shampoo action

Gestart door blastaway, 25-02-2014 09:32:19

Vorige topic - Volgende topic

blastaway

Ik ga toch de discussie eens starten.

Ik ben zelf ook sinds 2002 al poetsfanaat en heb menig auto weer in showroomconditie gebracht met mijn excenter en rotary machines en bijbehorende producten.

Nu is het zo dat ik altijd dure shampoo gebruikte om mijn auto's te wassen tussen de waxbeurten door. Nu heb ik bij de action de flessen van 1 euro en ik kan niet zeggen dat die slecht zijn. 1 euro tov 18 euro is veel verschil en doe er net zo lang mee. De vraag is echter: Wat is zoveel beter aan die duurdere shampoo?

Eerder had ik de goldclass van meguiars of van chemical guys.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

volvobug

Interessante vraagstelling. Zelf was ik de auto alleen maar met groene zeep, toen we ons huis kochten stonden er nog emmers met zo'n 30 liter in de kelder. Ben het gaan gebruiken en dat wast prima, glanst na zemen en geeft zelfs 'beading'.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Boeijke

Bouke en Steve.

Dit antwoord zou ik ook weten.

Bouke

Die shampoo' zijn meestal niet ph neutraal  ,minder glijmiddel en over het algemeen ben je ook gelijk van je waxlaag af. Daarom zijn die "dure" shampoo's beter en als je goed gaat rekenen vallen de kosten per wasbeurt wel mee , want je heb er namelijk veel minder van nodig. Ongeveer 40/50 ml op een emmer van 10l.

blastaway

ok, welke raad je me dan aan om te gebruiken? Heb jij een goede met een prima prijs kwaliteit verhouding en wellicht op een pot collinite erbij?
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

marrrcel

Mijn ervaring is dat een relatief dure shampoo van Meguiars een mooier resultaat geeft dan goedkopere wash&shine van bijvoorbeeld Valma of Turtle Wax. Als ik de moeite en tijd neem om te poetsen heb ik graag die extra euro's over voor een - in mijn ogen - beter resultaat. Ik heb geen ervaring met shampoo van Action, overigens.

rpakuypers

Ik gebruik al jaren de zwarte flessen van de Action en poets elke week mijn 850 en hij ziet er altijd spik en span uit. Door de vele ritjes in de polder zit er tegen het voor- en najaar vaak behoorlijk wat modder op en dat spoel ik er dan zo weer af. Verder zet ik hem tweemaal per jaar in de was met Meguiars.

Prijs/kwaliteitsverhouding van dat spul is m.i. top en ik doe met een fles ongeveer 20 wasbeurten (zonder maatdop en gewoon een scheut op de washand).

Groet,
Roger

Bouke

Citaat van: blastaway op 25-02-2014 13:09:52
ok, welke raad je me dan aan om te gebruiken? Heb jij een goede met een prima prijs kwaliteit verhouding en wellicht op een pot collinite erbij?

Zelf gebruik ik born to be mild van dodojuice , maar nxt en goldclass van megs heb je allemaal ongeveer 40/50ml op een emmer nodig. Dat red je niet met een action shampoo. Maar dat is met alles je moet er vertrouwen in hebben en een goed gevoel.  

cornelis-b

Hier in de polder ook al meer dan twee jaar modder wegen en voordat de Gasunie klaar is met de nieuwe transportleidingen hebben we nog twee jaar te gaan.
Voor mijn eigen auto gebruik ik ook al een tijd de shampoo van de Action. Eén dop op 10 liter water. Ik heb niet het idee dat het de wax "opvreet" Ongetwijfeld zijn er veel betere shampoo's dan het spul van de Action maar voorlopig doe ik het er mee.

Auto in de Collinite 845 gezet en dit is toch zeker een goede 10 wasbeurten verder na een regenbui.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

rpakuypers

Net weer even met Action shampoo gewassen. Kost me op jaarbasis ongeveer 2 flessen en dat komt neer op ongeveer 45 wasbeurten en dan is het nog geen € 0,10 per wasbeurt ............ En uit ervaring kan ik zeggen dat het de laag die met Meguiars is aangebracht echt niet afbreekt.

Groet,
Roger

grijzev70tdi

45 wasbeurten in een jaar?  :o Is al knap als ik aan de 15 kom met 3 auto's
Grolsch, het klinkt al lekkerder

rpakuypers

Citaat van: grijzev70tdi op 02-03-2014 16:19:01
45 wasbeurten in een jaar?  :o Is al knap als ik aan de 15 kom met 3 auto's

Voordeel als je geen sociaal leven meer hebt ........ dan steek je naast je werk, je studie en je huis de overige tijd in je auto ;)

Groet,
Roger

Martijn_B

Probeer maar eens een testpaneel met Dodo Juice en een zuurhoudende shampoo, uit mijn ervaring scheelt dit toch wel aanzienlijk. Dit is samen met de beschermende factor van een shampoo om tijdens het wassen alle scherpe vuildeeltjes veilig af te voeren toch erg belangrijk.

Dodo Juice is geloof ik 15ml per 10l emmer, dus zon 17 wasbeurten met een flesje van 250ml.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Broabander

Sommigen denken wellicht dat hun wax houdt met de shampoo die ze gebruiken, maar meestal zitten er glansmiddelen in de shampoo en heb je daardoor beading. Ik gebruik de Born to be Mild en daar zitten dus echt geen glansmiddelen/olieachtige toevoegingen in, maar hier heb je met een druppel of 10 al genoeg voor een emmer.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

elmarconi

Citaat van: grijzev70tdi op 02-03-2014 16:19:01
45 wasbeurten in een jaar?  :o Is al knap als ik aan de 15 kom met 3 auto's

Geen wonder dat er niks groeit naast de oprit.  ;D ;)
--
Autogas Inside . . .