Thuurbo's BLOG - Dilemma!

Gestart door thuur, 12-12-2004 22:38:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

thuur

Denk je eens een goede daad te doen..

Vader belt met de vraag of ik hem kon ophalen. Had een luxe etentje met dure wijn, afspraak stond al maanden vast, maar had geen chauffeur kunnen vinden. Aangezien hij me zoiets normaliter nooit zou vragen (het was tenslotte op een zaterdagavond en hij weet dat ik ook graag een drankje nuttig ;)) heb ik dus ingestemd. Het zou niet later dan 1:00u worden. Auto netjes in de garage gezet (na uitladen van de kerstboom), kerstboom opgetuigd en na 2 flessen bitter lemon begon het toch te kriebelen. Gelukkig belde hij 'al' om 0:30u (..) dus meteen in de auto gesprongen met vrouwlief (zijn dieseltje moest tenslotte ook naar huis).

Hij had een mooie routebeschrijving gemaild, net zo mooi als alle andere routebeschrijvingen (mooi kl*te dus). We rijden 2 afslagen te vroeg Kerkrade in (of all places..) en binnen 5 minuten sta ik op het i-bord te kijken. Aha, als ik hier links ga kan ik mooi zig-zaggend recht naar de plaats van bestemming rijden, denk ik nog. Na de eerste straat bleek de 2e geheel open te liggen en royaal voorzien van het diverse bouwpuin en andere stratenmaker-aangelegenheden. Ik navigeer de 850 over het zand, tussen de graafmachines en stenen. Veel stenen.

Na nog geen 100 meter sta ik stil achter een taxi. Even gewacht, hij stond stil voor een kroeg. Nog even gewacht, maar de chauffeur maakt geen enkele aanstalte. Nergens toe. Dan maar terug en een volgend straatje nemen. Ik rijd achteruit, probeer nog goed te kijken naar het puin, maar voor ik het wist stond de auto bovenop een stapel stoeptegels. De auto eraf gereden (ernstig flapperend geluid had zich inmiddels gemanifesteerd) en meteen uitgestapt.

Er lag een stapel stenen van een meter bij een meter, en zeker een halve meter hoog. De auto stond er vlak naast met het gehele binnenspatscherm eruit..  :o Het scherm zat muurvast tussen de wielkas en de band. "Gelukkig" was het gekraak zo hard te horen dat ik binnen een minuut een uiterst vriendelijke Kerkradenaar naast de auto had staan met de vraag of hij iets kon doen. Hij bood vanalles aan: een mes, een zaag, een tang,.... Echter, toen ik naar een zaklamp vroeg bleek dat hij daar niet over beschikte. Ik heb hem toen met de opdracht een ijzerzaagje te halen weggestuurd.

Inmiddels stond vrouwlief te bekvechten met de taxichaffeur. De taxi was inmiddels voorzien van een redelijk dronken Kerkradenaar en de chauffeur wilde weg. Echter, mijn auto stond hem in de weg en zijn meter liep al. Ons antwoord was eenduidig: we hebben net op jou staan te wachten, nu wacht je maar op ons. De dronken man stond inmiddels klaar om de auto 'even aan de kant te duwen', maar toen hij in de gaten kreeg dat zowel de taxichauffeur als wij hem negeerden deed hij gelukkig een stapje opzij.

Inmiddels kwam de behulpzame meneer met een scherpe zaag naar buiten en heb ik vakkundig in het stikdonker het binnenscherm doormidden gezaagd. Het tweede deel, wat vastzat, viel vrij snel op de grond. Gevoeld of de band hard was, het wiel nergens aanliep, en met een kloppend hart de man met de zaag bedankt en weer ingestapt. Meteen op de tankmeter gekeken (deze stond wel lager dan verwacht, maar niet op 0..). Ik reed enigszins op de taxi in (stonden met de neuzen naar elkaar toe) waarop de taxichauffeur de auto heel snel in de achteruit wist te krijgen. De auto ernaast gereden, taxi laten passeren en keren. De weg bleek uiteindelijk dicht aan de andere zijde. Volvootje remde nog prima en geen bijgeluiden hoorbaar tot dusver.

Vaders uiteindelijk achter de dinertafel weten te krijgen en in zijn nagelend turbodieseltje naar zijn woonplaats gereden. Vrouw in de Volvo erachteraan. Nu weet ik ook waarom sommige mensen seinen, als je gas geeft in de 850 schijnt de rechterkoplamp in je ogen (te hoog afgesteld).

Vader + Ford afgezet, en op weg naar huis. Nog 20 kilometer snelweg voor de boeg. Even goed voelen, ff remmen, niets aan de hand. Eenmaal thuis de auto in de garage gezet en besloten bij daglicht de boel te inspecteren. Uiteindelijk nog een lekker pilsje gedronken en vrouwlief had een late hamburger gemaakt ;)

Vanochtend de auto omhoog gegooid, bandje eraf en goed gekeken. ABS stekker hing scheef, flinke kras en klein deukje in bumper, krasjes en 2 deukjes in achterdeur en skirt daaronder. Verder geen schade. De band is in orde, remmen en tank zijn niet geraakt. Op zich valt het dus mee, maar ik baal er stevig van. Het binnenscherm mist een groot deel en is in 2-en. De spatlap is nog bruikbaar. De bumper is ook niet meer in topstaat, maar ik zal m niet meer proberen op te lappen nu. Ik zet m in voor extra hulp bij het parkeren ;)

Weer wat dingetjes erbij om van de sloop te halen dus. Gelukkig geen serieuze dingen.

Van pa nog een fles 'dure' wijn gekregen gisteravond, maar we hebben net geproefd en dit is blijkbaar niet voor ons weggelegd. We zitten nu weer aan het bier ;)


Proost!

Gr 8)

thuur

Vandaag (of eigenlijk al gister zie ik..) nog een dagje verlof gehad na een weekendje met de familie in de Eiffel. Na een hoop drukte eindelijk weer rust en nog even tijd voor het roffeltje ;)

Momenteel kampt het arme autootje met een niet optimale start en terugval naar 500 toeren als het blokje nog koud is  :-\

Op advies voor de 3e keer de stationair regelaar gereinigd. Alweer een halve bus remmenreiniger erdoorheen gegaan, maar volgens Vadis is de 'klep' nog in prima staat (tussen middelste en buitenste contacten tussen de 9 en 15 Ohm weerstand en je hoort de klep tikken als je de regelaar draaiend schudt. Er kwam uiteindelijk wederom wat troep uit, en het gedrag is weer verdwenen. Ik maak maar 1 koude start per dag, dus weinig testmoment. De tijd zal het leren..

Ook deed de ruitensproei-installatie het niet meer nadat ik een schroefje uit een overloopslangetje had gehaald ??? In Vadis lang gezocht, maar uiteindelijk alleen gevonden hoe de achterruitewisserslangetjes moeten worden aangesloten. Aangezien ik er echt niet uitkwam hoe het slangensysteem op het moment in elkaar stak, heb ik alles losgetrokken en de boel naar eigen inzicht aangesloten. En jawel hoor! Alle sproeiers doen het weer! Ook de koplampsproeiers geven weer thuis!


Toch nog even naar mijn koplampwisser gekeken. Deze zat er voor de show op, de arm was met 1 vinger te bewegen. Ik was al bang dat de hele motor verdwenen was, maar toch maar even in Vadis gespiekt. Hmm, daar staat zowel dat ik alleen maar de wisserarm en strip onder de koplamp hoef te verwijderen om het gevalletje eruit te krijgen. Nou, dat gaan we even doen, dacht ik nog. Toen ik dat gedaan had bleek de kabelboom van de computer danig in de weg te zitten. En echt te weinig speling om m ertussenuit te frunniken. Toch maar even doorzoeken dan, ik had geen zin om de computer en complete kabelboom aan de kant te leggen :o

Opeens een linkje in Vadis dat voor auto's met AC een andere methode benodigd is. Klik, en jawel hoor: koelvloeistofreservoir aan de kant, computerkast open en uitbouwen, koplamp eruit, knipperlicht weg, vulslang ruitesproeierreservoir eruit, motorkapbevestiging eruit........ Wat een lijst! Met nog een uur te gaan (ivm afspraak) de stoute schoenen aangetrokken en begonnen. Gelukkig hoefde de hele computerhouder niet eruit, maar kon samen met de boom aan de kant geschoven worden. En passant viel me een onderdeeltje wat leek op een zaagje van een decoupeerzaag, maar dan de helft zo lang en met een knobbel aan de bovenkant. Hmm, maar even aan de kant gelegd. Zat onder de smeer-met-zand. Inmiddels nog een kwartier te gaan en om mij heen 2 inspuitcomputers (waarom eigenlijk, staan ook nog dezelfde nummers op ???), ECU luchtfiler + slangen, motorkapvergrendeling, koplamp, knipperlicht, computerbehuizing, koelvloeistofreservoir, sierstrip, wisserarmpje, vulpijp ruitewisservloeistof, tig schroeven, bouten en klemmetjes. Dat ging ik dus niet halen  :-\

Maar: het motortje kon ik er nu zo uitnemen! Het was opengegaan en ook hier zand met smeer wat de toon zette...  :-\

Schoongeveegd, zo goed en kwaad als het kon. Naar de accu gelopen wat ik als afval in de garage heb staan, even klooien met wat kabeltjes en het motortje begon warempel te draaien! Nu het zaagblad erin gezet, hier en daar wat olie, en de deksel voorzien van nieuwe smeer. Het dekseltje wilde niet zo goed vastklikken, dus 2 tie-wraps moesten uitkomst bieden (het was tenslotte kapot en een nieuwe halen kan altijd nog). De boel maar weer in elkaar gezet en ruim een half uur te laat kon ik het dan proberen. Contact erop en: brrrr-brrrr deed het prul! Dat klonk me als muziek in de oren (terug naar nulstand)! Het blaadje erop en snel handen wassen en even douchen om (na een belletje) naar de afspraak te rijden. Nog even snel gesproeid en gewist, en na de reparatie van de achterruitewisser vorige week, doen alle wissers het weer perfect!!!

Wat voelt dat toch lekker als je zelf je eigen auto kunt maken 8)


Gr ;)

PS: ook zag ik dat de koplamwissers geen blad meer hadden :-X dus die moet ik ook maar even vernieuwen.

thuur

Dik een week geleden op marktplaats een T5 ('94) gespot voor een heel scherpe prijs (3750). Meteen een mailtje gestuurd met de verwachting er nooit meer iets van te horen. Na een week toch reactie: auto sputtert soms sinds afgelopen weekend en er zit een deukje in de achterklep. Diagnose van de garage (geen dealer): koppakking kapot. Aangezien ik nog geen 850 met kapotte koppakking ben tegengekomen gezegd dat ik hem wel wilde hebben voor 1000 euro minder. Bijzonder vriendelijke mensen overigens.

Voor de duidelijkheid: ik was op zoek naar onderdelen voor mijn eigen 855-je.

Vandaag dus naar Haarlem met een collega, in zijn 960 8) (325dkm, lpg, full option, auto geeft geen krimp, ik heb geen enkel kraakje gehoord en de motor liep als een zonnetje). Eenmaal aangekomen al een glimp opgevangen van de T5: 2 putjes ter grootte van een eurostuk en wat flinke krassen op de hoek van de voorbumper. Even wat gedronken, papieren doorgenomen en de auto geinspecteerd. Papieren waren in orde en zaten netjes in een mapje. Het verhaal is dat de auto in NL is gekocht door iemand met werk in Polen. De auto is 3 jaar in Polen geweest en vervolgens pas op NLs kenteken gezet. De eerste serie onderhoudsbonnen gaan vooral over het vervangen van losse banden, repareren van velgen, tientallen sierstrips vervangen en wat licht units. Koppeling bij 168dkm vervangen. Distributie bij 122dkm. Opties waren airco, boordcomputer, half leer, stoelverwarming, klasse 3 alarm, roofrails, middenarmsteun, bagageroldinges (voor zover sommige dingen al dan niet standaard bij een T5 zitten). Km stand was logisch, al begonnen de papieren pas bij zo'n 80dkm.

Toen het inspecteren. Remschijven voor erg dun, vol met flinke deuken en diepe krassen, achterbumper hing te laag en los, koplamp stuk, spiegel stuk, velgenranden voor 100% beschadigd, de lijst is eindeloos.... :'(

Vervolgens het starten... Dat ging niet :-X Mijn 960-collega lukte het niet, de eigenaar ook niet. Thuur kreeg het prulletje wel aan de praat 8) Motor liep niet stationair :o en versnelde niet in toeren als je gaf bij gaf. Pompen maakte ook geen verschil, alleen plankgas deed de motor draaiend houden (onder de 3000 toeren). Aangezien de bovenste motorsteun al geruime tijd helemaal door was lag het blok flink te schudden in de motorruimte :-\

Toch nog een proefritje gemaakt: Al schokkend (onze ingewanden werden flink op de proef gesteld) de straat uit. Motor was inmiddels al behoorlijk op temperathuur, dus meteen een dot gas gegeven. Turbo pakte prima op, de auto spoot er vandoor. Totdat ik iets gas minderde: het complete vermogen viel weg. We vielen met een klap naar voren. Meteen koppeling in en gas geven om de motor levend te houden. Uiteindelijk had ik wel weer respons en reden we vlug naar het stoplicht. Daar flink met het gas moeten spelen (die uitstekend verzorgde rode 855 wat tegenover me stond zal wel het nodige gedacht hebben :-X). Uiteindelijk groen, heel vlotjes reden we de weg op om vervolgens alweer totale vermogensverlies te krijgen. Met een klap vielen we weer vooruit en het circus begon van voor af aan. Airco aangezet en meteen een verbrande lucht waarneembaar. Later gedurende de rit was de geur van koelvloeistof wat het klimaat in de auto bepaalde :P

We reden door op de N-weg, als een speer vooruitschietend om vervolgens alsof je tegen een muur rijdt stil te vallen. De man achterin zei 'Nu is zeker geen goed moment om te vragen of je je rijbewijs wel hebt, he' ;D We moesten lachen en ik vroeg of we hier konden keren om terug te rijden. We rijden bij de eigenaar de straat in, rijdt er zo'n oude man in een elektrische rolstoel een beetje breed op de weg. Ik erachter en prompt valt uiteraard weer alles weg (ik had al 4x opnieuw moeten starten...). Dus ik reed stapvoets achter die man en gaf flinke dotten gas bij :-X om vervolgens de eenrichtingsweg van de verkeerde kant in te rijden :-[ Mocht die meneer dit lezen: het was niet wat u denkt!! :-\

Auto aan de kant gezet (lukte ook amper) en mijn collega meteen onder de kap gedoken. Het hele koelsysteem borrelde als een gek en de vloeistof spoot door de dop naar buiten.

Mehn nog even gebeld, maar die wist ook niets van kapotte koppakkingen bij 850's dus langzaam begonnen we te denken aan een gescheurde kop :-X In ieder geval heeft deze auto een zeer serieus probleem en gaat het enorm veel pecunia's kosten om m weer in orde te krijgen. Ons vermoeden aan de verkopende partij uitgelegd. Die hadden er wel begrip voor en boden ons nog wat te drinken aan. Gepast en richting huis gezoefd.

Meteen alle ongelukken vandaag in het land gezien: Die poolse chauffeur bij Utrecht en daar bij Kerkdriel. Terugreis duurde dus bijna 4 uur en tegenwoordig maakt je merk auto niets meer uit: we hebben pech gevallen gezien: BMW (koelvloeistofslang gesprongen, stond naast ons in de file, was wel leuk ;D), Suzuki, Mercedes en een 740 Estate, allemaal met pech :o

Al met al een leerzame en gezellige dag 8)


Gr ;)

thuur

Laatst een setje in goede staat verkerende deurpanelen gescoord, en eveneens een paneeltje met de schakelaars (dit was toevallig omdat ik eigenlijk op zoek was naar een schakelaartje voor de elektr.spiegelbed.). Bij Marans 2 panelen met de motortjes voor de elektr.raambed. gehaald en Thuur dacht compleet te zijn.

Nou dat viel vies tegen allemaal >:(

Maar uiteindelijk kan ik vandaag met vreugde melden dat het toch wel zo lekker en voldaan voelt als je je eigen auto kunt maken 8)


Ondertussen had ik veel vertrouwen opgebouwd vanuit dit forum hier. Alles zou voorbedraad zijn, klik en play zoals dat heet. Begon met het paneeltje: zat een relais aan voor de 'auto' stand van het bestuurdersraam. Dit kon ik al niet kwijt ??? Uiteindelijk wat schuimrubber genomen (moet wel rammelvrij zijn!) en het relais vastgeduwt. Nu de kabels... He verhip..... Geen kabels :o Wel aan het paneeltje, maar onder de asbak was niets te bekennen ??? Ben niet vies van elektro dus zelf maar met wat touwtjes aan de slag gegaan. Een stekker maken had ik al van mijn vorige roffel geleerd: heb een zooitje platte stekkers die passen precies in een kroonsteentje en aan de andere kant perfect in de Volvo stekkers. Vastzetten doen we met een tie-wrapje. Zo en nu door naar de deur (aangezien ik het paneel al los had gehad wist ik me te herinneren dat er een stekkertje hing voor het motortje). Huh? Geen kabel uit de meerpolige ronde deurstekker/tule-ding ??? Pff, die dan ook maar uit elkaar en het deurpaneel eraf. Stekker uit elkaar genomen (na even friemelen). Hmm, wel een (female) pin van de stekker aan de deur, maar geen (male) pin vanuit de auto...... Lang gedacht, uiteindelijk een stuk XMVK (die installatiedraad wat in je huis zit) genomen. Bleek te dik. Dan nog een zwarte variant proberen, die zijn iets dunner, en waarempel! Als gegoten :D Kabel is wel van koper dus ik denk nog aan vertinnen, maar goed. Dan een soldeerbout vinden (heb er 3!). Eentje op zolder, eentje met verkoolde punt en de derde bleek ondermaats te zijn (15 Watt ::)) Ah! Nog een nieuw puntje gevonden: KNAK! Breekt de schroef op de bout af :'( En de punt zit los >:( Dat gaat dus niet werken. Met een tang de punt verdraaid totdat ie vastzat. Goed schoongekrabt met een staalborstel en nog even met een schuurpapiertje er overheen.

Ha, het solderen ging opeens prima ;D Mooi. Andere deur ook maar even doen. Dat ging al wat sneller (routine he...). En dan de stroom. Even in het schema kijken: komt van het relais van de irritante gordelverklikker. Relais eruit: hmm... Wel erg weinig pinnetjes. Nog eens in het schema kijken: een dikke blauwe draad. Op het relais stond alleen gordelverklikker. Heb ik weer een uitgeklede versie >:( Dikke blauwe draad inmiddels achter de relaiskast gevonden. Zo: KNIP! Mooie deugdelijke verbinding eraan (blauwe draad heeft verder geen doel volgens mij schema's). Nu even meten: geen stroom......... :-\

Op het lijstje voor de sloop een relais erbij gezet.


Zit ik gister nog eens in de schema's te bladeren (maar dan die van 94- ) zie ik dat de stroom komt van een gewoon hulprelais ??? Meteen de auto ingedoken: Meter van de (lege) positie van het hulprelais naar de blauwe draad aangesloten: en jawel hoor! Een doorverbinding! En een standaard relais heb ik nog liggen. Even kijken: potverdorie! Pootje 30 en 68 zitten omgedraaid ??? Zou dit weer een Volvo-iets zijn :P Met dikke verlengkabels het relais via een omweg aangesloten, auto op contact: en nog steeds geen stroom ??? Nogmaals aansluiten: geen stroom! Wel potverdrie >:( Relais naar de losse accu gehaald, aangesloten: klik! Meter erop: relais is 100% :o En nog eens naar de auto, weer aangesloten en klik! WOEHOE! We hebben stroom! Meteen even naar de automaterialenhandel en een standaard relais gekocht. Hiervan zaten de pennen dus wel op de goede plek 8) Erin geklikt en voor 4 euro en 95 centen heb ik stroom ;D

Gister de panelen met de motortjes erin gezet. De eerste de beste deur: motortje doet niets :o Geloeiende, motortje van het mechanisme af, beetje roestig maar niet defect in mijn ogen. Losse motor deed echter ook niets >:( Motor uit elkaar, is gangbaar, mechanisme werkt, van de stekker t/m de koolborstels een doorverbinding. Dat is goed. En het draait! Maar het werkt niet ??? Remmenreiniger, smeer, schuurpapier en (vooral) een paar flinke tikken later: Het motortje loopt weer!! :D Pff, terug op het paneel gezet. Handmatig paneel uit de deur geschroefd, borgveer van de raamhouder los: klingeling.... Oh oh :-[ Veertje in de deur gevallen :-\



....to be continued....
Bericht te lang ::)



thuur

...Deel II (lees eerst de vorige post :P)....



Uiteindelijk heb ik de HELE deur moeten strippen om bij het veertje te komen ::) Op dit moment was ik al 3 uur bezig! Snel door: nieuw paneel erin, de rest afgebouwd (wat eveneens niet allemaal van harte ging :-X) en door naar de bestuurdersdeur. Hier zat het paneel er binnen een half uur in!

Mooi, dacht ik nog, snel alles afbouwen en gaan met die banaa... euh.. Onyx groene 8)

Vanmiddag zegt vrouwlief tegen me: als het raam halfopen is, krijg ik de deur niet open ??? :-[ Ik ben verbaasd en moest meteen denken aan de eerste keer dat mij dit overkwam. Oud kwaaltje dus. Maar today is the day..... 8)

Raamgeleider tot 15x toe verbogen, maar helaas bleef het palletje van de klink tegen het raam komen als het raam niet geheel open of dicht was :P Toen in een (achteraf minder) briljante opwelling bedacht: ik slijp dat uitstekende deel van de klink af, is dat ook opgelost.

Klink eraf, cilinder eruit... Hmm.... Dat palletje zit aan het slot zelf, niet aan de klink. Klink weer op de deur, cilinder erin (had me de vorige keer 3 uur gekost om het prul weer in elkaar te zetten :o) dus ik was er klaar voor. Binnen 3 seconden: klik! Ik denk 'Wauw, dat gaat goed zo' 8)

Helaas bleek dit een andere 'klik' te zijn dan die van de vergrendeling van de cilinder :'( Het veertjes-en-cilinder-houder-ding was doormidden gebroken :-\ Even peuteren en het zat weer in elkaar :D Voor even :( Het veertje was inmiddels in de uiterste punt van de deur beland en onbereikbaar geworden :'(

Naar Marans (jeetje wat was het druk op de weg vandaag!), bij 170 draait het 2 litertje slechts 4500 toeren 8) Nieuwe klink gehaald, terug naar huis en binnen 10 minuten had ik een volledig werkende en degelijk aanvoelende klink ;D

En nu de test: raam op de helft, deur dicht, klak klak, GVD alweer dat achterlijk palletje tegen het raam >:( >:( Inmiddels vuurspugend, de hele middag en een pakje sigaretten verder en NOG STEEDS HETZELFDE PROBLEEM >:X ::)

Zucht... Als ik nou het raam zou kunnen schuiven dan was mijn probleem ook opgelost. He! Idee! 'Parallellismeschroeven' los van het paneel, raam opzij geschoven (zeker 6 mm :o), vastgezet en.... PROBLEM SOLVED 8)


Pfff, nieuwe deurpanelen erop, snel met een doekje afnemen (waren niet vies, maar voor het gevoel) en eindelijk heb ik elektrisch bedienbare ramen :P

Voorlopig geen extra opties meer voor mij :-X



Maar toch voelt het goed ;D ;D


Gr. A

thuur

Denk je dan even je vrouw naar een bedrijfsetentje te brengen...

Onderweg nog een collega opgepikt, we rijden op de doorgaande weg en na zo'n chicane wordt er opeens geremd. Niet hard, maar wel tot stilstand. Het busje achter me zat op voldoende afstand. Maar blijkbaar toch niet genoeg want nadat we goed en wel stilstonden klonk er opeens bandengegil. Voordat ik het geluid kon lokaliseren klonk er een doffe knal en schoten we naar voren  :o

Ik vloekte stevig en zag de V70 al voor me met forse achterschade. Ik keek in de spiegel of er niets aan kwam en opende de deur. Meteen naar achter gelopen en ik zag de bullbar :eusa_shifty: van de witte bus strak tegen zijn voorbumper zitten met een flinke deuk bij een bevestigingspunt  :eusa_eh: De bestuurder was inmiddels ook uitgestapt en raapte een kentekenplaat op die tussen onze beider voertuigen lag..

Langzaam draaide ik me naar de V70, mijn hart ging te keer.

Hier een foto van de H200, ik weet niet of jullie het aankunnen de V70 te zien :'(




Gr :'(

mehn

Nou kom maar op, eens moet het toch  :-\

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

ai, dat is balen thuur!.
is toch wel te herstellen hoop ik?.

Eugene

sjips zeg >:(

laat de foto toch maar zien...... :-\

If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

Zal wel niets hebben... ::) :eusa_pray:
De Tussenpaus

Emiel


ief

Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

thuur

Nou, ik heb me ernstig staan verbazen ??? Van een meter of 2 is er niets te zien, dichterbij zie je wat beschadigingen op de bumper (niet eens lak er af ???).



Nathuurlijk weet ik niet hoe het is met uitlaat, binnenbumper, achteras (?), etc. De trekhaak zit iets dichter op de bumper denk ik. Uiteraard schadeformulieren ingevuld. De man was heel vriendelijk, had er al meer dan 400 km opzitten vandaag en was een paar honderd meter van zijn huis. Hij zei dat hij het simpelweg niet gezien heeft dat we al stil stonden.

Kwam de politie nog even langs. Of we er zelf uitkwamen en de auto's aan de kant wilden zetten. Als zij werk moesten doen zou het ons geld kosten deelde agent 1 nog even mee :eusa_snooty: Nee bedankt lambal, ga maar fietsers bekeuren omdat ze over de stoep fietsen als de weg open ligt ::)

Auto's naar de ventweg gereden, papieren gecompleteerd en gedag gezegd.


Tja, morgen maar de verzekeringsman bellen en vragen hoe en wat.


Gelukkig zijn we ongedeerd (al sta ik nog stijf van de adrenaline geloof ik) en deed de man niet moeilijk.



Gr :(

Jeroentjuh

#13
Citaat van: Turbobiker op 10-05-2007 20:18:01
Citaat van: mehn op 10-05-2007 20:16:42
Citaat van: Turbobiker op 10-05-2007 20:15:57
Zal wel niets hebben... ::) :eusa_pray:

En weer misplaatst  :eusa_snooty:

We hebben het al vaak genoeg meegemaakt dat de Volvo's er onbeschadigd vanaf kwamen. En ook Thuur is op zijn tijd een grappenmaker...

Verwijder jij je off-topic post weer?

(en zie ook de 'hopende' smiley...)

Dat idee had ik ook ff, van miskien zal die wel niets hebben, anders had de foto er toch wel meteen bij gestaan, grapje van Thuur..... :eusa_pray:

Maar plaats die foto dan maar ff... :eusa_wall:

*edit* zie, we hadden toch gelijk  :eusa_whistle:

rody

alles kump good....

de trekhaak heeft het meeste opgevangen; check bevestigingspunten.

kijk wel even uit met je nek; ik heb een keer op de a2 iemand achterop gehad. pijn in de nek kwam later.

gelukkig ging dat vrij snel weer weg.