitlaat is gasdicht(apk) maar als de dempers veel roest vertonen dan weet je dat je binnen een jaar een nieuwe uitlaat moet laten plaatsen (een apk wil niets zeggen over de staat van de auto)
De prijs voor de 850 vind ik aan de hoge kant,voor deze prijs zijn er ook met meer luxe.

Miel850

Voor een paar honderdjes meer kom je al een stuk verder...
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

)()()sT

Bij die Hellings heb ik met een vriend in 2010 een leuke Saab 9-3 gekocht. Super goede auto en hij rijdt er nog steeds naar volle tevredenheid mee. Ik vond het best een prettig bedrijfje.

ShockWave_Omega

Ik heb een vriend die is ex VW monteur. Daar kan ik wel heen als ik wat kleine problemen heb. Hij heeft me al eerder geholpen met andere auto's. Ik wil ook graag zelf leren wat zaken te gaan doen voor zo ver deze mogelijk zijn. Basis onderhoud zeg maar. Ik sta er ook altijd voor open iets nieuws te leren. En wie weet kan dat hier ook met iemand van het forum :)

Ik moet mijn Scenic uit 99 mee inruilen en hoef maar een minimaal bedrag bij te leggen voor de V70. En zou al zeker 150 euro meer neer moeten leggen voor de 850. Ik ga morgen in ieder geval een testrit maken met de V70.

Je moet ook een "paar honderdjes" meer hebben liggen :-\